Gå till innehåll

AQs träffar och blir rädd, NL50


Recommended Posts

PokerStars No-Limit Hold'em, $0.50 BB (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

Hero ($95.75)

CO ($53.35)

Button ($84.45)

SB ($53.70)

BB ($17)

UTG ($19.85)

 

Preflop: Hero is MP with Qdiamond.gif, Adiamond.gif.

UTG calls $0.50, Hero raises to $2.5, 1 fold, Button calls $2.50, 2 folds, UTG calls $2.

 

Flop: ($8.25) Aclub.gif, 6club.gif, Theart.gif(3 players)

UTG bets $2, Hero raises to $6.5, Button calls $6.50, UTG folds.

 

Turn: ($23.25) 9club.gif(2 players)

 

Höjer upp AQs efter en limpare får syn av knappen och limparen UTG. Jag träffar A och UTG bettar ut 1/4 pott in i mig. Jag sätter honom på mellanpocket/typ KT/drag och slår upp till drygt 3 ggr hans bet. Knappen INSTA-synar och UTG viker. Turn kommer :9c: . Hero: ? Notera att vi är ganska djupa och att potten redan är ganska stor....

 

Eftersom jag är en fisk har jag inga reads...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

måste höja rejält på flopp, inte i förhållande till hans små-bet utan i förhållande till potten, höj till 10$ eller nåt...

 

Ganska stor risk han har färgen (men kan ha en massa), inge vidare kul läge. OOP skulle jag betta ut halv-pot här, höjer han så folda och synar han checkar du river och troligtvis fold mot en rejäl bet (eller möjligtvis en def-bet på river med). Men går ju även checka turn och folda direkt mot en rejäl bet, svårt att se han skulle betta rejält med en hand du slår, beror på read...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...