benemerson Postad 14 Juni , 2007 Rapport Postad 14 Juni , 2007 lirar inte omaha, men undrar ändå vad en wrap är? eftersom wrap kan översättas till "emballage" eller "packetering", så borde det på pokersnack vara en synonym för "omslag". ok, jag vet att det inte är så, men det BORDE vara så. i alla fall kommer det bli så när jag tar makten. Citera
gdaily Postad 14 Juni , 2007 Rapport Postad 14 Juni , 2007 Flervägsstege, typ, Tar Omaha som exempel (det är där man hör det mest) Om du har 8743 på handen och floppen är K65 så får du stege på 2,3,4,7,8,9 = 20 kort. Det är det maximala antalet kort man kan ha för stege Alla dessa omslutande stegdrag kallas wrappar, typ alla 13,14,16,17-kortsstegar och liknande. Till skillnad från "öppet stegdrag (8 kort) eller hålstege (4 kort) Citera
Sansrom Postad 14 Juni , 2007 Rapport Postad 14 Juni , 2007 Vad heter det om man har 567 på 48x-flop då? Jag fick för mig att skrika "wrap motherfucker!" och degade in, men insåg sen att det ju bara är nio outs... Citera
mgps Postad 14 Juni , 2007 Rapport Postad 14 Juni , 2007 Vad heter det om man har 567 på 48x-flop då? Jag fick för mig att skrika "wrap motherfucker!" och degade in, men insåg sen att det ju bara är nio outs... insidewrap heter dte btw. Citera
Recommended Posts