Gå till innehåll

NLT100 - AQ mot light 3better


Recommended Posts

FI är 29/25/2.5 141 händer. Vad gör jag här? Vad gör ni på flop och vad sen turn?

 

Seat 1: GunsnBurninRoses ($238.35 in chips)

Seat 5: snipxx ($99.00 in chips)

Seat 6: EhimeMaru ($107.75 in chips)

Seat 8: HERO ($129.80 in chips)

Seat 10: Kanu77 ($142.30 in chips) DEALER

GunsnBurninRoses: Post SB $0.50

snipxx: Post BB $1.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO Queen of ClubsAce of Hearts

EhimeMaru: Fold

HERO: Raise $4.00

Kanu77: Raise $13.00

GunsnBurninRoses: Fold

snipxx: Fold

HERO: Call $9.00

*** FLOP *** Jack of SpadesJack of DiamondsAce of Spades

HERO: Check

Kanu77: Bet $18.00

HERO: Call $18.00

*** TURN *** 7 of Diamonds

HERO: Check

Kanu77: Bet $38.00

HERO: ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mot en sån måste vi väl slå om nånstans för värde här... Jag gillar synen pre, förutsatt att du inte skjuter 4betar brett. Syn flop är också bra, raise turn kanske med tanke på stackdjup och att han borde committat sig? Jag förutsätter alltså att vi leder väldigt ofta.

 

raisa för value?? verkar ju helskumt imo, vad ska han ha då? slår ju inte mycket direkt... frågan är om han ens synar med AT, QQ, KK om man slår om på turn, mycket tveksamt. synar turn och check-syn/check-fold river imo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

raisa för value?? verkar ju helskumt imo, vad ska han ha då? slår ju inte mycket direkt... frågan är om han ens synar med AT, QQ, KK om man slår om på turn, mycket tveksamt. synar turn och check-syn/check-fold river imo
Jag läste givetvis fel initialt. Jag tycker nog ändå att vi ska höja för värde nånstans efter vägen. Om han är lös och 3bettar light kan han väl ha väldigt mycket som vi slår + att vi har underrepresentrat vår hand. Men syna turn är ju också ett alternativ.

Syna turn och folda river känns väl dock rätt kallt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

QQ, KK, AT, A9

 

men snälla det är precis dte h'är som gö light 3betting så värdefullt.

 

bara för att man slår om löst några ggr så börjar folk tro att man sen stackar av med vadsomhelst.

 

3betta och slaksa lite sne vänd om cohs pela tight = så äger man NL100

 

 

 

 

svårt att se fi skjuta 2ggr med en sämre hand eller bluffa.

 

folda turn.

 

 

 

som jojje2k säger, 4betta pre r ett alternativ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför skulle fi ha just den strategin? Det enda vi vet är att hans PT-siffror och att han 3bettar light.

 

Och 25% PFR är ju inte urtight direkt...

 

4bet pre är väl rätt kasst mot en light 3betare med AQ om vi inte manifesterat en bred 4betsrange. Då snackar vi ju verkligen om att enbart få syn av en bättre hand. Däremot kanske syn-syn är bättre på turn och river när jag tänker efter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men snälla det är precis dte h'är som gö light 3betting så värdefullt.

 

bara för att man slår om löst några ggr så börjar folk tro att man sen stackar av med vadsomhelst.

 

3betta och slaksa lite sne vänd om cohs pela tight = så äger man NL100

 

 

 

 

svårt att se fi skjuta 2ggr med en sämre hand eller bluffa.

 

folda turn.

 

 

 

som jojje2k säger, 4betta pre r ett alternativ.

Gillar det. 4Bet pre pga vi är lite deep gör att vi inte blir commited för push right? Sen håller jag med om att han bettar nog inte turn med en sämre hand, hade jag haft AK är det push för värde som gäller? Men AQ blir mer svårspelad.

 

Edit: Kommer avslöja handen senare men vill ha mer kommentarer först

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä, men det betyder att han har en bred range han höjer med pre. Bara för att han sen skjuter på flop och turn tänker jag inte snäva åt hans HD till AK, AA och Jx.

 

Jag snävar åt hans syn-hd till AK AA Jx.

 

OM han inte är jättedålig vilket vi inte vet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä, men det betyder att han har en bred range han höjer med pre. Bara för att han sen skjuter på flop och turn tänker jag inte snäva åt hans HD till AK, AA och Jx.

 

då får du väl ge honom dina pengar då.

 

 

4bettar vi honom till ca 39 och han viker mer än 75% så är det en vinst...så hur light 3bettar han och hur light ¨går han sedan vidare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä, men det betyder att han har en bred range han höjer med pre. Bara för att han sen skjuter på flop och turn tänker jag inte snäva åt hans HD till AK, AA och Jx.

 

För femtitredje gången så finns det inget värde i att raisa här (om vi inte har nån speciell read kanske).

1. Han synar aldrig med en sämre hand om vi raisar.

2. Vår hand förtjänar inte en ännu större pott.

3. Tror vi att vi har bästa handen (som du verkar tro) så tjänar vi alltså mer på att låta honom fortsätta bluffa. Har han bättre hand så synar eller pushar han och har vi bästa handen så foldar han. Vi vill inte förvandla vår hand till en bluff.

 

Jag viker nog turn som standard här. Notera att han inte checkar turn för pottkontroll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För femtitredje gången så finns det inget värde i att raisa här (om vi inte har nån speciell read kanske).

1. Han synar aldrig med en sämre hand om vi raisar.

2. Vår hand förtjänar inte en ännu större pott.

3. Tror vi att vi har bästa handen (som du verkar tro) så tjänar vi alltså mer på att låta honom fortsätta bluffa. Har han bättre hand så synar eller pushar han och har vi bästa handen så foldar han. Vi vill inte förvandla vår hand till en bluff.

Det är nog bättre med en mera passiv linje och det var därför jag ändrade mig till syn-syn några poster upp.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...