Mongoboy Postad 14 Juni , 2007 Rapport Postad 14 Juni , 2007 Tja Spelade en hand igår som jag har funderat lite på. Tänkte höra ni spelar i de här situationerna SvS 1/2. Shorthanded 3 spelare limpar till mig på SB jag har As Kd, höjer upp till en tia. Alla lägger sig förutom knappen som synar, han har spelat riktigt tight hitills (vi har båda stackar på ca 450) Flop: Kc 3h 5h Hero: Bet 30 Fi. Syn 30 Turn: 9h Hur göra? Antar check/syn är standard? Hero: Bet 75 Fi: syn 75 River: 6d Hero: check Fi: bet 70 Hero: Syn 75 Även om rivern är blank förstår att jag är slagen efter fi:s syn på turn men synar pga pottoddsen… Hur ska jag spela? checkar ni turn? Citera
Hap Postad 14 Juni , 2007 Rapport Postad 14 Juni , 2007 Bra spelat, nh. Jag bet/foldar river tror jag. Citera
kausti Postad 14 Juni , 2007 Rapport Postad 14 Juni , 2007 River: 6d Hero: check Fi: bet 70 Hero: Syn 75 Onödigt å syna 75 när han bettar 70? Seriöst så slänger jag rivern här. Vad ska han ha lixom? Är han en tajt stabil spelare så har han dig slagen här... Citera
Mongoboy Postad 14 Juni , 2007 Författare Rapport Postad 14 Juni , 2007 Satte han på AT-Qhjärter,33,55 eller 99 och blev väldigt förvånad över 2c 4s för en stege på rivern… lite skumt han hade som sagt spelat väldigt tight innan. Ok, Fördelar med bet/fold mot min Check/syn? Citera
jojje2k Postad 14 Juni , 2007 Rapport Postad 14 Juni , 2007 Om han har varit riktigt tight så är du knullad på rivern när han bettar. edit: svs 1/2 var inget, han kan säkert ha k2 här. Citera
strater Postad 14 Juni , 2007 Rapport Postad 14 Juni , 2007 totalt värdelös syn på turn av han iaf, å sen bettar han ut väldigt lite på river, tight sa du? snarare fisk-da-la-fisk Citera
inqy Postad 14 Juni , 2007 Rapport Postad 14 Juni , 2007 Möjligen tänkte fi kallsyna turn för att eventuellt kunna plocka potten utan klonk på river (reppa färgen mao)? Inte helt dumt spel om man nu som FI är säker på att Hero inte har färgen. Att göra ett motspel tom på turn kanske inte är så bra (från FI's perspektiv) för att Hero kan ha tex Ah på handen och inte kunna släppa. Ett mediokert försök att nyansera lite.... Är för övrigt också nyfiken på fördelarna med betfold. Förmodligen ingen syn av händer vi slår men om vi checkar kan vi inducera bluff från eventuellt missade drag. Ända nackdelen med det är väl i så fall att FI's bluffbet kan bli större än vårt riverbet? Hur tänker ni? Citera
mgps Postad 14 Juni , 2007 Rapport Postad 14 Juni , 2007 Satte han på AT-Qhjärter,33,55 eller 99 och blev väldigt förvånad över 2c 4s för en stege på rivern… lite skumt han hade som sagt spelat väldigt tight innan. Ok, Fördelar med bet/fold mot min Check/syn? över hur många händer då? folk drar vanligtvis för stora växlar av ett otillcäkligt underlag. Citera
ojjagsyna Postad 20 Juni , 2007 Rapport Postad 20 Juni , 2007 Är för övrigt också nyfiken på fördelarna med betfold. Förmodligen ingen syn av händer vi slår... Det är väl ganska troligt att han har en K här tycker jag. Fö blir man förvånad över vad folk synar ned med. Folk drar ju till runner-runner-stege på parade 2flushbord. men om vi checkar kan vi inducera bluff från eventuellt missade drag. Ända nackdelen med det är väl i så fall att FI's bluffbet kan bli större än vårt riverbet? Hur tänker ni? Finns ju inga drag som missat. Jag tycker bet-bet-blockbet/fold. Citera
ojjagsyna Postad 20 Juni , 2007 Rapport Postad 20 Juni , 2007 Det är väl ganska troligt att han har en K här tycker jag. Fö blir man förvånad över vad folk synar ned med. Folk drar ju till runner-runner-stege på parade 2flushbord. Finns ju inga drag som missat. Jag tycker bet-bet-blockbet/fold. Öh... hoppsan trodde det var en K33 flop. Ignorera delar av posten. bet-bet-blockbet är dock fortfarande mitt val. Citera
Recommended Posts