Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tja

Spelade en hand igår som jag har funderat lite på. Tänkte höra ni spelar i de här situationerna

SvS 1/2. Shorthanded

3 spelare limpar till mig på SB jag har As Kd, höjer upp till en tia.

Alla lägger sig förutom knappen som synar, han har spelat riktigt tight hitills

(vi har båda stackar på ca 450)

Flop: Kc 3h 5h

Hero: Bet 30

Fi. Syn 30

Turn: 9h

Hur göra? Antar check/syn är standard?

Hero: Bet 75

Fi: syn 75

River: 6d

Hero: check

Fi: bet 70

Hero: Syn 75

Även om rivern är blank förstår att jag är slagen efter fi:s syn på turn men synar pga pottoddsen…

Hur ska jag spela? checkar ni turn?

Postad

River: 6d

Hero: check

Fi: bet 70

Hero: Syn 75

:shock: Onödigt å syna 75 när han bettar 70? :mrgreen:

Seriöst så slänger jag rivern här. Vad ska han ha lixom? Är han en tajt stabil spelare så har han dig slagen här...

Postad

Satte han på AT-Qhjärter,33,55 eller 99 och blev väldigt förvånad över 2c 4s för en stege på rivern… lite skumt han hade som sagt spelat väldigt tight innan.

Ok, Fördelar med bet/fold mot min Check/syn?

Postad

Möjligen tänkte fi kallsyna turn för att eventuellt kunna plocka potten utan klonk på river (reppa färgen mao)? Inte helt dumt spel om man nu som FI är säker på att Hero inte har färgen. Att göra ett motspel tom på turn kanske inte är så bra (från FI's perspektiv) för att Hero kan ha tex Ah på handen och inte kunna släppa.

Ett mediokert försök att nyansera lite....

Är för övrigt också nyfiken på fördelarna med betfold. Förmodligen ingen syn av händer vi slår men om vi checkar kan vi inducera bluff från eventuellt missade drag. Ända nackdelen med det är väl i så fall att FI's bluffbet kan bli större än vårt riverbet? Hur tänker ni?

Postad
Satte han på AT-Qhjärter,33,55 eller 99 och blev väldigt förvånad över 2c 4s för en stege på rivern… lite skumt han hade som sagt spelat väldigt tight innan.

Ok, Fördelar med bet/fold mot min Check/syn?

över hur många händer då? folk drar vanligtvis för stora växlar av ett otillcäkligt underlag.

Postad

Är för övrigt också nyfiken på fördelarna med betfold. Förmodligen ingen syn av händer vi slår...

Det är väl ganska troligt att han har en K här tycker jag. Fö blir man förvånad över vad folk synar ned med. Folk drar ju till runner-runner-stege på parade 2flushbord.

men om vi checkar kan vi inducera bluff från eventuellt missade drag. Ända nackdelen med det är väl i så fall att FI's bluffbet kan bli större än vårt riverbet? Hur tänker ni?

Finns ju inga drag som missat.

Jag tycker bet-bet-blockbet/fold.

Postad
Det är väl ganska troligt att han har en K här tycker jag. Fö blir man förvånad över vad folk synar ned med. Folk drar ju till runner-runner-stege på parade 2flushbord.

Finns ju inga drag som missat.

Jag tycker bet-bet-blockbet/fold.

Öh... hoppsan trodde det var en K33 flop. Ignorera delar av posten. bet-bet-blockbet är dock fortfarande mitt val.