Gå till innehåll

Låsning av tråd på felaktiga grunder.


Recommended Posts

Tråden som ursprungligen handlade om vad kvinnor vill ha i sängen blev låst med motiveringen: "vad jag ser har det inget med poker att göra".

 

Antingen så blir ni tvungna att låsa samtliga trådar i off topic delen av forumet, eller så får ni hitta på en bättre anledning att låsa tråden. Alternativt låsa upp tråden som enligt The Grand Bark var "bland det bästa som PF genererat på länge".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efterssom tråden genererar ungefär 3 anmälningar per dygn så orkar vi faktiskt inte ha den kvar. Alternativet är att banna Hjort mfl, och det gör inte direkt saken bättre.

 

Det finns massor med unga män som hänger här och tycker att Hjort är jättehäftig och ser honom som en förebild.

 

Jag tycker att det är tråkigt att han inte vill ta ansvar för de moraliska konsekvenserna av sina teoretiska resonemang om att män enligt genetiken inte kan välja om de skall vara våldsamma eller ej.

 

Vill ni att tjejer ska känna sig välkomna här? Hur tror ni det känns att få höra att det enda vi innerst inne vill är att bli våldtagna?

 

Det här forumet är dominerat att killar/män. Om tjejer intresserar sig för poker och hittar hit och ser trådar som "Här bekänner vi våra fulragg" och så liknande, hur kul känns det då att diskutera andra saker med dessa människor?

 

Är lösningen på problem att lägga locket på och inte diskutera dem?

 

Ska det här stället vara öppet för alla?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan ju bara konstatera att det är tråkigt att det inte är högre i tak här på PF.nu... Sedan tycker jag att 3 anmälningar per dygn inte är särdeles mkt när ni har över 40 000 medlemmar. Relativt mycket i förhållande till andra trådar kanske, men ingen anmäler ju heller trådar som: Hur spela KK på denna floppen?

 

Tillägg: När det kommer till personangrepp m.m. så tycker jag den avstängda tråden varit mycket mindre drabbad än många andra pokerrelaterade trådar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Här bekänner vi våra fulragg" och så liknande, hur kul känns det då att diskutera andra saker med dessa människor?
Ämnet är i sig könsneutralt eftersom även tjejer skulle "bekänna" fula, äckliga, finniga, flottiga, tjocka, 20-åriga datamuppar i samma tråd, fast det är nog lika bra att så inte har gjorts eftersom mångas självkänsla skulle få sig en törn.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att anmälningarna är direkt felaktiga. Jag har inte sagt något som inte är mainstream vetenskapligt, eller ens påstått något som rimligt kan tolkas som rasism eller sexism.

 

Däremot så ser jag inte direkt något problem med att bestämma att man inte vill ha en sån tråd på forumet. Jag skulle inte gjort det, uppenbarligen, men det är inget särskilt konstigt beslut i sig.

 

Vad jag förstått så blir jag avstängd om jag säger något annat som människor blir upprörda av. Vilket ju är idiotiskt på ungefär samtliga nivåer. Men, men.

 

Det finns massor med unga män som hänger här och tycker att Hjort är jättehäftig och ser honom som en förebild.
Det här är ju rätt nära signaturmaterial.

 

Och nä, jag ser inte direkt något som helst moraliskt ansvar att inte förmedla vetenskapliga resultat eller kommentera dem i relevanta diskussioner. Tycker också att det är ett rätt galet sätt att hantera åsiktsskillnader på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var en synnerligen uppfriskande tråd och jag tyckte det var bra att både lallaren och Andrew_W kom in och vände trådens riktning men inte fan fanns det fog för anmälningar eller banningar. Hjort har ju ett nivåtänk man själv önskar sig ibland, jag blev iaf sugen på att fördjupa mig i ämnet evolution. Dncrew fick även en del vettiga saker sagt.

 

Synd att den låstes faktiskt, men tack för en intressant läsning. :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man blir inte avständ om man säger ngt ngn enstaka gång. Men om man har fått ett gäng anmälningar på sig och, efter att ha blivit varnad, fortsätter att använda sig av ett påhoppande sätt och ett språk som knappt ens passar sig bland de fulla kompisgänget. DÅ blir man avstängd!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man blir inte avständ om man säger ngt ngn enstaka gång. Men om man har fått ett gäng anmälningar på sig och, efter att ha blivit varnad, fortsätter att använda sig av ett påhoppande sätt och ett språk som knappt ens passar sig bland de fulla kompisgänget. DÅ blir man avstängd!

 

Eller så blir man avstängd för att man e rånoob å missade att det var "icke piratsnack" i tråden om HSP. Skrev typ, vart kan man få tag i... å blev direkt bannad, utan varningar å sånt... Mycket skoj. var ju förstås inte detta account, men ändå :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men vad är det för muppar som anmäler den och med vilka motiverngar?

 

folk diskuterar ju bara.

 

Lägg ut nicken till anmäl beskådan så lovar jag att ägna varje person 20 raders indviduell hätsk flejmning...

 

Helt sinnessjukt vilka veka jävla f*****r det finns. Sterilisera fanskapen så att de inte kan reproducera sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att det är upprörande att t.ex Supertequila inte har blivit kritiserad för sin våldsamma och kvinnofientliga syn på sex(våldtäkter?), utan för att folk inte tror att han är tillräckligt snygg för att få ligga med ett helt kompisgäng.

Är sexism ett kvinnoproblem eller ett mansproblem?

Jag skulle gärna se att det inte krävs att en tjej anmäler något som fulraggstråden utan att killar kunde påpeka för varandra att det inte är ok att våldta tjejer och sedan skryta om det.

Sexism är uppenbarligen ett stort problem här på PF. Det är även teoretiskt försvarat av Hjort. Så nu kan alla pokerkillar gå runt och våldta och mörda tjejer hur mycket de vill. Hjort har ju förklarat för oss alla att det måste vara så och att sexism är något som överhuvudtaget inte finns.

Är lösningen att stänga alla trådar som de 2 tjejer som orkar hänga här lägger sig i eller är lösningen att folk börjar diskutera vad de kan göra för att alla ska känna sig väkomna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, nu tiltar jag snart ut på dig lallaren.

Du kan inte kritisera oss för att tillåta sexistisk jargong och samtidigt kritisera oss för att vi låser trådarna. Antingen eller, inte både ock.

 

Du är farligt nära att uppfattas spom ett troll. Hade jag inte vetat vem du är IRL så hade du fått trållvarning för länge sedan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, nu tiltar jag snart ut på dig lallaren.

Du kan inte kritisera oss för att tillåta sexistisk jargong och samtidigt kritisera oss för att vi låser trådarna. Antingen eller, inte både ock.

 

Du är farligt nära att uppfattas spom ett troll. Hade jag inte vetat vem du är IRL så hade du fått trållvarning för länge sedan.

 

Jo, du har rätt det är inte lätt. Tack för att du orkar.

Och så vill jag tacka Magnus Betnér.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...