KimHartman Postad 13 Juni , 2007 Rapport Postad 13 Juni , 2007 Anta att vi spelar HU mot en fi som spelar allin/fold-poker enligt Sklansky-Chubukov numbers. Vi sitter i big blind. Vi vet alltså vilka händer fi stoppar in med som funktion av de effektiva stackarna. Hur ser en korrekt calling range ut (som funktion av stack) mot detta spel? Nån som har en länk eller egna uträkningar(!) ? Citera
honest99 Postad 15 Juni , 2007 Rapport Postad 15 Juni , 2007 http://www.propokertools.com/simulator/simulationEditor.jsp Citera
KimHartman Postad 15 Juni , 2007 Författare Rapport Postad 15 Juni , 2007 Ok. Fin simulator, men den löser inte problemet. Jag söker den distribution som spelar precis +-0 mot en SC distribution (för en godtycklig stackstorlek). Ganska jobbigt såklart, men nån teoretisk gammal räv måste väl åtminstone ha funderat över saken? Citera
honest99 Postad 15 Juni , 2007 Rapport Postad 15 Juni , 2007 Teoretisk gammal räv är jag tyvärr inte, men eftersom man kan trycka inte vilka distributioner man vill i simulators, kan man ju prova olika distributioner mot varandra. Vad jag har märkt (som inte direkt har med ditt exempel att göra) är att mot två eller fler starka händer enligt SC förlorar Ax väldigt i värde. bättre att spela Kx suited än Ax suited t ex. Sorry, du får vänta på en räv för något bättre Citera
Recommended Posts