Gå till innehåll

POLL: Hur många skattar?


Skattar du för pokervinster?  

163 medlemmar har röstat

  1. 1. Skattar du för pokervinster?

    • Nej inte ett smack.
      150
    • Ja, för turneringsvinster.
      4
    • Ja, för cashgamevinster.
      1
    • Ja, för samtliga vinster.
      8


Recommended Posts

Snälla söta rara låglimitfiskar, kan ni inte sluta starta sådanahär urbota dumma trådar nån gång? Inse att ingen i Sverige skattar för pokervinster (möjligen med undantag av vinster i vissa välkända internationella stortävlingar) och ingen kommer nåååågonsin bry sig ett smack om att ni lyckades vinna $100 förra månaden. Känn lugnet, ta ut era vinster och köp er jävla joltcola utan att oroa er så bedrövligt. Tack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snälla söta rara låglimitfiskar, kan ni inte sluta starta sådanahär urbota dumma trådar nån gång? Inse att ingen i Sverige skattar för pokervinster (möjligen med undantag av vinster i vissa välkända internationella stortävlingar) och ingen kommer nåååågonsin bry sig ett smack om att ni lyckades vinna $100 förra månaden. Känn lugnet, ta ut era vinster och köp er jävla joltcola utan att oroa er så bedrövligt. Tack.

 

 

Det finns inga 5/10 fiskar som drar in 1 miljon om året på CG via icke EU siter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skattade förra året för livevinst i Vegas, men jag antar att det inte ryms inom frågan. I så fall: Jag spelar inte på icke-EU sajter (cashgame) och skulle det någon gång li en storklonk i pokermiljonen på stars så ser jag inget fel att skatta för den, jag lär ju inte komma undan anonymt med den.

 

Som tur är spelar jag väldigt sällan tävlingar på Stars

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vansinne o spela på sidor man "bör" skatta på. söndagsturnerngarna på stars må väl vara enda undantaget, men där klonkar man ju aldrig.

 

spelar man ibland o cashar ut från sidor utanför eu o skattmasen kommer så skulle iaf jag få svårt o bevisa att 99% av vinsten varit skattefri.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Gäller självklart bara om du spelar på en icke EU/ESS-baserad sajt."

 

Detta stog inte i förutsättningarna för frågan - dumt och ta med detta. Så jag svarade att jag inte betalade skatt för att jag bara spelar på siter som såvitt jag vet är skattebefriade.

 

Om du inte vill att de som bara spelar på skattefria siter skall svara så borde det finnas ett alternativt svar i frågan att man bara spelar på skattefria siter.

 

PS Som frågan är ställd nu så kommer du inte få ett korrekt resultat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite OT men jag lyckades ju hitta klonk i millen på stars, pengarna gick via neteller till mig, finns det chans att det kommer hittas och jag blir tvungen till skatt?

 

Har hört nånstans att banken man har rapporterar höga summor till skatteverket, men är inte neteller skyldiga att hålla tyst om vart pengarna kom ifrån?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det chans? Ja.

 

Banken rapporterar överföringar över en viss summa. Att ta ut allt i en klump och därmed överstiga summan är som att rapportera sig själv.

 

Neteller behöver inte säg var pengarna kommer ifrån och kommer heller troligen inte blir tillfrågade. Det är du som måste kunna visa var pengarna kommer ifrån om du blir tillfrågad och det enda du kan visa är då en skattepliktig site. Chansen att du blir tillfrågad, kommer under utredning ökar om banken har rapporterat stora överföringar och du nolltaxerar tex.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skatteverket har inga resurser att jaga alla skattesmitande pokerspelare. Vad gör myndigheten då? Jo, man koncentrerar sig förstås på de stora turneringarna som går på söndagarna. Om någon vinner 265 dollar i en 10 dollar rebuy en tisdagkväll så kan man nog sova gott om nätterna även om man inte skulle skatta för vinsten. Vinner man däremot 175.000 dollar i Sunday Million så kanske man ska tänka efter både en och två gånger om det är värt risken att inte deklarera sin vinst.

 

Sen anser jag också att om man nu spelar på Pokerstars då har man redan accepterat vad som gäller, dvs att sajten inte är skattefri. Vinner man en miljon så får man vackert ta de "hemska" konsekvenserna det medför att skatta 30%.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sunday Million skatt?

 

Skattar man på pengarna först när man fört över de till vanliga bankkontot? eller även när de ligger på stars?(man kan ju spela upp visnsten)

Vinner jag 200K i "sunday million" och spelar bort de på 100/200NL nästa vecka då blir det jobbigt att betala skatt för 200K vinsten :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sunday Million skatt?

 

Skattar man på pengarna först när man fört över de till vanliga bankkontot? eller även när de ligger på stars?(man kan ju spela upp visnsten)

Vinner jag 200K i "sunday million" och spelar bort de på 100/200NL nästa vecka då blir det jobbigt att betala skatt för 200K vinsten :lol:

 

Naturligtvis är enda sättet att spåra inkomsten då du sätter in det på konto, alltså först då kan du behöva skatta för det.

 

Men OM neteller håller tyst om det hela och gåvoskatten är bort-tagen. Kan man inte säga att en polare gett det till en, eller ligger bevis-skyldigheten hos mig. Borde ju faktiskt vara tvärtom.

 

Och finns det tillräckligt med folk på skatteverket för att kolla även alla millionvinnare, typ top 10 varje vecka? Finns ju faktiskt ett antal 100-500K turrar med varje vecka...

 

Kan nån som verkluigen vet nåt om detta uttala sig så det inte blir massa antaganden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snälla söta rara låglimitfiskar, kan ni inte sluta starta sådanahär urbota dumma trådar nån gång? Inse att ingen i Sverige skattar för pokervinster (möjligen med undantag av vinster i vissa välkända internationella stortävlingar) och ingen kommer nåååågonsin bry sig ett smack om att ni lyckades vinna $100 förra månaden. Känn lugnet, ta ut era vinster och köp er jävla joltcola utan att oroa er så bedrövligt. Tack.

 

Det finns INGEN som helst anledning för dig att slänga ur dig en massa okvädningsord över att du inte gillar trådens innehåll. Självklart har du rätt till en åsikt. Men jag tycker inte det ger dig rätt att vara otrevlig i ditt sätt att framföra den!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får nog allt se til latt ta ut pengar så det täcker skatten. För skattas skall pengarna eftersom de är inspelade på en skattbar site.

 

 

Ja och polacker ska inte bygga ut verandor utan arbetsgivaravgift heller. Men det är inga direkta risker för de som betalar där.

 

Jag frågar alltså inte om den moraliska aspekten utan den rent tekniska.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja och polacker ska inte bygga ut verandor utan arbetsgivaravgift heller. Men det är inga direkta risker för de som betalar där.

 

Jag frågar alltså inte om den moraliska aspekten utan den rent tekniska.

 

Tja.. Rent tekniskt sett ska ju både du och Polackerna betala skatt respektive arbetsgivaravgift. Så då är det ju istället den moraliska aspekten du frågar om ju då du nu istället undrar om det går att se att du vunnit ju =)

Och det skulle KLART förvåna mig om det går. Mao är jag väldigt säkert på att det går bra att ha kvar pengarna på siten utan att det kommer fram till svenska skattemyndigheterna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Naturligtvis är enda sättet att spåra inkomsten då du sätter in det på konto, alltså först då kan du behöva skatta för det.

 

Men OM neteller håller tyst om det hela och gåvoskatten är bort-tagen. Kan man inte säga att en polare gett det till en, eller ligger bevis-skyldigheten hos mig. Borde ju faktiskt vara tvärtom.

 

Och finns det tillräckligt med folk på skatteverket för att kolla även alla millionvinnare, typ top 10 varje vecka? Finns ju faktiskt ett antal 100-500K turrar med varje vecka...

 

Kan nån som verkluigen vet nåt om detta uttala sig så det inte blir massa antaganden.

 

Javisst, det går alldeles utmärkt att ljuga för Skatteverket.

 

Om det finns tillräckligt med folk på myndigheten? Nej, de gör stickkontroller, precis som tullen en gång i tiden gjorde (och även fångade en och annan smugglare även om 95% gick fria).

 

Vad är då slutsatsen? Tja, de allra flesta går givetvis fria även om en och annan får räkna med att åka fast.

 

Här har vi ett skrå som har en fullkomligt unik möjlighet att på ett helt legalt sätt undvika beskattning genom att spela på EU-sajter. Vilken annan yrkeskategori har den friheten? Ändå så väljer många att spela på sajter som inte är skattefria och ska sen börja trixa och försöka komma undan. Fullkomligt obegripligt i mina ögon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Javisst, det går alldeles utmärkt att ljuga för Skatteverket.

 

Om det finns tillräckligt med folk på myndigheten? Nej, de gör stickkontroller, precis som tullen en gång i tiden gjorde (och även fångade en och annan smugglare även om 95% gick fria).

 

Vad är då slutsatsen? Tja, de allra flesta går givetvis fria även om en och annan får räkna med att åka fast.

 

Här har vi ett skrå som har en fullkomligt unik möjlighet att på ett helt legalt sätt undvika beskattning genom att spela på EU-sajter. Vilken annan yrkeskategori har den friheten? Ändå så väljer många att spela på sajter som inte är skattefria och ska sen börja trixa och försöka komma undan. Fullkomligt obegripligt i mina ögon.

 

Finns ingen million på nån annan sida...däifrån pengarna kommer.

 

Och nej, pengarna är inte kvar på stars.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sunday Million skatt?

 

Skattar man på pengarna först när man fört över de till vanliga bankkontot? eller även när de ligger på stars?(man kan ju spela upp visnsten)

Vinner jag 200K i "sunday million" och spelar bort de på 100/200NL nästa vecka då blir det jobbigt att betala skatt för 200K vinsten :lol:

 

Vad du gör med pengarna efter du har vunnit dom är helt irrelevant för om du skall skatta eller inte.

 

Du kan ha kvar dom på kontot, spela bort dom, skicka dom till afrika, köpa en dyr bil eller isolera väggen med sedlar, det spelar ingen roll.

 

Förluster är inte avdraggilla så det är irrelevant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men OM neteller håller tyst om det hela och gåvoskatten är bort-tagen. Kan man inte säga att en polare gett det till en, eller ligger bevis-skyldigheten hos mig. Borde ju faktiskt vara tvärtom.

 

Du skall visa var pengarna kommer ifrån, om du säger att du fått dom av din polare får han snällt visa var han fått dom ifrån osv, ie den gubben går inte. Varför borde det vara tvärtom? Eller vänta, vi skippar den diskussionen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du skall visa var pengarna kommer ifrån, om du säger att du fått dom av din polare får han snällt visa var han fått dom ifrån osv, ie den gubben går inte. Varför borde det vara tvärtom? Eller vänta, vi skippar den diskussionen.

 

 

Om min vän säger att det är hans pengar kan han säga att det är pengar från lönen som han lagt undan i ett par år och inte haft på banken utan i madrassen hemma, fört in de på neteller, och sen till mig. Inte säker på att detta funkar men känns ändå som att det borde finnas nåt kryphål, jaj skit samma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...