Ignatius Postad 25 Juni , 2007 Rapport Postad 25 Juni , 2007 Vad säger rudis (och andra) om exemplet från 2+2? En spelare hade +8 +-40ptbb/100h och en annan hade +4 +-60ptbb/100h. Den spelaren som vann mest hade lägst varians. Den andre spelaren kanske kan tjäna något på att leta spel med lägre varians? Självklart ska man inte undvika situationer som är +EV. Ignatius: ja, men jag tror inte att variansen är jättehög i den typen av spel. Att dra generella slutsatser från två spelares historik är väl ... inte helt vattentätt. Och jo, variansen är jättehög i den typen av spel där man ofta tvingas riskera hela stacken. I just det här exemplet hög EV och hög varians. Citera
Jerico Postad 25 Juni , 2007 Rapport Postad 25 Juni , 2007 Att dra generella slutsatser från två spelares historik är väl ... inte helt vattentätt. Och jo, variansen är jättehög i den typen av spel där man ofta tvingas riskera hela stacken. I just det här exemplet hög EV och hög varians. Fast nästan lika ofta är det låg varians och hög +EV (synstationer), låg varians och låg +EV (nits) eller hög varians och -EV (mycket bra LAGs). Finns ingen direkt korrelation... Citera
Ormbunke Postad 25 Juni , 2007 Rapport Postad 25 Juni , 2007 Öh, eller så är variansen och winraten inte korrelerad direkt utan spelare 1 är bara mycket bättre... Spelare 1 är säkert bättre och jag håller med om att winrate och varians inte nödvändigtvis måste vara korrelerade. Det var ju mitt argument! . Vissa andra verkar dock tycka att spelare 2:s resultat måste bli sämre om han börjar spela ett spel med lägre varians. Citera
Nimzowich Postad 27 Juni , 2007 Rapport Postad 27 Juni , 2007 Att man förlorar ibland det gör alla,Men om man känner att det dalar riktigt neråt brukar jag göra följande avser 2/4 och 5/10 bord jag spelar på dock.. 1, Spelar ännu mer tight än jag brukar AK,AQ,alla PP beroende lite på preraises. 2, händer det på 5/10 går jag ner till 2/4 är jag på 2/4 går jag in och spelar fler bord, generellt vinner jag inga superpotter på det men håller rullen i stadig +- 0 3, Funkar inget så blir det ett par dagars paus,kanske till och med mitt bästa tips det kostar 0 och din bank riskerar du inget alls på..generellt vet nog alla att det som går upp måste komma ner med Citera
All in Postad 27 Juni , 2007 Rapport Postad 27 Juni , 2007 läste 2 första sidorna.. det räcker. Jerico, håll käften om saker du inte vet nåt om. lär dig vad en downswing är. tror du de spelar nån roll hur bra man är? Citera
Jerico Postad 27 Juni , 2007 Rapport Postad 27 Juni , 2007 läste 2 första sidorna.. det räcker. Jerico, håll käften om saker du inte vet nåt om. lär dig vad en downswing är. tror du de spelar nån roll hur bra man är? Suck, det enda jag försöker säga är att om glappet mellan din egen skicklighet och fi's är tillräckligt stort (enormt) så minskar risken för downswings drastiskt. Citera
IseeYou Postad 27 Juni , 2007 Rapport Postad 27 Juni , 2007 Kan bara upprepas......de tre bästa tipsen 1. Gå ner ett par nivåer, helt enkelt spela mot sämre spelare 2. Spela ABC poker...trist men kanske nödvändigt 3. Ta en paus, hur viktigt som helst. Gör nåt helt annat, sporta, ta en weekend-resa, träffa polarna (utan att lira), åk och bada, spela forboll. Ta några dagar och tänk på annat, det rensar hjärnan och gör poker kul igen!! Citera
AdslVerbe Postad 27 Juni , 2007 Rapport Postad 27 Juni , 2007 Suck. Frågan är inte OM man kommer att få en downswing på 14k (fniss) händer, frågan är NÄR. Oavsett nivå. Lås tråden innan det blir ännu mer pinsamt. Har bara "flummat" igenom tråden lite men tycker att fixeringen är aldeles för stor på hur många händer hit å dit en swing håller i sej. Jag tror att tidsbegreppet har mycket större betydelse än antalet händer. Desutom spelar en del 8-12bord samtidigt, en del bara 3-4 st andra kansk 1-2b. Inte roligt att ha en downswing på 60k händer då . Jag tror en downswing har mer betydelse i tid än vad som speglas i tråden. Man spelar helt enkelt sämre under vissa perioder...sammanfaller detta med med naturlig matematisk downswingvarians;-) ...kan det bli riktigt tungt. ....nu skall jag hålla käft... Citera
All in Postad 28 Juni , 2007 Rapport Postad 28 Juni , 2007 ....nu skall jag hålla käft... Bra! Citera
All in Postad 28 Juni , 2007 Rapport Postad 28 Juni , 2007 Väntade på den LOOOOOOL LOL heheheehehehehehehe Citera
Recommended Posts