Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej! Hand från NL400 på Prima. Har inga reads på FI, förrutom att han har VPIP: 19 och PFR: 10, Jag har spelat ungefär VPIP: 22 och PFR: 18

* Game ID 1438472043 starting - 2007-06-12 18:01:14

** Am I Too Much [Hold em] (2.00|4.00 No Limit - Cash Game) Real Money

- k63 sitting in seat 1 with $405.60

- Hogga1 sitting in seat 2 with $591.40

- Peddano1 sitting in seat 3 with $440.10 [Dealer]

- mecha0117 sitting in seat 4 with $399.60

- Mattias_86 sitting in seat 5 with $396.00

- georgedoors sitting in seat 6 with $400.00

mecha0117 posted the small blind - $2.00

Mattias_86 posted the big blind - $4.00

** Dealing card to Mattias_86: 9 of Clubs, Queen of Clubs

k63 called - $4.00

Hogga1 folded

Peddano1 folded

mecha0117 folded

Mattias_86 checked

** Dealing the flop: 8 of Spades, 5 of Diamonds, 10 of Diamonds

Mattias_86 checked

k63 checked

** Dealing the turn: Jack of Clubs

Mattias_86 bet - $9.00

k63 called - $9.00

** Dealing the river: Ace of Clubs

Mattias_86 bet - $21.00

k63 raised - $91.00

Hur gör jag här? Synar han med något annat än nöten om jag slår om hårt? Preflopspelet känns inte riktigt som KQ med tanke på hans limp.Tycker ändå det känns lite vekt att bara syna där...

Postad

Standard e väl bara o syna för som sagt så får du inte syn av en sämre hand, men helt beroende på read, är det en jättenit så kanske du kan raisa men jag röstar nog bara på syn.

Postad
Standard e väl bara o syna för som sagt så får du inte syn av en sämre hand, men helt beroende på read, är det en jättenit så kanske du kan raisa men jag röstar nog bara på syn.

Öhm, nit=rock? Borde väl vara mer berättigat med en syn mot en sån än mot en lös nisse? Eller menar du att han kan ha limpat med typ 99, TT, AA och settat?

Postad
Öhm, nit=rock? Borde väl vara mer berättigat med en syn mot en sån än mot en lös nisse? Eller menar du att han kan ha limpat med typ 99, TT, AA och settat?

Vi kanske har olika uppfattningar om vad det betyder, kanske att en fisk kan syna av en raise med sämre hand men annars så ser jag ingen mening med o raisa, tror ärligt talat vi oftast är uppe mot en QK här såsom den e spelad med färgdrag på floppen och diverse drag ute så kan inte tänka mig ngn spela ett set så här. Ibland måste man väl även folda här, han har 13 dollar inne i potten så tror inte han känner för o bluffa på denna bräda.

Postad
Jo, det är dom tankegångarna jag också har. Ett set borde nog ha gett sig till känna tidigare. Fold låter lite vekt, bet/syn är kanske bäst då?

Jo fast ibland kanske man måste bet/folda också då jag inte tror man vinner nog mkt i längden att syna här.