Gå till innehåll

Shorthanded strategi (NL200-400) preflop spel


XaaL

Recommended Posts

men då kan man ju likaväl 3-beta med 72 och hoppas han missar :P

 

Det säger ju sig självt att du har bättre odds med AJ mot hans range än 72o. 72o har ju liksom i princip 0 floppvärde. Läs artikeln någon länkade till ovan där han snackar om fyrbetpushar. Det är lite samma grej. Ibland ligger man efter men det behöver inte vara med så mkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite OT men ändå lite T... Vad är definitionen för att 3betta i NL? Om jag är UTG och slänger in 4BB, och UTG+1 slänger in 12BB. Har han 3bettat då? (Så har jag alltid tänkt att det är , men det är ju faktiskt bara 2 personer som har bettat i detta fall.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trebettar du AJ och får syn av en hyffsat lös kille kommer ni ofta missa floppen och du ta hem den, på grund av att du tagit kommando i potten. Tittar en K fram får du ofta QQ och JJ o neråt att lägga sig o.s.v Taylor på cardrunners snackade om detta (självklart mkt bredare än det jag nu skrev) i en film för ett tag sen och jag är helt med på noterna. Gillar verkligen tankesättet.

 

Får jag fråga var ni lirar eftersom ni kan c-betta hem potter på 200NL?

De synar ju allt där och på alla andra nivåer också. Sitter han dessutom på knappen så släpper han inte en hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns mycket bra värde att C-betta hem potter på NL200 i position enligt mig. Och framförallt om du inte 3-bettar pre alltför ofta men ändå inte bara med premium händer utan även en del spekulativa händer. 3-betten preflop gör att spelare ur position blir ganska veka på NL200 och foldar tillräckligt ofta för att det skall vara EV+ att spela ett sådant spel. Detta funkar även bra om inte ännu bättre på NL50 och NL100.

 

Ps. spelar på Ladbrokes och iPoker för tillfället men kan väl inte vara så stor skillnad? :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får jag fråga var ni lirar eftersom ni kan c-betta hem potter på 200NL?

De synar ju allt där och på alla andra nivåer också. Sitter han dessutom på knappen så släpper han inte en hand.

 

För det första är jag sjukt nyfiken på var du spelar där man inte kan CBa hem potter?

 

För det andra, ju mer fi synar, desto större del av din range blir värdebet istället för CB-bluff. Mot de fi som finns i din värld kan du ju värdebeta med 22 och J-hög hela dagen ffs, finns ingen anledning att dra ner på betfrekvensen liksom...

 

 

 

EDIT: Och angående länken så önskar jag mig dumstrut och läsglasögon i julklapp. Tack på förhand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får jag fråga var ni lirar eftersom ni kan c-betta hem potter på 200NL?

De synar ju allt där och på alla andra nivåer också. Sitter han dessutom på knappen så släpper han inte en hand.

 

Endera är något fel på hur du CB:ar, eller så är det något allvarligt fel på hur du väljer att spela beroende på motstånd? NL100/NL200 är ju vanligen ganska vekt (visserligen finns många synstationer, som man givetvis inte CB:ar, utan väljer att betta - tunt - för värde mot), oavsett sajt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För det första är jag sjukt nyfiken på var du spelar där man inte kan CBa hem potter?

 

För det andra, ju mer fi synar, desto större del av din range blir värdebet istället för CB-bluff. Mot de fi som finns i din värld kan du ju värdebeta med 22 och J-hög hela dagen ffs, finns ingen anledning att dra ner på betfrekvensen liksom...

 

 

 

EDIT: Och angående länken så önskar jag mig dumstrut och läsglasögon i julklapp. Tack på förhand.

 

Förstår vad du menar med en större del av rangen blir värdebets.

SKulle gärna vilja att du utvecklar hur han ska kunna värdebeta med J-hög om fi inte kommer släppa sin hand. Kanske är jag som är trög men för mig är det som att skänka bort pengar mot en callingstation :-)

Där han spelar får han väl helt enkelt se till att inte CBa helt missade floppar. För mig låter det som drömmen att bli synad varje gång man gör ett standard CB på flopp, utnyttja det till din fördel eftersom du kan mjölka ut rejält med pengar från fi. Sen att de träffar hålstegen på river är väl en annan sak.. :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...