Gå till innehåll

NLT FR 0.5/1 SvS: QJ med tvåparsträff i fyrvägspott


Recommended Posts

Har ingen handhistorik utan drar handen verbalt. Är framförallt intresserad av feedback på Hero och Vitas i denna hand.

 

Situation vid bordet:

 

Hero: Ca en timma vid bordet, tagit ett par mindre potter, inget som sticker ut.

FI1: Har gjort en del desperata grejor. Överbettar vid träff.

FI2: Okänd entitet.

Vitas: Regular, grinder.

 

Stacksizes:

 

Hero: 200BB

FI1: Runt 120BB

FI2: Runt 80BB

Vitas: Runt 200BB

 

Position:

 

Det väsentliga för mitt (hero) agerande är att jag har position på FI1.

 

 

Preflop:

 

Hero: QJ suited

 

FI1 bettar 4BB (vilket med hans spel kan vara whatever), Hero synar, FI2 synar, Vitas minihöjer (Vitas har hittills aldrig tre-bettat. För mina ögon är detta tecken på AA, KK, AK), alla tre synar.

 

Flop:

 

QJT rainbow

 

FI1 bettar halvpott = han har något men knappast set/nötstege. Drag?

Hero synar = vill inte trycka då Vitas kan sitta på AK

FI2: synar = kan innebära vad som helst men inte nötter/set.

Vitas: synar = tror knappast på AK, vem som helst av oss andra kan sitta på set och då vill han säkert att det skall kosta att dra till kåk.

 

Turn:

 

Lågt "ofarligt" kort.

 

FI1 betar knappt halvpott och har då runt 30BB kvar.

 

Vad gör vi nu?

(Vitas kommer att kasta, han satt på AA och med Vitas borta så vill jag ha in degen no matter what)

 

--------------------------------------------

 

Jag vill ha konstruktiv kritik på Hero´s agerande och även svar på huruvida Vitas minihöjning med AA preflop var att be om problem.

 

Clueless

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK, ska försöka mig på en analys.

Jag spelar också på SvS, lååååg nivå, FR så det jag skriver är mest egenupplevda 'halvsanningar' och bör tas med ett halvt paket salt.

 

Grundproblemet i handen är att ni är för många "stabila och försiktiga" (tighta) spelare för att ni ska ha någon edge på Fi1 som du beskriver som maniac (lös och aggro). Ni tar liksom ut varandra i er försiktighet. Du skriver ju själv att du inte vågade trycka på med floppade tvåparet när sannolikheten för AK hos fi2 och Vitas är ganska hög.

 

För att skydda din hand på den dragiga brädan hade du behövt vara ensam med Fi1 och återhöja stort efter floppen. Då och endast då hade du fått veta hur din hand hade stått sig. Det bästa du kan göra nu är att hålla potten nere, något som Fi1 inte verkar vara intresserad av. Även om det är hans standardspel så kan han ju inte vara helt dum i kolan. Något måste han ju sitta med när han nu fortsätter hälla pengar in i potten på en sån bräda.

 

Vitas mesiga återhöjning preflopp är ju det som dödade hans möjligheter i handen. Hade han slått upp kraftigare (10BB?) kanske du och fi2 hade vikt och han hade haft fi1 för sig själv. Att han sedan viker AA är ju ett tecken på bred intelligens i kombination med försiktighet. Själv har jag förb***at svårt att kasta raketerna.

 

Givet antalet spelare i potten och att du faktiskt bara har top tvåpar vet jag inte om det är löna att jaga vidare. Har du otur är du uppe mot set eller färdig stege. Vad gör dig så säker på att fi2 inte träffat hårt? Har jag räknat rätt måste han gå all-in för att gå med turnbeten från fi1. Dessutom är han väl ganska potcommitad redan nu? Kanske inte så betydande då det är CG vi pratar om men psykologiskt finns det fortfarande en gräns (runt halva stacken).

 

Sätter du fi1 på en sämre hand än din skulle jag syna i ditt läge och omvärdera efter river, samt hoppas på att fi2 och vitas kastar sina AJ, AD, AT eller vad de nu kan sättas på så du får f1 för dig själv.

 

Vi får heller inte överanalysera situationen. Vi pratar om lågnivåspel på en erkänt fisktät site. Jag har sett mycket dumt spel där. T.ex. all-in med 33 mot en liknande bräda och 5 pre-limpare kvar att prata efteråt så fi1 kanske jagar en icke-nöt 2-outare?:mrgreen:

 

Nyfiken på resten!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...