Gå till innehåll

jellos dagbok.


jello

Recommended Posts

Den här dagboken behöver lite kulturella inslag:

 

Läslista för veckan (lol som om jag kommer att slutföra dem före november):

 

Mathematics of Poker - Chen, Ankenmann

Grundkurs i statistik (bara för pokern relevanta delar iofs) - Byström Jan

Praktisk retorik (halvutläst, rekommenderas) - Hägg Göran

 

I Itunes snurrar den här veckan förhoppningsvis senare Omar Rodriguez-Lopez ("känd" från Mars Volta) senaste Se dice bisonte, no bufalo. Har inte hört den än :( Annars blir det Hoola Bandoola Band, Antony & the Johnsons och The Paul Butterfield Blues Band den närmaste tiden.

 

Dessutom drack jag ett rödvin för €2 igår. Mmmmmmmmmmm.

 

Ovanpå allt beställde jag nya frääääscha tischor från threadless vid 5 imorse. Jag är en kulturell best.

 

Ikväll blir det grind och turreslask. Men först förhoppningsvis lite nobel moderatbandy.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 457
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Omar Rodriguez, samma stil som Mars Volta eller??

Mja, alltså hans första soloalbum är ett soundtrack till en osläppt film, så det var ganska spejsat med bara ett par låtar med sång på. Hans andra var fusionjazzaktigt med elgitarrer och grejer helt utan sång, riktigt bra. Sen har han även gjort en EP tillsammans med Cans förra sångare. Men den är rätt värdelös. Hur det här är vet jag inte (har inte hört så mycket om det faktiskt), men tydligen ska Cedric Bixler-Zavala ha medverkat på många spår, vilket ju då automatiskt innebär sång iaf.

 

Är du från kstad trakterna eller?

 

 

gl med pokern :)

Ja, det stämmer. Tack så mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mja, alltså hans första soloalbum är ett soundtrack till en osläppt film, så det var ganska spejsat med bara ett par låtar med sång på. Hans andra var fusionjazzaktigt med elgitarrer och grejer helt utan sång, riktigt bra. Sen har han även gjort en EP tillsammans med Cans förra sångare. Men den är rätt värdelös. Hur det här är vet jag inte (har inte hört så mycket om det faktiskt), men tydligen ska Cedric Bixler-Zavala ha medverkat på många spår, vilket ju då automatiskt innebär sång iaf.

 

Får väl leta upp grejerna då. Vad heter de olika skivorna? Nu när du ändå är igång ;)

 

Mars Volta ställde förresten in i sista minuten till förra (eller kanske förrförra?) Roskildefestivalen vilket sög åsnepung.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får väl leta upp grejerna då. Vad heter de olika skivorna? Nu när du ändå är igång ;)

 

Mars Volta ställde förresten in i sista minuten till förra (eller kanske förrförra?) Roskildefestivalen vilket sög åsnepung.

A Manual Dexterity: Soundtrack Vol 1 heter solodebuten. Andra albumet är självbetitlat, Omar Rodriguez, och har holländska låttitlar (han bor/bodde i Amsterdam). Samarbetet med Damo Suzuki heter Please Heat This Eventually.

 

Mmm de blåste väl av hela europaturnén om jag kommer ihåg rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som ni kanske förstår av inlägget ovan är sötebrödsdagarna förbi och depressionen har anlänt. Oflaxet vet inga gränser idag.

 

Frågan är om jag inte gör bäst i att sluta helt när jag är på i princip all time high, för jag pallar jävla inte ännu en bergochdalbana på kanske -400k och tillbaka igen. Sigh.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:oops:

 

Glöm för i helvete vad jag skrev ovan.

 

Seat 4 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: TuttiFruit ( $8541 )

Seat 2: fran31 ( $1915.16 )

Seat 3: hero ( $9833 )

Seat 4: Celakovika ( $7789.5 )

Seat 5: The Muth ( $13240.5 )

The Muth posts small blind [$25].

TuttiFruit posts big blind [$50].

 

** Dealing down cards **

Dealt to hero [4:c: 4:s:]

fran31 calls [$50].

hero calls [$50].

Celakovika calls [$50].

The Muth raises [$275].

TuttiFruit folds.

fran31 folds.

hero calls [$250].

Celakovika folds.

 

** Dealing Flop ** [9:d:, 6:s:, 4:d:]

The Muth bets [$450].

hero calls [$450].

 

** Dealing Turn ** [ Q:c: ]

The Muth checks.

hero bets [$1260].

The Muth raises [$3370].

hero calls [$2110].

 

** Dealing River ** [ 4:h: ]

The Muth is all-In.

hero is all-In.

 

hero [ 4c, 4s ] four of a kind, fours.

The Muth shows [ 9s, 9c ] a full house, nines full of fours.

The Muth wins $3407.5 from side pot#1 with a full house, nines full of fours.

hero wins $19813 from the main pot with four of a kind, fours.

 

Satt uppe och lirade till 8.30 imorse. En av mina sjukare grindsessioner. Jag var aldrig stuck särskilt mkt men hade en sjuk otur i början och 25/50-borden var sanslöst juicy. Jobbade upp mig till över 10k inte mindre än tre ggr och förlorade ner till 5k mot coinflips alla dessa gångerna på just det här bordet (ni ser hur deepstackade alla utom überfisken är; han hade 15k ett par timmar innan också).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ikväll blir det grind och turreslask. Men först förhoppningsvis lite nobel moderatbandy.

 

lol, bandy är om något kommunsiternas härliga flowerpower sport, en härlig sport som utövas i lag. Tennis och golf däremot är ju snobbsporterna numerbo uno

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi lirar 52/33... vad gör man. Spyfärdig vid sista raisen... men jaja...

 

Seat 2 is the button

Total number of players : 4

Seat 1: boa-orm ( $5197 )

Seat 2: hero ( $11277 )

Seat 4: Sig.Pastur ( $8295 )

Seat 5: Pokergirl_ ( $5721 )

Sig.Pastur posts small blind [$25].

Pokergirl_ posts big blind [$50].

 

** Dealing down cards **

Dealt to hero [ 4:s: 6:s: ]

boa-orm folds.

hero raises [$200].

Sig.Pastur calls [$175].

Pokergirl_ folds.

 

** Dealing Flop ** [T:d:, 3:h:, 5:c:]

Sig.Pastur bets [$250].

hero calls [$250].

 

** Dealing Turn ** [ 8:d: ]

Sig.Pastur bets [$350].

hero calls [$350].

 

** Dealing River ** [ 7:s: ]

Sig.Pastur bets [$1200].

hero raises [$3900].

Sig.Pastur is all-In.

hero calls [$3595].

Sig.Pastur shows [ Jh, 9h ] a straight, seven to jack.

Sig.Pastur wins $16637 from the main pot with a straight, seven to jack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Möjligen höja flopp/turn eftersom motståndaren har så mycket trashhänder där, och du behöver balanseringsmaterial för att kunna göra det med en massa par.

 

Kanske särskilt turn eftersom ditt drag tappar en del i styrka där främst pga att en del av träffarna blir färgkort och i mindre utsträckning pga överstege. Båda faktorerna lär ju minska betalningsvilligheten hos motståndaren om inte annat.

 

Dessutom så är det ju väldigt många händer som 64 inte vill visa mot, så motståndarens vik i allmänhet är ju rätt lyckat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Möjligen höja floppen eftersom motståndaren har så mycket trashhänder där, och du behöver balanseringsmaterial för att kunna göra det med en massa par.

 

Mm jo, det var något jag övervägde, men jag hade rr honom myyyycket både tom och med halvtaffliga holdings och stål, så jag valde att låta bli här. Något jag fick ångra bittert.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...