Gå till innehåll

jellos dagbok.

jello

Recommended Posts

Precis utgången ur gymnasiet har jag funderat nu i exakt tre hela dagar över vad jag vill göra med mitt liv. Det här med poker har intresserat mig ett tag, men jag har aldrig spelat så mycket eller varit särskilt seriös med det. Nu när jag är arbetslös efter min Examensdag, så tänkte jag att det här med poker kanske är ett yrke jag bör prova på. Eftersom mina tillgångar är limiterade kommer jag till en början att få begränsa mig till att mestadels spela NL2000 och NL1000, då jag fruktar att min bankrulle inte tål några större åderlåtningar eller utsväfningar än så. Även Omaha kommer att spelas i mindre utsträckning, och så även NLT-turneringar

Nätverken som tillägnas mina korvören blir iPoker, Boss och i viss utsträckning vårt Kära Statsmonopols Ärade Hemsida/Pokerspelsklient.

För ungefär nästan exakt ett år sedan startade jag en dagbok här för min första och hittills enda gång. Den tråkade ut mig i längden, men eftersom Jag från då till nu har gått från oerfaren moppeparvel till fullvuxen, utbildad och småskäggig Man, så hoppas jag göra en god insats denna gång.

Då Ni vistas i denna Min Dagbok ber jag Er vänligen efterfölja dessa Tre Jellone Regler:

1. Jag tänker ej avslöja Mina nick.

2. Jag tänker ej diskutera eller avslöja Min bankrulles storlek.

3. Jag tänker ej tillåta kommunister att kritisera Mitt spel.

3b. Jag tänker inte ge tips till upcoming pokerspelare om money management, hur de ska spela QQ oop mot en reraise pf eller något annat av dylik karaktär. Ja, jag är ett svin. Ett trött och gammalt svin.

Annars hoppas jag att den här dagboken blir trevlig läsning och står ut från gröten i den här forumdelen. Jag får orgasm av all sorts respons (undantaget 3b - där är nedslakningsfaktorn enorm) så ge mig svar på tal, kalla mig borgarbracka, fisk, snorunge eller vad ni vill. Allt välkomnas varmt :h:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 457
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tack för lyckönskningarna.

Här kommer den mest speciella handen från "dagens" nys avslutade session. Det blev mest NL2000 idag eftersom jag bara backade på NL1000 (lol).

Seat 1: DaBaser ( $822.9 )

Seat 2: pappapwn ( $2007 )

Seat 3: Jarcon_FIN ( $2841 )

Seat 4: hero ( $2023 )

Seat 5: Muppet III ( $4108.6 )

hero posts small blind [$10].

Muppet III posts big blind [$20].

** Dealing down cards **

Dealt to hero [ K:d: J:s: ]

DaBaser folds.

pappapwn raises [$80].

Jarcon_FIN folds.

hero calls [$70].

Muppet III folds.

** Dealing Flop ** [ 4:d:, 6:s:, 8:d: ]

hero checks.

pappapwn checks.

** Dealing Turn ** [ 9:h: ]

hero bets [$140].

pappapwn calls [$140].

** Dealing River ** [ 5:c: ]

hero checks.

pappapwn bets [$400].

hero calls [$400].

pappapwn shows [ Th, Jd ] high card jack.

hero shows [ Kd, Js ] high card king.

hero wins $1257 from the main pot with high card king.

WP FISH

Hamnade nånstans runt +3000 idag, men vet inte exakt. Ska hålla lite bättre koll i fortsättningen för dagbokens skull.

Länk till kommentar

Tack för ytterligare lyckönskningar :)

Du får fan ta o sätta upp mål för hur mycket golf vi ska lira i sommar du vet ju att vi aldrig kommer ut annars.:-P

Minst en gång i månaden!

Kul dagbok...

Har du några särskilda mål du vill uppnå? Exempelvis bli regular på NL 50/100 inom en viss tid eller liknande?

GL!

Nej, några särskilda mål på att gå upp i nivå har jag inte. Jag spelar 25/50 occassionally, men bara när det finns värde att hämta och när jag känner för att skotta lite. Åas händer det inte jättesällan att jag lirar ända ner till NL600 också. Jag försöker att ha mer fokus på tjäna pengar-faktorn än mäta kuken-faktorn, även om det ibland tar emot. Rent monetärt kan jag väl ha som halvseriöst mål att tjäna en halv mille tills september, om det gör det hela mer spännande ;)

Länk till kommentar

Denna ska följas.

Snygg syn med KJ. Spelat mycket mot Fi? Kan väl knappast vara standard att syna potbet med K hög där?

Standard? Hehe. Ja, jag har självklart spelat en hel del mot Fi. Tillräckligt för att bara ge honom en enda sjua efter floppchecken (A7). Det är sedan väldigt osannolikt att han skulle vb:a något mindre än en stege och inte särskilt troligt att han skulle bluffa med något som har så högt showdownvalue som A-hög ändå har.

Länk till kommentar

Precis utgången ur gymnasiet har jag funderat nu i exakt tre hela dagar över vad jag vill göra med mitt liv. Det här med poker har intresserat mig ett tag, men jag har aldrig spelat så mycket eller varit särskilt seriös med det. Nu när jag är arbetslös efter min Examensdag, så tänkte jag att det här med poker kanske är ett yrke jag bör prova på. Eftersom mina tillgångar är limiterade kommer jag till en början att få begränsa mig till att mestadels spela NL2000 och NL1000, då jag fruktar att min bankrulle inte tål några större åderlåtningar eller utsväfningar än så. Även Omaha kommer att spelas i mindre utsträckning, och så även NLT-turneringar

Nätverken som tillägnas mina korvören blir iPoker, Boss och i viss utsträckning vårt Kära Statsmonopols Ärade Hemsida/Pokerspelsklient.

:

Tilta mig. Hur kan du uttrycka dig så att en rulle som står pall för NL2000 är korvören? Känns mer som att du fortfarande är den där fjuniga mopedisten du så gärna inte vill vara.

Länk till kommentar

men var lite ödmjuk istället

good luck ändå =)

Du, jag var inte helt allvarlig med den formuleringen eller särskilt mycket annat i op. Tråkigt att jag ska behöva påpeka det bara för att din avundsjuka verkar förblinda dig.

Tack ändå.

Länk till kommentar

Ett par timmars grind till har jag lyckats klämma in nu så här på tidiga kvällen. Fortsatt + på Boss och - på iPoker. En av sidorna är helt klart riggad, men jag vetefan vilken. Den mest spektakulära handen från den här sessionen:

Seat 3 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: PLZbustME_ ( $6259.33 )

Seat 2: Jarcon_FIN ( $1850 )

Seat 3: Muppet III ( $2167 )

Seat 4: pappapwn ( $4317 )

Seat 5: hero ( $2354 )

pappapwn posts small blind [$10].

hero posts big blind [$20].

** Dealing down cards **

Dealt to hero [ A:s: 5:s: ]

PLZbustME_ folds.

Jarcon_FIN folds.

Muppet III raises [$80].

pappapwn folds.

hero calls [$60]

** Dealing Flop ** [ K:s:, 4:d:, 9:c: ]

hero checks.

Muppet III bets [$140].

hero raises [$400].

Muppet III raises [$960].

hero is all-In.

Muppet III folds.

hero does not show cards.

hero wins $3541

Länk till kommentar

Jag kan bekräfta att både Boss och iPoker är riggade.

Ha! Du är ju jättemegaüberpartisk i målet. Fast jag lutar också åt att tro att båda är riggade; Boss medriggad och iPoker motriggad. Tricket jag då ska tillämpa på iPoker är att pausa i en vecka därifrån, så att välkomstriggen (alltid EV+ såklart) kickar igång igen. Helt ofelbart! Välkomstriggen är även statistiskt säkerställd, för senast jag pausade i en vecka fick jag AA mot KK TVÅ GÅNGER när jag satte igång igen.

Länk till kommentar