Gå till innehåll

Myssion + ebisumaru = Nötproffz?


Myssion

Recommended Posts

  • Svars 481
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hand 2 är lurig. Hur lyckas du hamna i alla äckliga läge? Jag hade höjt ett par dollar till pre men inte så noga. Han har ju antingen set, AQ, AJ eller AT. Sen kanske han viker AJ och/eller AT(AQ) pre. Vetifan, men jag ställer nog och hoppas på nån hjältesyn av tvåparen. Alternativet är ju checkfold men det är så trist.

 

Lite nyfiken varför du inte förespråkar check/call mot "rimligt" bet på river. Det skulle jag säga är mitt standardspel här om han inte pushar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite nyfiken varför du inte förespråkar check/call mot "rimligt" bet på river. Det skulle jag säga är mitt standardspel här om han inte pushar.

c/c är inte någon höjdare faktiskt då han inte kommer att värdebetta någon hand vi slår och det finns inte särskilt många händer han skulle kunna bluffa med. Jag tänker som Ebi, ställ och hoppas han synar med AQ och liknande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

LoL på quadsen

 

Vad anser du om fisktätheten på 10/20 jämfört med 5/10. Är det någon större skillnad?

 

Helt klart mindre fisk. Men känns som det finns en hel del usla spelare där också. Regularsen är däremot helt klart bättre. De reraisar en mycket mer frekvent och straffar en om man öppnar för light. De spelar också aggresivare och svårare postflop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska göra mig en handburgare nu. Förresten helt sjukt att det finns folk som äter handburgare med bestick, hörs ju på namnet hur den ska ätas liksom... Iaf så var jag sjukt besviken på min burgare i måndags. Var något med aiolin som inte stämde riktigt. Sedan trillade den i bitar så att jag ändå fick sitta där som en annan mongoloid och äta den med bestick.

 

Idag kör jag ett säkert kort: Hawaiiburgaren. Jag kan ha nämnt den förut, en burgare i bröd med leverpastej, senap och löksill. Kan inte misslyckas.

 

Sen blir det lite grind.

 

Hand 1 ställer jag, 12+ outs oftast och en massa FE

 

Mmm, lite mer än ett pottbet kvar, är bara att ställa. Men jag blev lite fundersam när han instasynade med sin QQ, huruvida jag egentligen har tillräcklig FE eller inte. Hans hand känns extremt viktad åt överpar där, och de viker han nog inte så ofta. Antar att det i slutändan handlar om balans och handranges, nötfärgdraget måste ju ingå i min pushrange där liksom.

 

Jag valde för övrigt linjen där det kommer ett hjärter på river. Kan rekommendera just den linjen varmt i sådana här situationer.

 

Hur lyckas du hamna i alla äckliga läge?

 

Ja, det är det jag säger hela tiden, det är helt sinnesjukt att jag öht kan plussa.

 

Hade väl också höjt mer egentligen, vet inte riktigt vad jag pysslade med. Var lite stressad i flera situationer för att musen klöddade, får skylla på det.

 

Jag pushade. Han checkar bakom med för mycket som han skulle syna med, och betar bara händer som slår mig, så checksyn känns jättekallt. Ska man checka måste man vika, och det känns bra muppigt här. Såklart hade han AJ, men det hade ni nog redan listat ut. Ska pilla lite i PokerStove med lite ranges sen, men känns som att man måste pusha.

 

Vart har du det där magiska scriptet för iPoker då Myssion?

 

Min plan är att antingen ta med mig det i graven, eller sälja ut det dyrt nästa gång det är ett fett räjs på ngn iPokersajt. Har inte bestämt mig för vilket än. :)

 

Nej, jag kanske lägger upp det sen. Om någon kan ahk-scriptprogrammering och spelar mkt på iPoker så ökar ju chansen avsevärt att jag lägger upp det, för då kan jag få hjälp med de funktionerna som jag saknar.

 

Vill gärna veta vad du nickar när du spelar med då jag håller till på den nivån med. Kan väl byta nicks i PM eller nåt ;)

 

Så att du kan hålla dig undan eller för att du vill söka upp mig och hunt me down? ;)

 

Håller på det tills vidare. Det stod faktiskt i dagboken igårkväll i några minuter, innan jag orkade ändra i mina handhistorier. Du får väl hoppas på att jag är riktigt snäll någon dag, eller på att mitt tålamod tryter nästa gång jag lägger upp en HH. :)

 

Var hittade du så stora skrivbordsbakgrunder? Behöver också.

 

Har inte ens letat så jag vet inte om det finns. Jag byggde mina själv. Tog två styckna 1600x1200 och tajpade ihop i mitten med kontorstejp. Där är ju ändå skarven mellan skärmarna, så det syns inte.

 

Kanske missat det men; lever du på pokern myssion?

 

Hmm, ja det skulle man väl kunna säga. 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lillplussade $61.30. Bara typ 300 händer. Har svårt för att sluta lira, det är ju skoj. Synd bara att jag också har svårt för att börja, är ju så många grejer man vill hinna med. Kan jag bara komma igång tidigare på kvällen så kan det bli riktigt bra grindsessioner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...