Gå till innehåll

Hjälp! Där är en fläck på min skärm!


Existing-user

Recommended Posts

Precis fått en ny superdator, en bärbar sådan.. och vad är det första man gör tror ni? Sätter en bit tuggomi på skärmen så att där nu är en fet jävla fläck! Behöver tips på hur jag kan få bort den utan att skada skärmen!

 

varför sätter du tuggummi på skärmen? :shock:

 

Använd tiltblocker ist :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis fått en ny superdator, en bärbar sådan.. och vad är det första man gör tror ni? Sätter en bit tuggomi på skärmen så att där nu är en fet jävla fläck! Behöver tips på hur jag kan få bort den utan att skada skärmen!

 

ta en större bit tuggumi & gnid med den! Ett tipps på tuggumisort är "hubbabubba". Tugga på det en kvart ska du se att det fungerar som jordens svinto på annat tuggumi!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Meh! Är ju inte tuggomi som sitter där utan en fläck! typ fettfläck fast av gummi. öhm.. en fläck!

 

då kan jag tyvärr inte hjälpa dig. En helt annan femma. Enda snubben irl jag tror kan hjälpa dig här är "McGyver"..

 

Skämt åsido... Lycka till du komer säkert på nått som funkar. Jag vågar inte tippsa dig om något rengöringsmedel med risk att det skulle pajja något för dig & det vill man ju inte ha på sitt samvete!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

samma som ovan

am85146_nm.jpg

men hur de funkar på bubblegum fläckar vet jag inte....hmm

 

Du kan ju testa med diskmedel och bomullstussar, se om fläcken löser upp sig

Använd inga lösningsmedel typ, etanol, sprit, alkohol iaf...

 

Ha datan av o låt skärmen svalna lite innan du rengör.

 

Där var en annan produkt som rekommenderades

107020.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis fått en ny superdator, en bärbar sådan.. och vad är det första man gör tror ni? Sätter en bit tuggomi på skärmen så att där nu är en fet jävla fläck! Behöver tips på hur jag kan få bort den utan att skada skärmen!

 

Jag är också intresserad, hur *** kommer det säg att du sätter tuggummi på skärmen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...