Gå till innehåll

Flsh 3/6 Aj i BB Igen


Flesh2Flesh

Recommended Posts

Jag tycker AJ i BB är riktigt svårspelat...

 

PokerStars Game #10369524319: Holdem Limit ($3/$6) - 2007/06/10 - 16:28:38 (ET)

Table Balios IV 6-max Seat #3 is the button

Seat 1: NickyKiz ($643 in chips)

Seat 3: Gozo_Poker ($111 in chips)

Seat 4: sethypooh21 ($153 in chips)

Seat 5: Flesh2Flesh ($162 in chips)

Seat 6: d_e_l_i_c ($90 in chips)

sethypooh21: posts small blind $1

Flesh2Flesh: posts big blind $3

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Flesh2Flesh Jack of HeartsAce of Clubs

d_e_l_i_c: folds

NickyKiz: raises $3 to $6

Gozo_Poker: folds

sethypooh21: raises $3 to $9

d_e_l_i_c leaves the table

Flesh2Flesh: raises $3 to $12

Betting is capped

NickyKiz: calls $6

sethypooh21: calls $3

*** FLOP *** Ace of Diamonds2 of Clubs4 of Hearts

sethypooh21: checks

Flesh2Flesh: bets $3

NickyKiz: raises $3 to $6

sethypooh21: calls $6

Flesh2Flesh: calls $3

*** TURN *** Ace of Diamonds2 of Clubs4 of Hearts8 of Hearts

sethypooh21: checks

Flesh2Flesh: checks

NickyKiz: bets $6

sethypooh21: calls $6

Flesh2Flesh: calls $6

*** RIVER *** Ace of Diamonds2 of Clubs4 of Hearts8 of Hearts9 of Clubs

sethypooh21: checks

Flesh2Flesh: checks

NickyKiz: bets $6

sethypooh21: calls $6

Flesh2Flesh: calls $6

*** SHOW DOWN ***

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommentarerna som kommer efter kommer knappast att hålla med mig, men det är ju tur att folk tycker olika...

 

Med två höjare innan så kastar jag skiten preflop. Risken är alltför stor att du möter ett bättre ess.

 

Om floppen kommer med bara låga kort, så ligger du efter mot alla par, och om floppen kommer med ett ess, så ligger du efter mot troliga händer som AK och AQ. Och skulle det komma en flopp med ett ess, och fi inte själva har något ess, så får du ändå ingen action. Så det finns egentligen ganska få floppar som passar dig speciellt bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AJ är ju verkligen mega-kast preflop i BB mot trebet. Har fösta bettaren sämre A så släpper han ju även mot din cap pre.

Sen går floppen bet raise coldcall. Ruggigt kallt.

 

Ok, mot en regular så kanske jag kastar AJo, men mot några random guys så kan jag inte släppa den handen. Och det är inte ofta man ser en UTG släppa handen mot cap, fast det är klart det händer ibland. Jag borde kanske släppa handen på turn, enda jag slår är A9 och AT, på river endast A9.

 

UTG fi visade upp A2 för floppat tvåpar, så för att få honom att släppa var min cap pre bra. Cap eller fold är spelet skulle jag vilja säga.

 

SB visade upp AJ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, mot en regular så kanske jag kastar AJo, men mot några random guys så kan jag inte släppa den handen.

1. Skriv ned dina reads i HH:n så de som kommer med råd får rätt förutsättningar.

2. Tycker du tänker fel. Spela mot regulars där AJ är stark mot deras hd (dock har du usel position i BB). Vik mot random som du inte har koll på tills du har "bevis" för att du kan, och hur du ska, spela mot dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, mot en regular så kanske jag kastar AJo, men mot några random guys så kan jag inte släppa den handen. Och det är inte ofta man ser en UTG släppa handen mot cap, fast det är klart det händer ibland. Jag borde kanske släppa handen på turn, enda jag slår är A9 och AT, på river endast A9.

 

Lyssna på kommentarerna, den handen är tokofta dominerad i en trebettad pott, och om den mot förmodan inte är det så får du ändå ingen deg.

 

UTG fi visade upp A2 för floppat tvåpar, så för att få honom att släppa var min cap pre bra. Cap eller fold är spelet skulle jag vilja säga.

 

Ett resultatbaserat resonemang håller inte. Ett spel är inte rätt eller fel baserat på vad fi har, utan baserat på vad fi kan ha. Alltså, utgå från hans HD. I denna hand hade du en hand som var sjukt illa ute mot fi's HD: s.

 

På floppen skulle du också foldat. Efter sådan styrka pre och med fortsatt bombande och en som smygsynar på floppen så leder du helt enkelt för sällan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Eftersom SB kan höja med en ganska bred range eftersom han vill få handen HU så tycker jag att det är OK att spela AJ. Det är däremot inte nödvändigt att cappa den om du inte tror att det finns en möjlighet att CO lägger sej, vilket ytterst få gör. Efter att blivit raisad på floppen är det bara att ta handen till SD så länge inte SB höjer.

 

BTW: Sethypooh är en spelare du ska respektera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom SB kan höja med en ganska bred range eftersom han vill få handen HU så tycker jag att det är OK att spela AJ. Det är däremot inte nödvändigt att cappa den om du inte tror att det finns en möjlighet att CO lägger sej, vilket ytterst få gör. Efter att blivit raisad på floppen är det bara att ta handen till SD så länge inte SB höjer.

 

BTW: Sethypooh är en spelare du ska respektera.

 

respektera och respektera... I den här handen var ju han mer ute och cyklade än jag... har inget problem med att sitta med honom vid bordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bästa? Han har ju samma hand som mig men jag visar mer styrka, alltså borde han förstå att han ligger efter oss båda. Men han spelar den ok kan jag också hålla med om.

 

Och du kan inte respektera någon när du sitter där i shorthanded, då kan du lika gärna lägga av. Det är som en fight på krogen, har du respekt är du rökt. Punkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bästa? Han har ju samma hand som mig men jag visar mer styrka, alltså borde han förstå att han ligger efter oss båda. Men han spelar den ok kan jag också hålla med om.

 

Och du kan inte respektera någon när du sitter där i shorthanded, då kan du lika gärna lägga av. Det är som en fight på krogen, har du respekt är du rökt. Punkt.

 

Även om någon har en lika bra hand så har man fortfarande bästa handen. Vad han förstår är att du vill att han ska tro att du har en bättre hand, han tänker alltså i fler nivåer vilket gjorde att han spelade rätt i den här handen.

 

Jag anser att man kan respektera spelare men inte frukta spelare, det är en stor skillnad. Om din respekt är för stor så att det påverkar ditt spel negativt är det naturligtvis inte bra, men om du hanterar respekten genom att vara mer observant mot spelaren och inse att han kanske inte bara tänker i en nivå som de vanliga fiskarna så kommer du att spela bättre mot honom. I denna punkten är vi nog ganska överens vi tolkar nog bara in olika betydelser i ordet respekt.

 

BTW: Jag har aldrig slagits på krogen, men om det är samma egenskaper som krävs i krogsslagsmål som i SH-limit så kanske jag borde pröva? Nä allvarligt att jämföra SH-limit med att slåss på krogen är som att jämföra schack med loppspel. Ju mer SH du spelar och ju tuffare spel du ger dej in i, kommer du att märka att din sluggerstil får mindre och mindre effekt och då måste du anpassa dej och använda hjärnan istället för nävarna...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...