Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Har en liten undran. Jag satte in runt 750$ för drygt två veckor sen och efter tio dagar hade jag ca 2400$ efter lite MTT spel och NL $50. Nu de senaste 4 dagarna har jag backat 330$ och är alltså nere på runt 2100$ i rulle, kan man vara väldigt missnöjd över detta eller ska man bara rycka på axlarna och se det som variation? Hur lågt ska då rullen gå ner igen för att man ska börja fundera och tänka över sitt spel?

Hur tänker ni själva under bad streaks och så?

Postad
Har en liten undran. Jag satte in runt 750$ för drygt två veckor sen och efter tio dagar hade jag ca 2400$ efter lite MTT spel och NL $50. Nu de senaste 4 dagarna har jag backat 330$ och är alltså nere på runt 2100$ i rulle, kan man vara väldigt missnöjd över detta eller ska man bara rycka på axlarna och se det som variation? Hur lågt ska då rullen gå ner igen för att man ska börja fundera och tänka över sitt spel?

Hur tänker ni själva under bad streaks och så?

Kallar du att tappa 6 inköp för bad streak så kommer du få det MYCKET tufft när en riktig bad streak inträffar. You're in for a rough ride buddy :shock:

Postad

Självklart kan man torska många inlägg på en kväll...jag tänker mest på hur många dagar i rad man backar innan man börjar fundera på ens pokerspel och taktik...Jag kan ta en förlust på 5 inköp dock känner man ju missnöje och börjar fundera på hur man kan förbättra sitt spel.

Postad
Självklart kan man torska många inlägg på en kväll...jag tänker mest på hur många dagar i rad man backar innan man börjar fundera på ens pokerspel och taktik...Jag kan ta en förlust på 5 inköp dock känner man ju missnöje och börjar fundera på hur man kan förbättra sitt spel.

En downswing kan hålla på över 20k händer.

edit: Så flera månader med ren otur kan du nog ha. :)

Postad

dagar är irrelevant, antal händer är viktigare. 50k händer min längsta downswing, finns många duktigare spelare än mig som haft bra mycket längre.

Postad

Vänta.. Du har tripplat upp på 10 dagar och backat lite de sista dagarna. Tror du bra poker är att aldrig förlora och vad är det för larv att snacka om bad streak efter så kort tid? Eller du kanske bara vill få fram att du vunnit lite pengar? ;)

Postad
Jo visst är det bättre och räkna i antal händer men hur funkar detta för en som jag som mest fokuserar på MTTs. Ska man då räkna i antal turneringar man kommit OTM i rad eller vad :S

Spelar du stora MTT kan du nog ha en bad streak där du inte hamnar ITM på flera år. Jag kanske har fel, spelar inte så många MTT själv, men så borde ju iaf vara fallet. Någon som spelar mycket MTT som vet?

Postad

Vad kör du för inköp på dina MTT's? Kan ju vara att du haft flyt först och klonkat nån MTT med för hög insats för din rulle och nu när du hamnat OTM i några så känns det som mkt pengar. 6 turneringar OTM är ingenting.

Postad
Spelar du stora MTT kan du nog ha en bad streak där du inte hamnar ITM på flera år. Jag kanske har fel, spelar inte så många MTT själv, men så borde ju iaf vara fallet. Någon som spelar mycket MTT som vet?

Det är väldigt överdrivet. Men spelar man enbart MTT på nätet och man jämför med en cg-spelare som gör samma pengar, så har MTT-spelaren betydligt fler backdagar (ofta fler back än pluss). OP ställer en lite löjlig fråga och kan nog sitta lugnt i båten:-)

Postad

Hur känns det att förlora ett inlägg?