Gå till innehåll

Vilket pokerprogramm?


kravmärkt

Recommended Posts

Vilka pokerprogramm använder ni? jag söker något pokerprogramm att använda.´

 

Vad rekommenderar ni för några, skulle helst vilja använda bara ett programm men visst två kan väl också gå bra

 

Såg en tråd om HH Converter, något ni rekommenderar?

 

gl med pokern / WHineOmAtic

Du glömde tala om vad du skulle vilja använda programmet till, samt var och vad du spelar..

 

Ang HH Converter så föreslår jag att du läser lite i den tråden. HHC fungerar för Svenska Spel och övriga Boss-nätverket. Och du behöver ett till program, tex Poker Tracker. HHC används som hjälpprogram till PT - ingen mening med att använda endast HHC.

PT + HHC + GT+ används om du vill ha stats på bordet på SS.

 

Rent generellt kommer man väl långt med PT + PAHUD, dock inte på Svenska Spel.

Poker Office har jag inte använt så mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle nog rekommendera att du skippar hjälpverktyg tills vidare, då du förmodligen behöver lära dig behärska spelet poker allra först.

 

Om du inte förstår hur programmen kan hjälpa dig kommer det bara ha negativ inverkan på dig och ditt spel.

 

Försök i stället själv att göra det som programmen gör åt dig, dvs att analysera ditt eget spel och andras spel. Hur spelar folk? Är dom lösa (synar mycket), är dom aggressiva (betar mycket, kan bluffa), är dom tighta (lägger för ofta bäst hand)? Utnyttja sedan det genom att anpassa dig till respektive spelstil.

 

Om man inte lär sig analysera sådan på egen hand kommer man inte komma särskilt långt i poker.

 

Sedan kan du också skriva ned för varje session hur länge du har spelat, och hur mycket du har vunnit/förlorat.

 

Lycka till!

 

ps. HH Converter är bara ett program som gör om Hand Histories till annat, ofta mer läsbart, format. ds.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ps. HH Converter är bara ett program som gör om Hand Histories till annat, ofta mer läsbart, format. ds.

 

Jag tror han åsyftade det program som konverterar Boss- och IPN- HH: s till ett format som PT kan läsa. Men att skaffa det är lite som att skaffa skälla innan man har ko.

 

I avdelningen övriga program som OP bör skaffa om han inte redan gjort det så hittar vi Poker Stove och SNGPT/ SNG Wiz / SNG EGT eller vad det sistnämnda nu heter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...