Jagged Postad 14 Juni , 2007 Författare Rapport Postad 14 Juni , 2007 Ledsen att jag inte svarat hittills men jag har inte varit hemmaoch inte heller haft tillgång till dator riktigt. Miniraisen preflop var väl dumt, jag kommer inte ihår om jag skulle höja mycket eller om jag skulle syna (antagligen det första, för att se vart de andra stod) men jag missade... Misclick med andra ord. HH och resultat kommer när jag kommer hem igen om några dagar. Men för att fråga er då, hur hade ni spelat handen annorlunda? bara snat preflop, Höjt postflop direkt istället för att checka?Synat reraisen bara? De flestra är väl överes om att syna all in.... Citera
nucleus Postad 14 Juni , 2007 Rapport Postad 14 Juni , 2007 Vill bara infoga nåt här. Tycker man ser liknande kommentarer jävligt ofta, "Vad ville du åstadkomma med minimiraisen pre?" Det är som att varje hand har exakt ett sätt man kan spela den på oavsett agerande från fi. Samt att man spelar varje hand perfekt på alla gator hela tiden. Det är såklart inget av det som är sant. Under en session med flera bord och betydligt fler händer är det ju givet att man gör endel misstag, visst kan hålla med om att miniraiset kanske är fel på ett annat plan, mer strukturellt eller vafan man ska kalla det. Allafall, självklart vill man träffa ett set när man spelar 33 oavset hur man nu spelat den pre, men för den sakens skulle är det ju inte givet att stacken ska in i 100% av fallen. Det är dock lika självklart att för det mesta ska den ju st det, in i mitten. Jag låter bli att kommentera vad jag tror är rätt och fel i detta fall utan nöjer mig med att även om man uppnår vad man vill med en hand kan det vara rätt att lägga den efter ytterligare info på senare gator. Vad ville du åstadkomma med minimiraisen pre? Syna bara (ger dig bättre implicita odds) eller höj mer (reducerar antalet fi) istället om du nu vill spela handen. Som spelat är det väl bara att syna. Du har ju träffat din triss - varför spelade du annars ett lågt pp OOP? Du är väl uppe mot typ ett kombodrag och ett överpar kan jag tro. Citera
inqy Postad 14 Juni , 2007 Rapport Postad 14 Juni , 2007 Well put! Nu spelar jag inte på svenska spel, och man kan väl spela utifrån olika taktiker. Jag tycker det är skönt att spela med varierande raises så man faktiskt kan göra lägre raises med starka händer du verkligen vill ha syn med. Det viktigaste är väl i så fall att inte följa ett mönster, och att bygga lite pott med en hand som spelas för setvalue är väl inte helt fel? Väl på flop skulle jag i alla fall försöka få in all deg på flop direkt, vill inte se en fjärde ruter på turn med en stor del av stacken inne, och det lyckas ju HERO med här (Att checka och räkna med en CB är väl inte helt fel?). Jag skulle helt klart chansa på att fi inte floppat färg eller högre set utan sitter på toppar+nötfärgsdrag eller dylikt. Mot färdig färg har vi alla fall outs dessutom. Citera
Niclaz Postad 14 Juni , 2007 Rapport Postad 14 Juni , 2007 Med tanke på klockslaget är det säkert en all-in , men generellt sett tror jag Decoy har rätt här. Borden inne på svs är inte alls så lösa som folk försöker påskynda. Påskynda är det nya påskina. /Ordjagaren Citera
On-The-Grind Postad 14 Juni , 2007 Rapport Postad 14 Juni , 2007 Borde kastat pre-flop.. På floppen får du ju leta efter bättre.. fold/push finns inget annat Citera
Recommended Posts