bandini Postad 25 Mars , 2008 Rapport Share Postad 25 Mars , 2008 njaaaa?... ju mer pengar du stoppar in i potten desto större pot odds får du ju?I regel är det ju ett bra spel att spela sin drag aggressivt, allmän basic-kunskap. ett sjukt exempel: du har AA, fi har TT på brädan ATT på något vis så tror du dig ha gått all-in genom att kasta in markerstaplar, visar dig att du har satsat 99,999$...(du hitta nån marker på golvet eller något? lol) varav fi ställer för sina 100,000$... han visar sedan sin hand och flinar... nu har du ju MONSTERPOTTODDS för att dra mot 1-outarn. bara o kasta in den där dollarn och GAMBLA LOSS ! Jo, man får bättre odds när man ska syna sedan. Men i det ögonblick du satsar dödar du ju oddsen för draget. Om vi tar exemplet. 7 dollar i potten pre. Fi betar 7 dollar. Då har du 1/3 i pottodds. Då finns det lite marginaler att dra. Satsar du allt utom en dollar och fi synar är det ju nära 1/1. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 27 Mars , 2008 Rapport Share Postad 27 Mars , 2008 Ilari slog väl inte om särskilt mycket? Har för mig att det var typ 8k in i 10k av Juha, och sedan upp till 22k av Ilari. Höjning med dryga 50% av pott isf. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ace_of_Clubs Postad 28 Mars , 2008 Rapport Share Postad 28 Mars , 2008 ALDRIG rätt att höja bara för att få information IMO. Ofta får du samma information genom att syna. Däremot får man en viss information när man värdehöjer eller bluffar. Man höjer ju inte för att bara få info, han kan ju försvara bästa handen, bluffa och ha möjlighet att vinna där och då + få info, som mest är bonus tkr jag... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Skwatte Postad 28 Mars , 2008 Rapport Share Postad 28 Mars , 2008 Ilari slog väl inte om särskilt mycket?Har för mig att det var typ 8k in i 10k av Juha, och sedan upp till 22k av Ilari. Höjning med dryga 50% av pott isf. Var 6000 in i 12300 av Juha. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Skwatte Postad 28 Mars , 2008 Rapport Share Postad 28 Mars , 2008 Vad hade han för odds på synen? Inte var det väl så bra som 2,5:1 som någon skrev? Var ungefär 100k mot 43k, så nästan. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kape Postad 28 Mars , 2008 Rapport Share Postad 28 Mars , 2008 Det som jag ser som roligast är att Ocklind i sin blogg i Expressen (http://blogg.expressen.se/thegame/) påstår att han hade tagit synen om han varit Ilari. Att det hade skett i verkligheten tror knappast någon annan än Ocklind på! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Matte_Maiden Postad 28 Mars , 2008 Rapport Share Postad 28 Mars , 2008 Det som jag ser som roligast är att Ocklind i sin blogg i Expressen (http://blogg.expressen.se/thegame/) påstår att han hade tagit synen om han varit Ilari. Att det hade skett i verkligheten tror knappast någon annan än Ocklind på! Det är en bra syn hur som, sen att Ocklind inte synat för att han ger upp EV för att slippa gambla är en annan sak. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts