Gå till innehåll

Sambo som proffs


zinna

Recommended Posts

Jag hamnade för ett tag sedan i en diskussion om hur många äldre din partner skulle kunna va, det fick mig att tänka på hur svårt jag antagligen skulle ha att va sambo med någon. Det som talar mot att jag skulle fixa att bo med någon är blandad annat:

 

Jag har en taskig dygnsrytm, jag brukar gå upp mellan 12 och 13 och gå och lägga mig kring 04.

Jag blir lätt förbannad under tiden jag spelar och då töms hela svordomsregistret inklusive könsord, det låter rätt mycket.

Jag spelar inte speciellt mycket kanske 60-80 timmar i månaden vilket är klart mindre än ett heltidsjobb.

 

Jag antar att detta är ganska vanligt förekommande drag hos pokerspelare och inte enbart hos mig.

 

Skulle va intressant att höra från någon som lever som sambo där den andra personen jobbar och du spelar poker, funkar det bra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte själv det problemet(?), men vet folk som går upp runt 13, spelar medan flickvän/pojkvän jobbar, äter ihop, kollar lite på tv, har lite kvalitetstid mm mm, sen sätter sig vid borden igen när sambon lagt sig och spelar några timmar till..

 

Kan väl inte va speciellt svårt att lösa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan väl funka rätt bra utjämnande också. Så man kommer ihåg att inte sitta framför datorn 14 timmar i sträck osv.

 

En variant som kan vara rätt bra, rent spelmässigt, är att skaffa en manlig livskamrat för en icke-homosexuell levnadssituation där man hjälper varandra med grind och dagsbestyr. Så får man fördelarna av att bo ihop utan nedsidorna som drama och tjafs om att man ska göra andra saker än att pilla sig i naveln och spela poker. Tänk Jay & Silent Bob.

 

Angående hund så blev jag skitsugen på att skaffa en liten hund att gå omkring med i en handväska á la Paris. Nedsidan är väl att det är en korsning mellan grovt djurplågeri och massa bajsplockning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte riktigt de problemen med humöret och svordommar blir det sällan, typ då ja har slut på snus. Jag har varit sambo 2 år med en härlig brud som förstår att poker är ett jobb. Hon doktorer mellan 07-16 varje dag. När hon kommer hem lirar vi chicago, vändtia, går ut o käkar/bio mm. Sen går hon o lägger sig senast vid 23 då passar ja på grindar till 2.

 

Funkar hur bra somhelst! Dessutom funderar vi på o skaffa en knodd o då är d hur bra som helst me våra kompletterande tider.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det kan va jobbigt om man bor i en lägenhet där man måste ha datorn i sovrummet, sattsa på en 3:a eller större så du inte väcker tjejen när du spelar

 

sen spelar man ju inte VARJE natt, utan kanske 3-5 nätter i veckan.. om man vill kan man ju också gå o lägga sig samtidigt o gå upp 1-3h senare, bara att ställa klockan om man inte vaknar automatiskt

 

för mig har det funkat bra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min sambo blir ilsk om ja sitter uppe o lirar istället för o gå o lägga mig tillsammans med henne..

 

Lägger in pokertimmarna när hon jobbar eller har nåt annat för sig. Samt när hon ska se alla eländiga såpor på tv...

 

Hon är dessutom riktigt morgontrött så på mornarna brukar det kunna bli ett pass..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Innebär alltid vissa problem att vara sambo med någon. Om ni båda jobbar kommer det strula ihop sig då med, och ännu mer om en jobbar och en pluggar. Jag är ju allt annat än ett proffs, men hinner lugnt med att spela 80 timmar (vilket jag sällan orkar ändå..) i månaden utan större konflikter själv.

 

Lycka till

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det kan va jobbigt om man bor i en lägenhet där man måste ha datorn i sovrummet, sattsa på en 3:a eller större så du inte väcker tjejen när du spelar

sen spelar man ju inte VARJE natt, utan kanske 3-5 nätter i veckan..

om man vill kan man ju också gå o lägga sig samtidigt o gå upp 1-3h senare, bara att ställa klockan om man inte vaknar automatiskt

 

väck inte bruden men ställ klockan, lät intressant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

väck inte bruden men ställ klockan, lät intressant.

 

Å framförallt, hur fan pallar du att gå upp om du sovit i två timmar?? Bara jag som e totalt väck i skallen om jag vaknar vid typ 1 efter 2 timmars sömn. Inte ens sugen på att fingra på en "riktig mus" då ju...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad gör man om man är sambo, jobbar 90% plus att man har tre barn som vill ha en massa uppmärksamhet. Försöker att spela lite när ungarna är i skolan men det är alltid nåt som måste fixas med huset osv...

 

i din sitts hade jag aldrig spelat poker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan väl funka rätt bra utjämnande också. Så man kommer ihåg att inte sitta framför datorn 14 timmar i sträck osv.

 

En variant som kan vara rätt bra, rent spelmässigt, är att skaffa en manlig livskamrat för en icke-homosexuell levnadssituation där man hjälper varandra med grind och dagsbestyr. Så får man fördelarna av att bo ihop utan nedsidorna som drama och tjafs om att man ska göra andra saker än att pilla sig i naveln och spela poker. Tänk Jay & Silent Bob.

 

Angående hund så blev jag skitsugen på att skaffa en liten hund att gå omkring med i en handväska á la Paris. Nedsidan är väl att det är en korsning mellan grovt djurplågeri och massa bajsplockning.

 

Hjort söker ett balanssystem även utanför pokern...sjuk man.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag bor i ett studentrum med min tjej. Hon sover bakom draperiet när jag jobbar jag jobbar ca 00 00 - 05 00 sen sover jag till 12 så har man hela eftermiddagen att göra roliga saker själv... sen hela kvällen att göra roliga saker med tjejen.

 

Har ljudlös dator mus och tangentbord och är helt känslolös när jag spelar så jag låter ingenting.

 

edit: (jobba=spela)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad gör man om man är sambo, jobbar 90% plus att man har tre barn som vill ha en massa uppmärksamhet. Försöker att spela lite när ungarna är i skolan men det är alltid nåt som måste fixas med huset osv...

 

Fin inställning till dina barn. Själv ger jag mitt barn gärna uppmärksamhet. Jag har vissa kvällar i som är avsatta för poker det funkar bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad gör man om man är sambo, jobbar 90% plus att man har tre barn som vill ha en massa uppmärksamhet. Försöker att spela lite när ungarna är i skolan men det är alltid nåt som måste fixas med huset osv...

 

Enkelt. Jag är gift, 3 barn, hus som alltid ska fixas och jobbar runt 50 timmar i veckan.

Lösningen? ha 8,5 mil till jobbet och spela 06.00-07.30 samt 18.00-19.30 på bussen med 3G och laptop. Skit i att fixa nått på huset, har det kunnat vänta tills nu kan det alltid vänta lite till. spela lite också när barnen somnat och din fru kollar på TV. Ljug och säg att du måste jobba lite vid datorn när hon vill att du ska komma och lägga dig. Sitt uppe alldeles för länge. acceptera att du är grinig på jobbet. Det ordnar sig alltid. svårt att hinna med mer än 20-30 timmar poker i veckan dock.

 

Fulville

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...