jaha81 Postad 9 Juni , 2007 Rapport Postad 9 Juni , 2007 Hej jag har en fråga ang betstorlekar.. Känns som dom flesta påstår ju att man bör beta kraftigt runt 90% pot när man träffar set och liknande för att få in så mycket som möjligt i potten.. Betyder det att ni även betar 90% som continuation bets etc dvs bluffar? Personligen brukar jag beta runt 70% oavsett så att fi inte får ngt read, för det känns inte som om det man förlorar på misslyckade dyra CBs och dylikt väger upp det man vinner på sina monster, eller? Citera
Ost Postad 9 Juni , 2007 Rapport Postad 9 Juni , 2007 Som så mycket annat i poker, så beror det ju på motståndet? Sitter man mot tomtar som gärna betalar dyrt för att få se fler kort med högst mediokra händer, så kan man ju lugnt beta pott eller t.o.m. över det när man floppar ett monster. Tomtar kan ju sällan urskilja ett bluff-cbet från ett värdebet med en bra hand, även om betstorlekarna skulle vara radikalt olika. Mot smartare spelare kan det väl vara bättre att ha en konsekvent linje, att tomma cbets är lika stora som när du floppar hårt. 90% av pott för ett bluff-cbet käns lite väl stort om inte motståndet är allmänt vektajt. Under "normala" förhållanden på dragfattiga brädor brukar jag beta runt halva potten, eftersom jag då har råd att cbeta oftare. (Behöver bara vinna var tredje för att gå plus minus noll. Tror jag snappade upp den idén från Dan Harrington.) Citera
Recommended Posts