orres Postad 8 Juni , 2007 Rapport Postad 8 Juni , 2007 NL 22$ freezeout, blinds 200/400 med ante på 50 (gissar jag) pos1 ~8 k i marker: call pos2: fold pos3: call pos4: fold pos5: fold orres,~6k i marker med QQ, raise till 2400 pos7: fold SB: fold BB: fold pos1: re-raise all in resten foldar till mej. har sett ungefär 40 händer av pos1 och han ser floppen strax över 30% av dom. Hur hade ni spelat? Citera
Maple Postad 8 Juni , 2007 Rapport Postad 8 Juni , 2007 Insta-synar. När jag redan slängt in 40% av min stack + en hel del dead money i potten + en motståndare som varit ganska loose och de stackdjupen som var är jag definitivt pott-committad här. Man behöver bara vinna 27% av gångerna för att gå jämnt upp i chips. Det är bara mot en handdistribution som är QQ+ man inte ska syna här. Om vi säger att motståndaren har handdistributionen hälften av alla AK plus QQ+ så är det en ganska klar syn. Också mot den tighta handdistributionen JJ+ ska man syna. En viss del av motståndarens handdistributionen bör också vara underpar. Citera
MacDaddy Postad 8 Juni , 2007 Rapport Postad 8 Juni , 2007 Du menar PreFlop naturligtvis. Ditt spel har ju gett dig inga val om att släppa när omslaget kommer. Jag sätter han absolut inte på något monster här även o det är möjligt. Han limpa med ett medelhögt par lr ett bra A och du ger han inte odds o syna en raise o han vill inte släppa sin hand o pushar därmed. Jag raisar nog till 1600. Du vill ha action men det är oxå ok om folk släpper. Med 2400 är du nära o committa dig oavsett vad floppen ger. Citera
orres Postad 8 Juni , 2007 Författare Rapport Postad 8 Juni , 2007 Intressanta svar. Precis som ni skriver så har jag ju committad mej själv vilket oxå var tanken med spelet. Jag var övertygad om att min QQ var bäst för tillfället och skulle nån vilja utmana mej var dom tvugna att riskera alla sin chips(dom stackarna jag inte skrev ut hade lite mindre än mej). Enda tanken med en raise istället för all in var att om blindsen skulle gå all in och pos1 skulle syna då skulle jag kunna vika handen och naturligtvis att sätta lite press på tex en slow spelad Ax, mellan par odyl för att dom skulle få svårt att ta syn. I normala fall hade jag bettat runt 4 bb på denna handen men eftersom ingen visat styrka och det börjde närma sig slutet av turneringen så såg jag handen som ett perfekt dubblingsläge alt vinna hyfsat med blinds utan risk. Naturligtvis blixtsynade jag all innen, hade ju fått en lös spelare att ställa in sina chips med förhoppningsvis en hand där jag hade stor vinstchans, tyvärr hade han KK Citera
kurtkatt Postad 8 Juni , 2007 Rapport Postad 8 Juni , 2007 synd bara att din raise såg till att ingen kunde bluffa dig. raisa till 1600-2000 nästa gång och du kan få action av sämre vilket är bätte om du endå tänkt felta skiten ( hm, kankse marginellt här då du lagt in så mkt av din stack oavsett, jaja) Citera
Klyka Postad 9 Juni , 2007 Rapport Postad 9 Juni , 2007 Hmm, att medvetet committa sig kan väl sällan vara bra? Det innebär att du ser till att du inte har några alternativ till hur du ska spela handen, men dina motståndare har det. Alltså, dina motståndare pushar bara med händer som tål att bli synade iom att de vet att du inte kommer att vika. Har de händer som inte tål att bli synade så foldar de. Alltså det klassiska problemet att du vinner en liten pott eller förlorar en stor. Att däremot lura in en icke-tänkande spelare i en situation där an committar sig är en annan sak, men detta är inte ett sådant läge. Här säger du "gratis marker till den som har bättre", vilket inte är så bra. Citera
Recommended Posts