Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Anta att du limpar in med 55 och fi höjer till 4*bb och du synar. Flop kommer AK5 rainbow. Du betar ut runt 70-80% pot och fi miniraisar. Vad göra nu? reraisa? syna och beta turn? syna och checka turn?

Jag hamnade i detta läge idag och jag valde att reraisa till ca 2.5*fi:s bet varvid fi tänkte läääänge och sen foldade. Det kändes som om jag spelade fel så därför frågar jag detta nu. Självklart bör man variera sitt spel men hur gör ni oftast?

Postad
Anta att du limpar in med 55 och fi höjer till 4*bb och du synar. Flop kommer AK5 rainbow. Du betar ut runt 70-80% pot och fi miniraisar. Vad göra nu? reraisa? syna och beta turn? syna och checka turn?

Jag hamnade i detta läge idag och jag valde att reraisa till ca 2.5*fi:s bet varvid fi tänkte läääänge och sen foldade. Det kändes som om jag spelade fel så därför frågar jag detta nu. Självklart bör man variera sitt spel men hur gör ni oftast?

höjer pre så man inte berättar vad man har genom att limpsyna.

limpsyn sen 3bet flop, vad ska du ha liksom? 55 eller A5 troligast.

i övrigt beror det ju på nivå, image etc.

fullring är väl limp ok dock.

Postad
höjer pre så man inte berättar vad man har genom att limpsyna.

limpsyn sen 3bet flop, vad ska du ha liksom? 55 eller A5 troligast.

i övrigt beror det ju på nivå, image etc.

fullring är väl limp ok dock.

.

Postad

I detta fall spelade jag fullring och satt i tidig position. Skall jag verkligen höja med 55 där? Ifall någon reraisar mig har jag ju förmodligen inte implicita odds längre, eller?

För övrigt kan nämnas att det var NL$50.

Postad
I detta fall spelade jag fullring och satt i tidig position. Skall jag verkligen höja med 55 där? Ifall någon reraisar mig har jag ju förmodligen inte implicita odds längre, eller?

För övrigt kan nämnas att det var NL$50.

nej då är nog limp bättre. på NL50 spelar det ju inte heller någon roll eftersom de ändå inte kan läsa händer.

tycker inte det är ngot fel att 3betta men du kan ju syna också och sen checkraisa allin på turn, det är nog bättre.

Postad
Självklart bör man variera sitt spel men hur gör ni oftast?

Syna samt kommentera hur gott det är med vodka i chatten.

Stör aldrig någon som är i "bet-mode" om du vill ha mer pengar in i potten.

Postad
Om killen bara synar flopbetet då och turn verkar blank ska man försöka checkraisa all in då också eller ska man bara dunka på oavsett vilket kort som kommer och isåfall hur stort bet ska det vara?

Om FI är passiv betta din vanliga storlek (70-80% i mitt fall), om FI gillar att floata i position så är checkraise ofta ett bra spel.