Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Någon som provat att spela på detta? Up till 3,6 Mbit/s påstår de men frågan är om det är tillräckligt stabilt för att spela poker med. Svenska spel slänger ju ut en om man tappar uppkopplingen i 1/2 sekund bara.

Vore skönt att sitta i parken och jobba istället för hemma när det är så härligt väder :-D .

Postad

Detta med 3.6 funkar väl såvitt jag vet om man befinner sig i storstadsområdena.

Jag har iaf i borås fått drygt 40kbps i nedladdningsström samt en tillräckligt stabil uppkoppling på bussresa mellan Borås-GBG för att kunna spela på SvS utan några större problem.

/i86

Postad

På tal om mobila bredband. Var 3s mobila nät nere under natten? Jag har precis skaffat detta och var ganska tiltad på att det aldrig gick igång:-) Är det något jag kommer få vänja mig vid eller var det bara något tillfälligt "större" fel? Det kanske t.o.m. bara var problem där jag bor, jag har ingen aning faktiskt..

Postad
På tal om mobila bredband. Var 3s mobila nät nere under natten? Jag har precis skaffat detta och var ganska tiltad på att det aldrig gick igång:-) Är det något jag kommer få vänja mig vid eller var det bara något tillfälligt "större" fel? Det kanske t.o.m. bara var problem där jag bor, jag har ingen aning faktiskt..

Mitt brukar gå ner varannan natt ungefär ofta runt 01:30 för att vara nere nån halvtimma innan det kommer upp igen :)

Postad
Jag kan varmt rekommendera NMT450 mobila bredband. Bra täckning och jävligt stabilt.

http://www.nmt.net

NMT låter ju kanonbra. Har du wlan eller usb Santa Bege? Förstår inte riktigt vad manb betalar dock. Om man köper wlan modemet, betalar man sen ingenting för att surfa?

Postad
Detta med 3.6 funkar väl såvitt jag vet om man befinner sig i storstadsområdena.

Jag har iaf i borås fått drygt 40kbps i nedladdningsström samt en tillräckligt stabil uppkoppling på bussresa mellan Borås-GBG för att kunna spela på SvS utan några större problem.

/i86

Definiera "utan större problem". Kopplades du ner någon gång, några gånger eller aldrig?

..........................

Någon som testar täckningen, och spelat på Gotland eller i Åhus?

• 3 weeks later...
Postad

Skulle behöva hjälp med att hitta ett bra moblit bredband som duger bra åt att spela poker och surfa lite på. Jag ska flytta in till Zinkensdamm och hade tänkt köpa en ny bärbar data samtidigt och undrar vilket mobilt bredband jag skulle behöva. Jag hade tänkt att köra lite ute och i bilen också.

Jag har tänkt på Tele2 och 3. Är mest inne på Tele 2 men skulle behöva lite tips och råd!

• 1 month later...
Postad
Någon som provat att spela på detta? Up till 3,6 Mbit/s påstår de men frågan är om det är tillräckligt stabilt för att spela poker med. Svenska spel slänger ju ut en om man tappar uppkopplingen i 1/2 sekund bara.

Vore skönt att sitta i parken och jobba istället för hemma när det är så härligt väder :-D .

Det funkar väldigt bra så länge det är 3G, får man dålig täckning och det går över till gprs blir det för laggigt för poker även om det funkar. Har suttit på tåg och spelat utan problem (inte X2000 än, återkommer med utlåtande om 2 v). Det händer att man tappar kontakt i rörelse men väldigt sällan när man sitter still och har stabil mottagning. Ska man vara petig är det inte lika "rappt" som wlan eller fast uppkoppling.

Edit: Ta hellre fastprisabbonemanget.

• 3 weeks later...
Postad

Har kört Telenors mobila bredband hela sommaren. Har, trots dålig täckning (1-2 "streck", kunnat spela poker på Svs utan att bli nerkopplad förutom några enstaka gånger.

Postad

Har haft mitt mobila i 1,5 år nu och har haft med det hos diverse polare när vi lirat MTT´s och har nästan uteslutande haft något avbrott varje kväll. Lirar numera aldrig på det då jag anser det vara för instabilt.

Har missat mycket ITM på sng pga att uppkoppling brutits.

Postad
Skulle behöva hjälp med att hitta ett bra moblit bredband som duger bra åt att spela poker och surfa lite på. Jag ska flytta in till Zinkensdamm och hade tänkt köpa en ny bärbar data samtidigt och undrar vilket mobilt bredband jag skulle behöva. Jag hade tänkt att köra lite ute och i bilen också.

Jag har tänkt på Tele2 och 3. Är mest inne på Tele 2 men skulle behöva lite tips och råd!

Jag kör Tele2 och det fungerar bra. Poker har aldrig varit problem och spela.

Att tänka på generellt är att ju längre till basstationen du har ju sämre hastighet. I städer inga problem. På landsbygd kan det vara sämre. Tappar man 3G täckning kan man fortfarande surfa/spela poker på GSM nätets GPRS. Även det fungerar! (Om än långsamt)

Telia & Tele 2 kör 3G nätets basstationer tillsammans, så deras täckning är identisk på 3G. GSM nätet skiljer dock.

Surfa utomlands med 3G kan bli riktigt dyrt ! ! Då gäller helt annan taxa än i Sverige.

http://www.editorial.tele2.se/?page=tele2se_privat_mobiltelefoni_mobiltbredband&t2page=privat_mobiltelefoni_mobiltbredband

Postad

Alla måste inse att det är väldigt varierande beroende på vart du bor. Har själv suttit i Borås cantrum och fått avbrytet Tele2 bredband flertalet gånger.

Mitt tips är, låna av nån polare som har det och kolla att det funkar som du förväntar dig på de platser du vill använda innan du skaffar.

Funkar kanon att surfa med, men tyvärr riskerar man en hel del pengar i onödan iom risken att disconnecta.

Postad
Surfa utomlands med 3G kan bli riktigt dyrt ! ! Då gäller helt annan taxa än i Sverige.

http://www.editorial.tele2.se/?page=tele2se_privat_mobiltelefoni_mobiltbredband&t2page=privat_mobiltelefoni_mobiltbredband

Hade ju hört talas om det men kollade inte upp priser. Har varit en vecka i Danmark och surfat en hel del. Spelade poker ett par timmar... Aj aj aj, 126:-/MB med Sonofon. Stoppar det på 5K sek får jag nog vara glad! Vad väger infon i en pokerklient?

Postad

Fick svar direkt i deras livechat, bra service må jag säga!

Notan slutade på facila 3935 sek och överstiger därmed tågresan och hyrbilen. :shock: Nåväl det kunde varit värre... I jämförelse med prislistan på Tele 2 verkar Telenor mycket billigare utomlands! 36,25 kr/MB i Danmark oavsett operatör.