Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Seat 1: Bsectorized ($152.70 in chips)

Seat 2: Megahagen ($292.30 in chips)

Jag 8-tablar och har inga stats på honom så jag har ingen direkt koll, men hade han varit en maniac hade jag märkt det. Min känsla är att han är en hyffsad spelare.

Seat 3: tefece ($129.65 in chips)

Seat 4: POKERFORFUNN ($86.25 in chips)

Seat 5: Hero [ Jack of Spades,Jack of Diamonds ] ($259.70 in chips)

ANTES/BLINDS

POKERFORFUNN posts blind ($1), Hero posts blind ($2).

PRE-FLOP

Bsectorized calls $2, Megahagen bets $10, tefece folds, POKERFORFUNN folds, Hero calls $8, Bsectorized folds.

FLOP [board cards 9 of Hearts,7 of Clubs,7 of Spades ]

Hero checks, Megahagen bets $20, Hero calls $20.

TURN [board cards 9 of Hearts,7 of Clubs,7 of Spades,7 of Hearts ]

Hero checks, Megahagen bets $50, Hero calls $50.

RIVER [board cards 9 of Hearts,7 of Clubs,7 of Spades,7 of Hearts,5 of Clubs ]

Hero checks, Megahagen bets $212.30 and is all-in, Hero ???

Väljer att bara syna pre ur poss. Spelet på floppen är inte lika standard. Där kan man argumentera för att leda eller check-höja, vilket jag nog oftast gör där.

På turn börjar jag bli lite orolig för att vara upp mot QQ+, även om han förmodligen hade spelat TT likadant.

Vad ska jag göra på river? Jag har ca $180 kvar. Det känns som att jag oftast är uppe mot QQ+, men det känns samtidigt vekt att lägga "överkåken". Måste jag ta synen när jag har spelat så passivt? Kommentarer...

Postad

När han bettar igen på turn känns det som att han har något bra och försöker bygga upp potten. Många checkar nog två överkort där då du väldigt ofta synar flop med ett pocketpar. Jag skulle vilja se att du höjer honom på floppen så du slipper att hamna i en sån här situation.

Jag tror att du är slagen men Fi kan även vara tom och fortsätta reppa QQ+. Har du inga reads är det bara att släppa direkt. Jag synar nog cirka 20% av gångerna här typ.

Att spela JJ ur poss mot en preflophöjare utan att vara garanterad att få spela handen mot fler spelare tycker jag är jobbigt. Ofta hittar jag nog en re-raise här preflop för att cbetta ut på floppen och ta potten redan då. Alltså gå in för att ta ner handen redan preflop eller på floppen om man inte träffar. Så spelar jag nog oftast mot en vanlig TAG/LAG som höjer hyffsat frekvent preflop. Ibland händer det nog att jag skjuter turn igen. Mot en nit som ligger under 7-8% PF raise så kan jag nog flatcalla preflop och checkraisa på floppen. Men aldrig spela så som du har gjort här.

Sen så tycker jag att du ska se till att ha stats på borden jämt när du multitablar mer än fyra bord. Du hinner inte med att plocka upp korrekta reads när du spelar så många bord och då behöver du ta hjälp av statistiken.

Postad

ez fold.

3bet pre. ett av de viktigaste sakerna att lägga till i sitt spel när man kommer upp på 0.5/1, 1/2 och högre är att börja 3betta light pre, inte för att JJ är light men u get the point.

preflopaggression wins teh moniez.

Postad
ez fold.

3bet pre. ett av de viktigaste sakerna att lägga till i sitt spel när man kommer upp på 0.5/1, 1/2 och högre är att börja 3betta light pre, inte för att JJ är light men u get the point.

preflopaggression wins teh moniez.

Jo, jag trebettar hyffsat friskt (även om jag säkert borde göra det ännu mer). Dock gör jag det mycket hellre med typ 67s på knappen än med JJ ur poss mot en okänt fi.

OT: Kan man se i PT hur många procent av gångerna man slår om då någon i tidigare position har höjt?

Jag skulle vilja se att du höjer honom på floppen så du slipper att hamna i en sån här situation.

Det håller jag med om.

Jag tror att du är slagen men Fi kan även vara tom och fortsätta reppa QQ+.

Som calculator2 säger upplever jag det som extremt ovanligt att folk skjuter flera gånger på nl200. Jag har precis gått ner i nivå och har förlorat ett antal inköp på att försöka reppa händer på flera gator, men avarage-spelaren lägger inte en ens en 9a i det här fallet tror jag.

Som du (och alla andra) säger känns det som QQ+ och jag lade handen. Det kanske är en nobrainer mot en kille som verkar hyffsad, men jag ville ändå kolla läget.

Sen så tycker jag att du ska se till att ha stats på borden jämt när du multitablar mer än fyra bord. Du hinner inte med att plocka upp korrekta reads när du spelar så många bord och då behöver du ta hjälp av statistiken.

Jag använder PAHUD, men hade inga stats på honom. Jag vet inte om det bara är för mig, men PAHUD brukar inte funka så bra när jag spelar sex eller fler 5-handade bord. Det är ju då man behöver det mest, men men...

mot en standrad 1/2 spelare kan du lika gärna vika på turn

Hmm. Kanske det, men han kan lika gärna ha försökt straffa limparen med en hand som 89. Jag började som sagt bli orolig på turn, men jag skulle nog aldrig kunna hitta folden där. Isf måste jag ha en bättre read.