raptorjr Postad 4 Juni , 2007 Rapport Postad 4 Juni , 2007 Vilka nivåer tycker ni ligger på ungefär samma svårighetsgrad när det gäller motstånd, och det egentligen bara är bankrullen som bestämmer vilken nivå man spelar på? Kanske skiljer lite mellan olika nätverk, men generellt. Citera
hampulito Postad 4 Juni , 2007 Rapport Postad 4 Juni , 2007 Det blir svårare motstånd för varje nivå. Men skulle nog säga att upp till nl400 är det bara bankrullen och moneymanagement som står i vägen. Om man inte är riktigt dålig förstås. Citera
Maltico Postad 4 Juni , 2007 Rapport Postad 4 Juni , 2007 I min mening är $2/4 upp till $4/8 ungefär samma spelmässigt. På $5/10 hittar man dock, antagligen största skillnaden, inga tilters. $10/20 var en otrolig skillnad spelmässigt, där aggressiviteten är a och o... På högre limits är det nuförtiden svårt att hitta riktigt bra värde, då få misstag görs Lägre än $2/4 behöver man i princip enbart tänka på sina egna händer och därför är det lätt att multitabla där Citera
DaPine87 Postad 4 Juni , 2007 Rapport Postad 4 Juni , 2007 50/100 börjar bli lite svårt. ok, du var alltså ett troll Citera
nils_anders Postad 4 Juni , 2007 Rapport Postad 4 Juni , 2007 ok, du var alltså ett troll Nej, är min bestämda uppfattning att upp till 5k (nog med stars som undantag, är ju mest fullt med nits) på de flesta sajter är rätt slaskigt. Står fast vid det. Men för att utveckla, upp till NL600 är väl råslask, var det iaf när jag spela igenom dom nivåerna. Vem som helst med hyffsade starthandskrav och ett inte genomdåligt postflopspel borde kunna plussa. (OBS. Kan ha fel om detta då jag inte spelat här på ett år!) Från NL600 blir det såklart tuffare, men upp till 2000 är väl fortfarande rätt enkelt. Sen blir det ett hopp för varje nivå i svårighetsgrad då bättre spelare filtreras ut mer och mer. Sen så kommer ju förmodligen någon som snittar 1ptbb på 3/6 bli slaktad på 2k såklart, allt blir ju relativt. Citera
DaPine87 Postad 4 Juni , 2007 Rapport Postad 4 Juni , 2007 Nej, är min bestämda uppfattning att upp till 5k på de flesta sajter är rätt slaskigt. Står fast vid det. ok då, överlägsen då Citera
nils_anders Postad 4 Juni , 2007 Rapport Postad 4 Juni , 2007 Kan tillägga att man även på högre nivåer (25/50-50/100) konstant ser folk försvara blinds med suited junk och annat slaskeri. Eller vad sägs om folk som synar bort 1/3 av stacken preflop med 7 hög OOP? Något liknande brukar man se åtminstonde en gång om dagen. Citera
edison Postad 4 Juni , 2007 Rapport Postad 4 Juni , 2007 Kan tillägga att man även på högre nivåer (25/50-50/100) konstant ser folk försvara blinds med suited junk och annat slaskeri. Citera
Hemdhes Postad 4 Juni , 2007 Rapport Postad 4 Juni , 2007 asså nu börjar folk fatta..bra jobbat gubbar Citera
nils_anders Postad 4 Juni , 2007 Rapport Postad 4 Juni , 2007 asså nu börjar folk fatta..bra jobbat gubbar Att såna här trådar inte fyller så mycket funktion eftersom folk är olika duktiga? Citera
nils_anders Postad 4 Juni , 2007 Rapport Postad 4 Juni , 2007 Är ju sant ju, istället för att rulla med ögonen borde du öppna dom! Massa slaskande på de nivåerna jag nämnde, är väl bara o kika in highstakes.nu på lite olika händer, borde inte dröja speciellt länge innan man hittar tomtespel. Att vissa inbillar sig att dom är så grymma lags att dom kan försvara blinds i fullring med Q2s är rätt kul. Citera
XaaL Postad 5 Juni , 2007 Rapport Postad 5 Juni , 2007 Att vissa inbillar sig att dom är så grymma lags att dom kan försvara blinds i fullring med Q2s är rätt kul. haha! Citera
Recommended Posts