Gå till innehåll

Min historia


nils_anders

Recommended Posts

40k händer per månad om man spelar 3 bord i snitt är ganska mkt

 

"Nu efter en 130k downswing så känns det dock långt borta och jag känner mig som en misslyckad pokerspelare."

 

130k är vad? 6 inköp?

 

en riktig pokerspelare ser inte 130k på dina nivåer som en downswing, utan mer en swing som kan inträffa på några timmar

 

Är knappast en regular på 100/200. Har väl mer varit att man skottat lite däribland. 130k är mycket för mig ja, även om jag tappat så mycket förr.

 

Sen hela diskussionen huruvida 40k händer är mycket eller lite, allt jag sa var att jag inte spelar massiva mängder händer vilket det knappast är.

 

Om det här förvandlas till nån tråd där jag måste försvara varenda påstående så lägger jag ner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 73
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Är knappast en regular på 100/200. Har väl mer varit att man skottat lite däribland. 130k är mycket för mig ja, även om jag tappat så mycket förr.

 

Sen hela diskussionen huruvida 40k händer är mycket eller lite, allt jag sa var att jag inte spelar massiva mängder händer vilket det knappast är.

 

Om det här förvandlas till nån tråd där jag måste försvara varenda påstående så lägger jag ner.

 

gör det tack..20 åriga mytomaner räcker det med

 

eller så ger du oss ditt nick så slipper du försvara och det kan bli en intressant tråd

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte varför ni verkar tycka 1 mille dollar är så mycket, är ju bara 2ptbb snitt på 500k händer på 25/50.

 

Känner en kille som är upp 300 dollars på 2k i år bara.

 

Finns ju gott om folk i min sits.

 

 

Tillägg: Förstår iförsig att det är mycket pengar, men min poäng är att det verkar finnas en hel del nätgrindare med liknande resultat, speciellt om man kollar utanför sveriges gränser.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag blir verkligen tiltad å nils anders vägnar av alla kommentarer.. hur mår folk?

 

känner igen mig i allt du säger för övrigt.

 

Haha tack!

 

Poängen med tråden var väl mer att diskutera hur man anpassar sig till en ny livsstandard samt lär sig att uppskatta det man har när det alltid verkar finnas folk som har mer.

 

Alla vi svenskar har det ju dessutom rätt bra sett ur ett internationellt perspektiv som jag fattat det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha tack!

 

Poängen med tråden var väl mer att diskutera hur man anpassar sig till en ny livsstandard samt lär sig att uppskatta det man har när det alltid verkar finnas folk som har mer.

 

Alla vi svenskar har det ju dessutom rätt bra sett ur ett internationellt perspektiv som jag fattat det.

 

Eftersom du har det så jobbigt nu, stackare, borde du skänka bort hela din förmögenhet till nån organisation. Sen mår du nog bättre.

 

Kul att du fick nån polare att hålla med dig iaf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså vad sysslar ni med? Han pratar om fenomenet som uppstår när man vunnit mycket att man aldrig känner sig nöjd utan bara vill ha mer. Så ni kan ju sluta försöka forska fram exakt hur mycket pengar han har vunnit och vad han nickar osv vilket är helt ointressant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom du har det så jobbigt nu, stackare, borde du skänka bort hela din förmögenhet till nån organisation. Sen mår du nog bättre.

 

Kul att du fick nån polare att hålla med dig iaf

 

Hur mår du?

Oavsett hur mkt man har vill man väl alltid ha mer? Det handlar väl kanske inte så jättemycket om den faktiska summa pengar man har utan snarare om att ha vinnarskalle.

 

Han har ju aldrig sagt att han mår dåligt för att han vunnit för lite.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

läste i tidningen för ett tag sen att det va en svensk spelare runt 20 år som kammat hem flera miljoner men att han fortfarande ville vara anonym.

Så jag tror på det du säger, delvis.

 

kan jämföra själv när jag spelade från början, i början gick man minus och sedan blev man otroligt glad när man börja plussa, när man sedan får ut runt 15 i nån månad så känns det värdelöst om man inte kommer högre upp än så.

 

Dom som har lite bryr sig ofta inte och kan ge bort sina sista slantar, dom som har mycket blir ofta giriga och vill bara ha mer och mer.

 

om jag va du hade jag köpt en splitter ny bil och åkt ner till amsterdam och fixat ett par snygga horor och lekt livet där nere ett tag...men det e ju bara jag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade jag varit du så hade jag funderat över framtiden. Vad vill du ha pengarna till? Problemet med pokern är ju att den är högst varierande. Får du en väldigt dålig period så kan pengarna rinna iväg VÄLDIGT snabbt. Om nu 130k rök tämligen snabbt finns det inget som säger att inte 250k till kan försvinna denna månad.... osv.

 

Därför skulle jag rekommendera att lägga upp en sparplan för framtiden. Som andra trådar på forumet har kommit fram till så kan man börja kalla sig för ekonomiskt oberoende när man kommer upp i en förmögenhet på ca 10MSEK.

 

Jag säger inte att du ska lägga dig på soffan och pilla naveln och leva upp pengarna, men jag skulle i din sits försökt portionera över en stor andel i säkrare placeringar. Gör ett inköp i din framtid. Lägg undan... hälften? Med 2-4 miljoner på banken har du starten till ett underbart liv, oavsett hur pokern går. Sparar du då en dedikerad rulle på 500k eller så, då har du ju tillräckligt för att fortsätta, även om du kanske får kliva ner en nivå tills vidare.

 

Det du däremot köper dig är en säkerhet för framtiden. Nöjd... det kommer du nog aldrig bli. Fördelen med att omfördela lite är att du kommer att få känna dig rik i det "verkliga" livet på ett annat sätt. De pengar du har i rullen är ju orealiserade innan du omsatt dom i något reellt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså vad sysslar ni med? Han pratar om fenomenet som uppstår när man vunnit mycket att man aldrig känner sig nöjd utan bara vill ha mer. Så ni kan ju sluta försöka forska fram exakt hur mycket pengar han har vunnit och vad han nickar osv vilket är helt ointressant.

 

Det första han säger är ju hur mkt pengar han har vunnit, om detta är helt ointressant, varför tar han upp det överhuvudtaget?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jag tycker brukar hjälpa är att ta ut mycket pengar från rullen för att få mer inspiration. Jag har t ex köpt en lägenhet för stor del av rullen nu. Tyvärr kom köpet att krocka med en hyfsad downswing nu i maj. Har gått ner i nivå för att hitta tillbaka till sin vanliga spelstil med mycket självförtroende osv - känns som det funkar riktigt bra. Har också börjat hitta tillbaka till min vanliga nivå nu så smått och känner att jag spelar bättre än tidigare.

Ett annat tips kan vara att köpa något så att man får lite uppfattning av vad siffrorna i cashiern kan betyda. En bil eller nåt kanske?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade jag varit du så hade jag funderat över framtiden. Vad vill du ha pengarna till? Problemet med pokern är ju att den är högst varierande. Får du en väldigt dålig period så kan pengarna rinna iväg VÄLDIGT snabbt. Om nu 130k rök tämligen snabbt finns det inget som säger att inte 250k till kan försvinna denna månad.... osv.

 

Därför skulle jag rekommendera att lägga upp en sparplan för framtiden. Som andra trådar på forumet har kommit fram till så kan man börja kalla sig för ekonomiskt oberoende när man kommer upp i en förmögenhet på ca 10MSEK.

 

Jag säger inte att du ska lägga dig på soffan och pilla naveln och leva upp pengarna, men jag skulle i din sits försökt portionera över en stor andel i säkrare placeringar. Gör ett inköp i din framtid. Lägg undan... hälften? Med 2-4 miljoner på banken har du starten till ett underbart liv, oavsett hur pokern går. Sparar du då en dedikerad rulle på 500k eller så, då har du ju tillräckligt för att fortsätta, även om du kanske får kliva ner en nivå tills vidare.

 

Det du däremot köper dig är en säkerhet för framtiden. Nöjd... det kommer du nog aldrig bli. Fördelen med att omfördela lite är att du kommer att få känna dig rik i det "verkliga" livet på ett annat sätt. De pengar du har i rullen är ju orealiserade innan du omsatt dom i något reellt.

 

Det jag tycker brukar hjälpa är att ta ut mycket pengar från rullen för att få mer inspiration. Jag har t ex köpt en lägenhet för stor del av rullen nu. Tyvärr kom köpet att krocka med en hyfsad downswing nu i maj. Har gått ner i nivå för att hitta tillbaka till sin vanliga spelstil med mycket självförtroende osv - känns som det funkar riktigt bra. Har också börjat hitta tillbaka till min vanliga nivå nu så smått och känner att jag spelar bättre än tidigare.

Ett annat tips kan vara att köpa något så att man får lite uppfattning av vad siffrorna i cashiern kan betyda. En bil eller nåt kanske?

 

Riktigt bra inlägg och kan bara hålla med.

 

Tycker själv det är jättesvårt att se nätrullen som riktiga pengar, och då spelar jag mycket lägre än OP.

 

Att casha ut då och då även om man inte är i något direkt behov av köpa något tror jag är väldigt viktigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vid vissa aktiviteter som exempelvis sex, spel drogintag m.fl. frigörs en neurotransmittor som heter dopamin i ett område i hjärnan som kallas nucleus accumbens, hjärnans "belöningscentrum", vilket medför "lyckokänslor". Dock sitter få männsikor och garvar när de spelar så dopaminet medverkar troligtvis till ett behov, ett beroende. Detta behov torde i sin tur medverka till en vilja(behov) att ständigt utvecklas inom sitt beroende (spela högre, mer sex, tyngre droger). Min hypotes är att du är spelberoende och dina vinster aldrig kommer att mätta dina behov, hur stora dem än är, eftersom fokus ligger på dopaminutsöndringen i din hjärna och ett .behov att få utöva (utveckla?) ditt beroende, och inte på den materalistiska vinst ditt beroende medför.

 

Hur skulle du reagera om du förlorade allt? Skulle du sluta spela för alltid? Eller "börja om" efter ett uppehåll? En klar majoritet av frekvent spelande personer är spelberoende, mig inkluderat och därför känner igen dina känslor, men jag tror även att majoriteten pokerspelare är relativt högbegåvade och lyckas därigenom hålla båda fötterna på jorden och undvika att utveckla sitt beroende till ett missbruk.

 

Om detta beroende är skadligt eller inte får väl var och en avgöra. personligen är jag en vinnande spelare som är väl medveten om mitt beroende och jag känner inte att det invaderar min vardag till den grad att jag upplever det som ett missbruk, men det gäller att omvärdera sin situation och rannsaka sig själv ofta. Spelmissbruk är styggt och det älskar att smyga på en bakifrån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du blir upprörd över att folk inte tror på dig. men du är nyligen registrerad och har 12 posts, varav gjort en egen tråd där du skriver "hej. Jag gillar NLT. Jag har tjänat en miljon dollar, men är inte nöjd! någon i samma sits? detta är min historia."

 

jag säger inte att jag inte tror på dig, men mytomaner finns det mycket av här i världen. vore ju kul med lite grafer över ditt spelande... inte för att jag inte tror på dig, utan för att det vore väldigt kul att se på då jag inte hört om särskilt många individer som dragit in $1m.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men vad fan spelar det för roll om han vunnit $200K eller $1M? Tycker inte summan spelar någon roll alls här. Han kan dra en helt annan jämförelse och få samma diskussion. Tror inte han är ute efter att skryta direkt, i så fall hade vi fått se de där graferna och PT-statsen för länge sen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

att köpa horor i amsterdam är ju en grej, men inte riktigt min grej.

Jag skulle nog börja spendera mkt pengar på mina kompisar men nackdelen med den är att helt plötsligt är alla dina kompisar dina bästa kompisar och dina kusiners klasskamreter också men lixom nått så simpelt som att bjuda på krogen till din bästa barndomskompis typ.

Håller med de 4 senaste talarna, om jag minns rätt. Köp dig nått fint, säkra hälften. ja menar vafan resjorden runt eller nått! jag vet inte vad du har för intresse men jag skulle 1 ta en säsong i alperna 2 lära mig surfa i australien, du är ju 20 för fan, hela livet framför dig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vid vissa aktiviteter som exempelvis sex, spel drogintag m.fl. frigörs en neurotransmittor som heter dopamin i ett område i hjärnan som kallas nucleus accumbens, hjärnans "belöningscentrum", vilket medför "lyckokänslor". Dock sitter få männsikor och garvar när de spelar så dopaminet medverkar troligtvis till ett behov, ett beroende. Detta behov torde i sin tur medverka till en vilja(behov) att ständigt utvecklas inom sitt beroende (spela högre, mer sex, tyngre droger). Min hypotes är att du är spelberoende och dina vinster aldrig kommer att mätta dina behov, hur stora dem än är, eftersom fokus ligger på dopaminutsöndringen i din hjärna och ett .behov att få utöva (utveckla?) ditt beroende, och inte på den materalistiska vinst ditt beroende medför.

 

Hur skulle du reagera om du förlorade allt? Skulle du sluta spela för alltid? Eller "börja om" efter ett uppehåll? En klar majoritet av frekvent spelande personer är spelberoende, mig inkluderat och därför känner igen dina känslor, men jag tror även att majoriteten pokerspelare är relativt högbegåvade och lyckas därigenom hålla båda fötterna på jorden och undvika att utveckla sitt beroende till ett missbruk.

 

Om detta beroende är skadligt eller inte får väl var och en avgöra. personligen är jag en vinnande spelare som är väl medveten om mitt beroende och jag känner inte att det invaderar min vardag till den grad att jag upplever det som ett missbruk, men det gäller att omvärdera sin situation och rannsaka sig själv ofta. Spelmissbruk är styggt och det älskar att smyga på en bakifrån.

 

Det är nog så att man är lite beroende.

 

Älskar rushen av att vinna en stor pott, och så går man ju o tänker en hel del på poker.

 

Vet inte om det är ett beroende jag tar så mycket skada av dock. Planen är väl o lägga ner nätpoker när man har tillräckligt med stålar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade jag varit du så hade jag funderat över framtiden. Vad vill du ha pengarna till? Problemet med pokern är ju att den är högst varierande. Får du en väldigt dålig period så kan pengarna rinna iväg VÄLDIGT snabbt. Om nu 130k rök tämligen snabbt finns det inget som säger att inte 250k till kan försvinna denna månad.... osv.

 

Därför skulle jag rekommendera att lägga upp en sparplan för framtiden. Som andra trådar på forumet har kommit fram till så kan man börja kalla sig för ekonomiskt oberoende när man kommer upp i en förmögenhet på ca 10MSEK.

 

Jag säger inte att du ska lägga dig på soffan och pilla naveln och leva upp pengarna, men jag skulle i din sits försökt portionera över en stor andel i säkrare placeringar. Gör ett inköp i din framtid. Lägg undan... hälften? Med 2-4 miljoner på banken har du starten till ett underbart liv, oavsett hur pokern går. Sparar du då en dedikerad rulle på 500k eller så, då har du ju tillräckligt för att fortsätta, även om du kanske får kliva ner en nivå tills vidare.

 

Det du däremot köper dig är en säkerhet för framtiden. Nöjd... det kommer du nog aldrig bli. Fördelen med att omfördela lite är att du kommer att få känna dig rik i det "verkliga" livet på ett annat sätt. De pengar du har i rullen är ju orealiserade innan du omsatt dom i något reellt.

 

 

Joo kommer nog göra exakt detta.

 

500k räcker gott o väl till rullen.

 

Tack för alla vettiga tips.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...