Gå till innehåll

Ny mod till Ongame-skins


aglo

Recommended Posts

Klicka på bilderna för att förstora:

2002778440007924914_th.jpg miniviewx1ki1.th.jpg miniviewx9nz7.th.jpg

 

Fixade en ny mod till Betsson så jag tänkte att jag kan dela med mig av den här.

Moden borde fungera till samtliga Ongame-skins.

 

Högerklicka på "spela_poker.bat" och välj Redigera ifall ni är misstänksamma på vad den gör för något. Man behövet inte vara något geni för att förstå att det inte är några konstigheter. (Det står dessutom beskrivet i instruktionsfilen vad som händer då man öppnar filen).

 

Tips: Eftersom att det är svart bakgrund kan ni använda transparant bakgrund till PAHUD-statsen. Då skyms inte korten av massa svarta rutor vid showdown.

 

Klicka på en av länkarna nedan för att ladda ned. Extrahera rar-filen var som helst, öppna textfilen och följ instruktionerna!

 

Ladda ned (alt. 2)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
Det där ser ju exakt ut som eurobets bord? Vad är skillnaden?

Har aldrig spelat på Eurobet, så jag vet inte. Jag har gjort modden från scratch själv eftersom att Betssons klient är grymt grå, tråkig, ful och riggad.

 

Jag har gjort olika färger på de stora och små borden, så båda borde inte se ut som Eurobet iaf :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har aldrig spelat på Eurobet, så jag vet inte. Jag har gjort modden från scratch själv eftersom att Betssons klient är grymt grå, tråkig, ful och riggad.

 

Jag har gjort olika färger på de stora och små borden, så båda borde inte se ut som Eurobet iaf :-)

 

Så du har moddat bort riggen, inte illa... Hur mycket pengar vinner du nu då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
Hrm, klickar jag på alt. 1 i OP så poppar AVG upp med trojanvarning.

Ehm, va?

Varnar det för wikiupload.com-sajten eller min rar-fil? Det är garanterat ingen trojan i min fil iaf. Har dessutom svårt att tro att en trojan installeras när du öppnar wikiupload.com. Vad står det exakt och när?

 

EDIT: När jag klickade på alt.1 nu stod det att Nortons "Auto-Protect has blocked Downloader as a security threat. Your computer is secure.". Jag vet inte vad det beror på, men min fil är det inget fel på iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är garanterat ingen trojan i min fil iaf.

 

Är det inte precis detta du skulle säga om du faktiskt hade en trojan i filen? ;)

 

Nä, har ju installerat filen, men tänkte jag skulle göra dig upppmärksam på det där med sajten iaf.

 

Anyhwo, tack för modden. Det borde gå att modda korten också va?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det inte precis detta du skulle säga om du faktiskt hade en trojan i filen? ;)

 

Nä, har ju installerat filen, men tänkte jag skulle göra dig upppmärksam på det där med sajten iaf.

 

Anyhwo, tack för modden. Det borde gå att modda korten också va?

Jo :twisted:

Jag kan lika gärna ta bort den länken. Gör det efter jag skrivit det här. Och ja, det går att modda korten. Det finns några stycken på 2+2. Jag har inte brytt mig om det eftersom att jag gillar deras 4-fägrskortlek.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fan, nu blev jag lite nervös. jag fick nämligen också en varning från norton men jag rullade vidare. hemsidan kan ju inte ha installerat ngt, och varningen kom ju innan filen laddades ned så jag tror inte det ligger någon risk ändå (utifall någon på sajten skulle få försig å byta ut filen mot en haxxad, känns som gaaanska liten chans men ändå)

 

säkert bara nån ad på sidan som gör en fuckup. testade förövrigt att installera skinet men får det inte att funka. kopierade över filerna, bytta namnet i filen till starthollywoodpoker.exe, och det kommer upp en svart ruta och hollywood-loginrutan som vanligt. dock laddar hollywood-rutan ner nåt, laddar den om original-tablemodsen? \=

 

tack ändå dock, bra jobbat aglo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

säkert bara nån ad på sidan som gör en fuckup.

Ja, exakt. Ni kan vara lugna.

testade förövrigt att installera skinet men får det inte att funka. kopierade över filerna, bytta namnet i filen till starthollywoodpoker.exe, och det kommer upp en svart ruta och hollywood-loginrutan som vanligt. dock laddar hollywood-rutan ner nåt, laddar den om original-tablemodsen? \=

44177264qq3.gif

 

1. När du öppnar mod-filen kopieras originalfilerna till graphicsmappen. Detta är för att man ska slippa vänta på att klienten laddar ner filerna varje gång.

 

13778682wa1.gif

 

2. När klienten har sökt efter uppdatering markerar du fönstret ovan och klickar på en tangent. Som du ser ovan ersätter då filerna i graphics\mod-mappen originalfilerna.

 

  • xxx.bat-filen ska ligga i pokerklientens huvudmapp (t.ex. C:\Program\Betsson Poker\).
  • "mod"- och "originals"-mappen ska ligga under Resources\Graphics (t.ex. C:\Program\Betsson Poker\Resources\Graphics)

 

Har du gjort så?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Edit: Svårt det var då. Bara dumpa filen i mod-mappen.

:roll:

Det var nån på 2+2 som fick problem eftersom att hans korts kanter inte var exakt likadana som originalen eller nåt sånt. Men det verkar ju ha fungerat för dig så...

 

Vad är det för kort? Kan du posta bilden här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...