Gå till innehåll

PLO flopbeslut i dålig pos.


fredde80

Recommended Posts

Hur spelar vi den här handen vidare? Båda motståndarna är aggressiva.

 

PokerStars Game #: Omaha Pot Limit ($1/$2) - 2007/06/01 - 19:37:01 (ET)

Table 'Heka IV' 6-max Seat #6 is the button

Seat 3: fredde80 ($200.20 in chips)

Seat 4: bunk4222 ($106 in chips)

Seat 5: Rovermeover ($60 in chips)

Seat 6: FourKing ($215 in chips)

fredde80: posts small blind $1

bunk4222: posts big blind $2

Rovermeover: posts big blind $2

*** HOLE CARDS ***

Dealt to fredde80 9 of ClubsQueen of ClubsQueen of Hearts6 of Hearts

Rovermeover: checks

FourKing: raises $7 to $9

fredde80: calls $8

bunk4222: calls $7

Rovermeover: folds

*** FLOP *** Ace of Spades8 of HeartsQueen of Diamonds

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirar samma sajt och stejks. Leder pott och viker mot omslag som standard mot en passiv regular på en så pass torr flopp eftersom det alltid är ett monster då från fi. Med grunda stackar mot en semi-lagtard som slår om med KJTx, JT9x, alla tvåpar och set + bluffar så får jag nog svårt att vika. Om han pottar varje knapp och cbetar pott 100% vid check till honom blir det lättspelat med en cr (ja, ibland får man in degen dåligt utan möjlighet att slinka men jag har svårt att se det som -ev eftersom det inträffar så pass sällan). Lillstacken räknar jag inte ens med då han per definition är kass (vadå läcka att aldrig ge någon som helst credit till 50bb-tomtar? :-)).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirar samma sajt och stejks. Leder pott och viker mot omslag som standard mot en passiv regular på en så pass torr flopp eftersom det alltid är ett monster då från fi. Med grunda stackar mot en semi-lagtard som slår om med KJTx, JT9x, alla tvåpar och set + bluffar så får jag nog svårt att vika. Om han pottar varje knapp och cbetar pott 100% vid check till honom blir det lättspelat med en cr (ja, ibland får man in degen dåligt utan möjlighet att slinka men jag har svårt att se det som -ev eftersom det inträffar så pass sällan). Lillstacken räknar jag inte ens med då han per definition är kass (vadå läcka att aldrig ge någon som helst credit till 50bb-tomtar? :-)).

 

Jag valde, precis som du säger att eftersom han kommer cbetta allt att checka... lillstacken pottar då rakt ut... knapp synar... jag är 99.9% säker på att jag leder så jag pottar om... lillstacken degar och knapp synar.. på turn är det ju bara 50$ kvar för hnm o syna så han synar.. slutar med att han sätter stegen med KJ10x iaf.

 

Hade jag pottat rakt ut så kan han inte syna turn med KJ10 då jag har ett pottbet kvar... (eller.. det kanske han kan... lillstacken har ju deg kvar också om han bara synar..)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...