Playboy Postad 1 Juni , 2007 Rapport Postad 1 Juni , 2007 Jag hade tänkt införskaffa lite ny musik att ha och lyssna på när jag spelar poker och undrar ifall någon har lite sköna tips på bra skivor och låtar? Personligen så lyssnar jag på allt från Pop/rock till ren chillout-musik, beroende på vilket humör jag är på och vad jag är sugen på. Mitt egentliga krav på den musik jag lyssnar på när jag spelar poker är att den inte får vara stressig, annars funkar det mesta. Citera
jojje2k Postad 1 Juni , 2007 Rapport Postad 1 Juni , 2007 Jag gillar Morrissey edit: sen är Räserbajs guld Citera
Playboy Postad 1 Juni , 2007 Författare Rapport Postad 1 Juni , 2007 edit: sen är Räserbajs guld Låter som någon livsfarlig HB-drink Citera
jojje2k Postad 1 Juni , 2007 Rapport Postad 1 Juni , 2007 Låter som någon livsfarlig HB-drink De är ett punkband från 90-talet med ganska roliga texter. Citera
Metaddict Postad 1 Juni , 2007 Rapport Postad 1 Juni , 2007 Muse är bra. Speciellt skivan Absolution. Radiohead funkar för de flesta. Jozé Gonzales är soft. Mars Volta är skitbra. Porcupine Tree också. Joanna Newsom är typ världens grymmaste tjej som spelar stillsamma låtar på sin harpa och sjunger med en extremt annorlunda röst. The Milk-eyed Mender är lite mer "hittig" medan den senaste, YS, har längre låtar och är aningen mer komplex. Där har tillkommit lite stråkar och annat om man gillar sånt. Tar man lite äldre musik är Yes riktigt bra. De har gjort lite blandat dock, Close To the Edge är underbar. Fragile är en bra skiva med. Pink Floyd självklart Sen är ju Frank Zappa Gud helt enkelt. Prova Apostrophe, Overnite Sensation och One Size Fits All för relativt "normal" gammal hederlig rockmusik. Sheik Yerbouti (världens coolaste skivtitel? ) är också lite rockig, den innehåller även Bobby Brown, den enda Zappalåt världen verkar gilla. You Are What You Is är lite mer "mainstream" om man någonsin kan använda det ordet i samband med Zappa. Här har vi sköna låtar (med sköna titlar som) Harder Than Your Husband, Suicide Chump och The Meek Shall Inherit Nothing. Vill du ha skivor från hans mer jazziga period tar du Hot Rats och The Grand Wazoo. Vill du ha hans mer psykade grejer tar du Them Or Us och t.ex. Jazz From Hell. Vill du höra världens grymmaste liveunderhållare kan du väl börja med Make A Jazz Noice Here. Eller kanske Live at the Filmore för lite mer old school Zappa. Annars kan du börja dyrka Satan och lyssna på snälla band Som Nile, Defleshed och Dark Funeral typ Citera
Playboy Postad 1 Juni , 2007 Författare Rapport Postad 1 Juni , 2007 Oj snacka om att ha koll! Tack för tipsen, där fanns det mycket att hämta! Citera
LuckyStar5.1 Postad 1 Juni , 2007 Rapport Postad 1 Juni , 2007 Jag hade tänkt införskaffa lite ny musik att ha och lyssna på när jag spelar poker och undrar ifall någon har lite sköna tips på bra skivor och låtar? Personligen så lyssnar jag på allt från Pop/rock till ren chillout-musik, beroende på vilket humör jag är på och vad jag är sugen på. Mitt egentliga krav på den musik jag lyssnar på när jag spelar poker är att den inte får vara stressig, annars funkar det mesta. Sämsta va nog häromdan då jag lyssnade på Pains nya... gillade inte skivan och tror adrenalinet rann till för mycke. Lyssnar mycke på Killing Joke, nirvana och Ramones när jag spelar ...om jag inte glor på film ! Citera
Metaddict Postad 1 Juni , 2007 Rapport Postad 1 Juni , 2007 Hur kunde jag glömma Nirvana Personligen tycker jag In Utero är väldigt underskattad och en roligare skiva än Nevermind. Kan ju iofs bero på att Nevermind är uttjatad till max. Och på tal om Nirvana - Foo Fighters är faktiskt bra om man gillar rock. Citera
Playboy Postad 1 Juni , 2007 Författare Rapport Postad 1 Juni , 2007 R&B ftw! Vilka R&B-artister tänker du på? Citera
MR_Jimmy Postad 1 Juni , 2007 Rapport Postad 1 Juni , 2007 Webbradio med The Voice! slår allt! Citera
cryo Postad 2 Juni , 2007 Rapport Postad 2 Juni , 2007 Om du gillar soft rock/RnB så är Ben Harper ett absolut måste, vilken som helst av hans skivor, men min mening de första 4:a. Sen så på svennefronten förutom tidigare nämde jose Gonzalws fins Christian Kjelvander. Morrissey och Frank Zappa, visst klockrena! men glöm inte Nick Cave, rock-poet No: uno! En outsider är helt klart norska Madrugade, kolla in det ni som inte hört innan och gilllar ovan nämnda genrer. Citera
Beirut_kid Postad 2 Juni , 2007 Rapport Postad 2 Juni , 2007 Man vill väl inte ha något me fisknationen Norge o göra när man blir utdragen av mupparna dagarna i ända?! lyssnar på gammal east-westcoast konflikt musik, typ 2pac, mobb deep mm. Man blir ju så jevla seg av lugn musik. Om du gillar soft rock/RnB så är Ben Harper ett absolut måste, vilken som helst av hans skivor, men min mening de första 4:a.Sen så på svennefronten förutom tidigare nämde jose Gonzalws fins Christian Kjelvander. Morrissey och Frank Zappa, visst klockrena! men glöm inte Nick Cave, rock-poet No: uno! En outsider är helt klart norska Madrugade, kolla in det ni som inte hört innan och gilllar ovan nämnda genrer. Citera
jojje44 Postad 2 Juni , 2007 Rapport Postad 2 Juni , 2007 Red Hot Chili Peppers och System of a Down. Citera
ejden Postad 2 Juni , 2007 Rapport Postad 2 Juni , 2007 Jag upplever att Fall Out Boy's senaste skiva (Infinity On High) är grym till pokerspelandet. Så fort det går dåligt så sätter jag på den och på något underligt sätt spelar jag bättre till den. Citera
Fjonkan Postad 2 Juni , 2007 Rapport Postad 2 Juni , 2007 Snowpatrol ger en lugn i pokersjälen och då klonkar man hårt Citera
PsychicIor Postad 2 Juni , 2007 Rapport Postad 2 Juni , 2007 Lyssnar på allt möjligt... Känner jag att jag är för vek så sätter jag gärna på Dark Tranquillity så blir man lite mer aggro ( Där för övrigt Martin Brändström, keybordist, är en hängiven pokerspelare). Känner jag att jag är lite för aggro eller fiskig så kan det bli lugnare musik för att lugna ner mej lite...typ Enya eller något. Men för det mesta är det väldigt blandat....allt från ghettorap till radioseven och värsta tungmetallen. Johnny Cash är väldigt bra till poker oxå.... Citera
dlinder Postad 2 Juni , 2007 Rapport Postad 2 Juni , 2007 Hiphop är ju mysigt. I'm on another level tonight... sen gillar jag ju TTA till allting, även poker. Citera
jack_the_dipper Postad 2 Juni , 2007 Rapport Postad 2 Juni , 2007 Armand van Helden, David West, Henrik B, Junior Jack, Sebastian Ingrosso, Steve Angello och så vidare. House ftw! Citera
davelin Postad 2 Juni , 2007 Rapport Postad 2 Juni , 2007 mkt house o rock blir det, o som dlinder säger, TTA är king till allt alltid Citera
jello Postad 2 Juni , 2007 Rapport Postad 2 Juni , 2007 På senaste tiden har Jakob Hellman, Billie The Vision And The Dancers, Antony and the Johnsons, Tori Amos och Arctic Monkeys snurrat mest hos mig. Metaddicts tips är dock alla extremt bra. Citera
Jimbolito Postad 2 Juni , 2007 Rapport Postad 2 Juni , 2007 Frågan är om jag ska dela med mig av denna värdefulla infon...Men Enya är nöten att lyssna på under pokerliret, resultaten bara skjuter i höjden. Citera
Recommended Posts