Gå till innehåll

jozoa grindar minst 2k händer dagligen och summerar november


jozoa

Kommer månadsmålet på $3K att uppfyllas innan 1 juli?  

18 medlemmar har röstat

  1. 1. Kommer månadsmålet på $3K att uppfyllas innan 1 juli?

    • Ja, det är inte någon jättesumma kvar!
    • Nej, för mkt tilt och dåligt spel sinkar!


Recommended Posts

Blev ett par timmars spel idag och riktigt skönt att hitta plusset. Spelade tre mindre sessioner där två slutade plus och en back. Lyckas jag hitta samma plus resterade dagar i juni + en cashback från ladbrokes på ett par hundra $ så kanske jag t.o.m uppnår månadssmålet! 8-)

 

+$307.93

 

Gott! Vad var ditt månadsmål igen? Satte mitt på 4k$ totalt, inlusive rakeback. Några lillplus de resterande dagarna krävs nog för att klara det nu.

 

Det andra semi-målet klarade jag dock inte. Stöp tyvärr på mållinjen och fick en backdag precis såhär på slutkvisten av månaden. Vetifan om du inte slår mig till NL200 nu ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 543
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Gott! Vad var ditt månadsmål igen? Satte mitt på 4k$ totalt, inlusive rakeback. Några lillplus de resterande dagarna krävs nog för att klara det nu.

 

Det andra semi-målet klarade jag dock inte. Stöp tyvärr på mållinjen och fick en backdag precis såhär på slutkvisten av månaden. Vetifan om du inte slår mig till NL200 nu ;)

 

Har mål på $3K för juni. $4K säger du?! På NL100? Riktigt nice! Hur många händer rör det sig om totalt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har mål på $3K för juni. $4K säger du?! På NL100? Riktigt nice! Hur många händer rör det sig om totalt?

 

Bara o kolla min dagbok ju :D 24200 händer har jag spelat i juni. Sen är det faktiskt så att 40% i RB blir rätt mycket pengar även på så "låga" nivåer som NL100. Hade dock hoppats på att ha spelat rätt många fler händer. Känner mig pinsamt lat faktiskt.

 

Innan månaden hade jag nog sagt som du dock, 3K totalt är ju riktigt fint. Hade jag fått ta det på förhand hade jag inte tvekat en sekund, speciellt inte mtp hur dåligt det gick i maj :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara o kolla min dagbok ju :D 24200 händer har jag spelat i juni. Sen är det faktiskt så att 40% i RB blir rätt mycket pengar även på så "låga" nivåer som NL100. Hade dock hoppats på att ha spelat rätt många fler händer. Känner mig pinsamt lat faktiskt.

 

Innan månaden hade jag nog sagt som du dock, 3K totalt är ju riktigt fint. Hade jag fått ta det på förhand hade jag inte tvekat en sekund, speciellt inte mtp hur dåligt det gick i maj :D

 

Riktigt nice. Har inte funderat på RB då jag horar runt på olika sajter och jagar bonusar fortfarande. Väntar tills jag kommer högre i nivå. Dags att spela regelbundet på NL200 för din del? Letade lite smått i din dagbok efter BR-storlek utan framgång...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riktigt nice. Har inte funderat på RB då jag horar runt på olika sajter och jagar bonusar fortfarande. Väntar tills jag kommer högre i nivå. Dags att spela regelbundet på NL200 för din del? Letade lite smått i din dagbok efter BR-storlek utan framgång...

 

Hojta om du behöver "hjälp" på t.ex. iPoker.

 

Rullen efter dagens back ligger på ca. 4,5, med någon tusing på G i RB. Jag chillar ett litet tag till med 200 tror jag. Känner mig bekvämare än jag någonsin gjort tidigare på NL100 men behöver fortfarande vänja mig lite mer. Har inte spelat mycket NL alls heller på senare tid så jag bör nog lugna mig och lära mig minska misstagen ännu mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hojta om du behöver "hjälp" på t.ex. iPoker.

 

Rullen efter dagens back ligger på ca. 4,5, med någon tusing på G i RB. Jag chillar ett litet tag till med 200 tror jag. Känner mig bekvämare än jag någonsin gjort tidigare på NL100 men behöver fortfarande vänja mig lite mer. Har inte spelat mycket NL alls heller på senare tid så jag bör nog lugna mig och lära mig minska misstagen ännu mer.

 

Trodde du hade ganska så mycket större BR än mig, men vi är i samma region. Jag chillar också på NL100 tills jag har åtmindstonde $6K, dvs 30 inköp. Kommer nog att lira på iPoker så småningom så du får gärna titta in hit och varna för bra spelare etc. Ska dock på semester om en vecka drygt så det blir pokerfritt i 1 månad...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trodde du hade ganska så mycket större BR än mig, men vi är i samma region. Jag chillar också på NL100 tills jag har åtmindstonde $6K, dvs 30 inköp. Kommer nog att lira på iPoker så småningom så du får gärna titta in hit och varna för bra spelare etc. Ska dock på semester om en vecka drygt så det blir pokerfritt i 1 månad...

 

Hade ju en FL-rulle på runt 5k som jag cashade ut, det är därför jag inte har större rulle nu :)

Bara spelat NL drygt två månader sedan min omstart och då började jag bara med 400$.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte blivit någon nätpoker idag, istället spelade jag en SNG/MTT 100 SEK 1 Rebuy/Add-on live med ett par polare. Vann den med 11 entries där jag fångade slampen i HU med en limp från knappen med JJ som han tryckte med K9 och fick instasyn. :-D

 

+SEK 800

 

 

Får se om jag hittar något nätlir ikväll/inatt, kanske blir lite MTT och ett par CG-bord, men det är tveksamt, känner mig lite småtrött.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MTT är för i helvete jävulens påfund. Istället för att gå och lägga mig kl 01.00 så spelar jag 18k garantin på stars. Klockan 03.45 och nästan tre timmar senare så "åker man ut" på detta sätt. Hur orkar man egentligen spela MTT när allt handlar om vem som kan välja krona/klave vid rätt tillfälle?

 

PokerStars Game #10671123970: Tournament #53512015, $10+$1 Hold'em No Limit - Level X (400/800) - 2007/06/28 - 21:39:13 (ET)

Table '53512015 278' 9-max Seat #5 is the button

Seat 1: chicoholdem1 (33330 in chips)

Seat 2: HERO(21808 in chips)

Seat 3: sacjvm (9784 in chips)

Seat 4: breezin1114 (11479 in chips)

Seat 5: Par(Boat) (22010 in chips)

Seat 6: TheRockAA (22776 in chips)

Seat 7: Ironh27607 (23770 in chips)

Seat 8: ChrisWard100 (19500 in chips)

Seat 9: ffcsy (22617 in chips)

chicoholdem1: posts the ante 75

HERO: posts the ante 75

sacjvm: posts the ante 75

breezin1114: posts the ante 75

Par(Boat): posts the ante 75

TheRockAA: posts the ante 75

Ironh27607: posts the ante 75

ChrisWard100: posts the ante 75

ffcsy: posts the ante 75

TheRockAA: posts small blind 400

Ironh27607: posts big blind 800

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO Queen of SpadesAce of Diamonds

ChrisWard100: folds

ffcsy: folds

chicoholdem1: folds

HERO: raises 2200 to 3000

sacjvm: folds

breezin1114: raises 8404 to 11404 and is all-in

Par(Boat): folds

TheRockAA: folds

Ironh27607: folds

HERO: calls 8404

*** FLOP *** 4 of Clubs6 of Clubs6 of Diamonds

*** TURN *** 4 of Clubs6 of Clubs6 of Diamonds4 of Spades

sacjvm said, "wow"

*** RIVER *** 4 of Clubs6 of Clubs6 of Diamonds4 of Spades10 of Spades

ffcsy said, "wow"

*** SHOW DOWN ***

HERO: shows Queen of SpadesAce of Diamonds (two pair, Sixes and Fours)

breezin1114: shows 6 of Spades6 of Hearts (four of a kind, Sixes)

chicoholdem1 said, "OH! SNAP!"

breezin1114 collected 24683 from pot

 

Det var ju jävligt välspenderade 3 timmar som jag kunde hittat ett par plusinköp på cashliret istället. Whine, whine - INTE EN MTT TILL!

 

Verkligen inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vadå fångade mej? fiskjävel..

 

Vi var 10 pers i SNGn för den som undrar, jag låg 8 av 9 när vi började efter 1a breaket, så att komma heads upp med en stack med 12K mot jozoas 88K var jag helt nöjd med, sen att han har europas bästa kortsnitt på 4-pers är en helt annan sak, men jag är icke långsint. Grattulerar till vinsten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dags att summera juni månad vilket blev ett misslyckade ur målsättningssynpunkt. Nu på slutet har jag dessutom haft kass motivation och ork för att spela vilket inte har förbättrat resultaten precis.

 

Målet var som sagt att göra en vinst på minst $3000, vilket blev lite svårare än vad jag hade trott. Det är ju ändå cirka 30 inköp vilket innebär att jag måste ta ett inköp/dagen i stort sett. Får se om jag kan hitta ett mer realistiskt mål tills nästa gång.

 

+$3000 - [Failure]

Förbättra spelet i SB - [success]

Sluta posta BadBeatHH's i dagboken - [Failure]

Lära mig att värdebetta marginellare händer [success]

 

+$2068.88 / 25.5K Händer

 

 

Är väl ett ganska okej resultat ändå, även om jag hade hoppats på mer. Räknar med att få en cashback från ladbrokes imorgon som kommer ligga på ett par hundra dollar vilket jag kommer ta med i beräkningarna för månadsplusset och då kan man konstantera att jag missar målet med ungefär 5 inköp.

 

Kommer att åka utomlands den 10e, så det kommer inte bli något spel under juli och därav inget månadsmål heller. Kommer dock att försöka spela lite fram tills jag åker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så fruktansvärt tiltande och så fruktansvärt tråkigt! Fan också, hatar, hatar detta! Det sitter en kille som jag har pos på med 85/11/3 på ett par hundra händer. Han synar allt pre och synar 9ggr av 10 en raise preflop. Såklart så är det mot honom som detta sker, men det värsta av allt är ju att "mina" pengar skänker han iväg till resterande runt bordet. Jävla skit, fan vilken nisse-pisse.

 

 

FullTiltPoker Game #: Table Highland (6 max) - $0.50/$1 - No Limit Hold'em - 10:59:29 ET - 2007/07/01

Seat 1: ruset ($97.60)

Seat 2: nikita1122 ($70.90), is sitting out

Seat 3: badbarkley ($68.10)

Seat 4: 0neGoodHand ($179.35)

Seat 5: FinlandHater ($96)

Seat 6: HERO ($117.55)

0neGoodHand posts the small blind of $0.50

FinlandHater posts the big blind of $1

The button is in seat #3

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO Ace of HeartsAce of Clubs

HERO raises to $4

ruset folds

badbarkley folds

0neGoodHand calls $3.50

FinlandHater folds

*** FLOP *** 4 of Spades10 of Spades9 of Diamonds

0neGoodHand checks

HERO bets $6.50

0neGoodHand calls $6.50

*** TURN *** 4 of Spades10 of Spades9 of Diamonds8 of Diamonds

0neGoodHand bets $5

HERO raises to $20

0neGoodHand calls $15

*** RIVER *** 4 of Spades10 of Spades9 of Diamonds8 of DiamondsQueen of Clubs

0neGoodHand bets $27

HERO calls $27

*** SHOW DOWN ***

0neGoodHand shows Queen of Spades8 of Hearts two pair, Queens and Eights

HERO mucks

0neGoodHand wins the pot ($113) with two pair, Queens and Eights

 

 

Synar aldrig i det läget i SB vanligtvis, men jag vet att jag får betalt om jag träffar mot tomten.

 

FullTiltPoker Game #: Table Highland (6 max) - $0.50/$1 - No Limit Hold'em - 11:17:38 ET - 2007/07/01

Seat 1: ruset ($89.90)

Seat 2: nikita1122 ($65.60)

Seat 3: Pietro9 ($115.75)

Seat 4: 0neGoodHand ($262.20)

Seat 5: FinlandHater ($168.55)

Seat 6: HERO ($100)

HERO posts the small blind of $0.50

ruset posts the big blind of $1

The button is in seat #5

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO 3 of Clubs4 of Hearts

nikita1122 folds

Pietro9 folds

0neGoodHand raises to $2

FinlandHater calls $2

HERO calls $1.50

ruset folds

*** FLOP *** 4 of ClubsKing of Clubs3 of Spades

HERO checks

0neGoodHand bets $7

FinlandHater calls $7

HERO raises to $25

0neGoodHand calls $18

FinlandHater folds

*** TURN *** 4 of ClubsKing of Clubs3 of SpadesQueen of Hearts

HERO bets $73, and is all in

0neGoodHand calls $73

HEROshows 3 of Clubs4 of Hearts

0neGoodHand shows Queen of ClubsQueen of Diamonds

*** RIVER *** 4 of ClubsKing of Clubs3 of SpadesQueen of HeartsAce of Diamonds

HEROshows two pair, Fours and Threes

0neGoodHand shows three of a kind, Queens

0neGoodHand wins the pot ($207) with three of a kind, Queens

 

TILT.

 

FullTiltPoker Game #: Table Highland (6 max) - $0.50/$1 - No Limit Hold'em - 12:28:36 ET - 2007/07/01

Seat 1: urxknight ($44.80)

Seat 2: cashwizard ($105.50)

Seat 3: Pietro9 ($116.65)

Seat 4: 0neGoodHand ($135.10)

Seat 5: MORONESSA ($206.90)

Seat 6: HERO ($224.15)

urxknight posts the small blind of $0.50

cashwizard posts the big blind of $1

The button is in seat #6

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO Jack of HeartsQueen of Clubs

Pietro9 folds

0neGoodHand calls $1

MORONESSA folds

HERO raises to $5

urxknight calls $4.50

cashwizard folds

0neGoodHand calls $4

*** FLOP *** 9 of Hearts10 of ClubsQueen of Hearts

urxknight checks

0neGoodHand checks

HERO bets $12

urxknight folds

0neGoodHand calls $12

*** TURN *** 9 of Hearts10 of ClubsQueen of Hearts8 of Clubs

0neGoodHand checks

HERO bets $32

0neGoodHand calls $32

*** RIVER *** 9 of Hearts10 of ClubsQueen of Hearts8 of Clubs8 of Hearts

0neGoodHand checks

HERO checks

*** SHOW DOWN ***

HERO shows Jack of HeartsQueen of Clubs a straight, Queen high

0neGoodHand shows 7 of Hearts4 of Hearts a flush, Queen high

0neGoodHand wins the pot ($101) with a flush, Queen high

 

Suck suck...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Videoanalys är nöten! Kan inte låta bli utan dras med i strömmen av inspelningar av pokeranalyser. Lägger upp en del ur en unibetsession som spelades idag. Antar att det inte kommer vara någon jättehit och att folk inte kommer titta på den, men det är smällar man får ta...

 

OBS! Micken saknar muff så ibland kommer det jobbiga andningsljud som förstärks 1000 ggr, dock inget farligt.

 

Funderar på om jag ska sätta upp ett litet delmål att gå +$1000 innan jag åker bort (10 juli) fast det känns overkill med tanke på att det är hälften av vad jag plussade under förra månaden. Vi avvaktar...

 

+$246.46 / 1181 händer

 

 

VIDEO!

 

http://www.megaupload.com/?d=BX328YH9

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill passa på att göra en efterlysning på någon sida/blogg whatever där man får tips på bra strategier när det kommer till MTT-spel på flera hundra entires.

 

För tillfället känner jag att det ligger mer värde i att ringa in till nattliv på tv3 och gissa på ett ord som börjar på "bil" och finns i trafiken, än att spela MTTs på nätet. Är ju större chans att man klonkar nattlivsloggorna tre ggr i rad än hamnar i finalbord i en MTT på över 1000 entires. Visa gärna att jag har fel!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har lite fler saker att säga om filmen. :) Först o främst. Kul o trevligt med film!

 

Specifika händer:

 

9:00 AQo - okej, mkt som händer men tycker brädan ser bra ut för ett CB.

 

9:00 AKo - två överkort, gutshot möter svagt bet (i de flesta fall och så även här). Utan solid "kan inte folda"-read så raisar jag upp till runt $20 här och förmodligen även med readen. Gillar inte att syna o höja turn istället, vilken hand kan vi reppa där?

 

11:32 KTo - given raise på knappen tycker ja

 

12:38 JJ - tycker du kan checka turn oxå och ge honom chansen att komma ikapp. svårt att se att han ska vakna till liv av en 8:a o check-raisa/calla dig där.

 

13:35 - JTs - tycker det e rätt att vika ur position. Blir svårt att ta betalt på rivern om du träffar även mot en fisk.

 

18:40 85s - fin bräda att CBa tycker jag. Sitter han inte med damen får han svårt o syna.

 

 

Generellt:

 

* Chilla! :)

 

* Hitta på lättare system att föra notes på istället för att beskriva händerna i detalj. Exempelvis killen som bettar ut på floppen med Q5 efter att du raisat pre. "bettar ut med svaga händer". Då vet du att han förmodligen inte sitter med AA där nästa gång.

 

My 2 cents!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har bara en sak att säga ang filmen, 10-9 i klöver där du floppar färgen, där betar jag ut alla dagar i veckan.

 

Betar ut 9ggr av 10, men jag håller med, man borde beta.

 

 

Jag har lite fler saker att säga om filmen. :) Först o främst. Kul o trevligt med film!

 

Specifika händer:

 

9:00 AQo - okej, mkt som händer men tycker brädan ser bra ut för ett CB.

 

9:00 AKo - två överkort, gutshot möter svagt bet (i de flesta fall och så även här). Utan solid "kan inte folda"-read så raisar jag upp till runt $20 här och förmodligen även med readen. Gillar inte att syna o höja turn istället, vilken hand kan vi reppa där?

 

11:32 KTo - given raise på knappen tycker ja

 

12:38 JJ - tycker du kan checka turn oxå och ge honom chansen att komma ikapp. svårt att se att han ska vakna till liv av en 8:a o check-raisa/calla dig där.

 

13:35 - JTs - tycker det e rätt att vika ur position. Blir svårt att ta betalt på rivern om du träffar även mot en fisk.

 

18:40 85s - fin bräda att CBa tycker jag. Sitter han inte med damen får han svårt o syna.

 

 

Generellt:

 

* Chilla! :)

 

* Hitta på lättare system att föra notes på istället för att beskriva händerna i detalj. Exempelvis killen som bettar ut på floppen med Q5 efter att du raisat pre. "bettar ut med svaga händer". Då vet du att han förmodligen inte sitter med AA där nästa gång.

My 2 cents!

 

 

AQ - håller med. Jag var t.o.m på väg att beta men kom på andra tankar, blev störd av andra bord etc.

 

AK - håller med igen. Raise flop är nog det rätta spelet. Varför jag höjer turn är mest för att han provocerar fram en raise. Vad ska jag göra liksom, syna $1?

 

JJ - håller med igen. :P

 

J10s - och igen. Fisksyn...

 

85s - tror jag säger att jag bör cb:a där men missar att göra det i och med action på andra bord.

 

 

chilla - du anar inte hur lugn jag är som person egentligen, men jag kan tänka mig hur jag framställer mig själv i videon, men det är inget allvarligt "tiltande".

 

notes - håller inte med dig för en gångs skull. Jag gillar att ha jättespecifika notes eftersom "spelar svaga händer" känns så generellt och när jag läser mina notes så ser jag handen i huvudet och känner igen spelaren och hur han har spelat tidigare.

 

Tack för responsen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående notes. Det kändes som att allt det jag anmärkte på uppstod eftersom det var stressigt vid borden. När du skulle skriva din note blev det stressigt igen eftersom det var mkt att skriva. Men men, det var ganska bra kortsnitt, man ska hinna med att tänka och hinna formulera tankarna till filmen så det kan ju lätt bli körigt :)

 

Gudd najt o gudd lukk!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste posta en hand som återkommer ganska ofta. Man får ett miniomslag på rivern och man sitter med en bra hand där man har fina odds men är typ ALLTID slagen. Det känns så surt att vika men visst måste jag göra det alla gånger i veckan inklusive helger? Jag har liksom 5.5:1 i odds, men vad är det för händer som fi gör sådär med tar jag? Varför kan han inte bara höja $45 så att jag kan vika utan dåligt samvete?

 

 

** Game ID starting - 2007-07-01 22:47:31

** Calyptronoma [Hold 'em] (0.50|1.00 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- sungam4 sitting in seat 1 with $62.34

- hasumangan sitting in seat 2 with $98.85

- sprutte sitting in seat 3 with $46.72

- konijnen sitting in seat 4 with $169.56

- henrikVIII sitting in seat 5 with $84.31 [Dealer]

- HERO sitting in seat 6 with $185.43

 

HERO posted the small blind - $0.50

sungam4 posted the big blind - $1.00

** Dealing card to HERO: 10 of Spades, Ace of Spades

hasumangan folded

sprutte folded

konijnen called - $1.00

henrikVIII folded

HERO raised - $5.00

sungam4 folded

konijnen called - $5.00

 

** Dealing the flop: 4 of Spades, 9 of Hearts, Jack of Hearts

HERO bet - $7.50

konijnen called - $7.50

 

** Dealing the turn: 5 of Diamonds

HERO checked

konijnen checked

 

** Dealing the river: Ace of Diamonds

HERO bet - $15.00

konijnen raised - $30.00

HERO called - $30.00

konijnen shows: Ace of Hearts, 9 of Spades

HERO mucks: 10 of Spades, Ace of Spades

konijnen wins $83.00 from the main pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tagit tid ur mitt extremt ansträngda schema (host host) och kollat på din film. Tar det dåliga direkt så är det avklarat: Ditt flåsande är lite irriterande ;) det visste du iofs redan men det måste sägas...

Ska du göra fler filmer tycker jag du antingen ska spela 2 bord eller fixa till upplösningen. Alternativ 2 kanske är svårt utan att lägga pengar på en ny skärm (hur tusan orkar du lira med sånt jobbigt överlapp???). Det blir bara rörigt och stressigt när det ser ut såhär iaf.

Så, nu har jag gnällt klart och ska kommentera ;)

 

6.40, A9 - gillar ditt spel här. Äcklig flop att göra ett CB på, och fis stack är ju som du säger lite skum. När han sen checkar turn gillar jag att du gör ett försök. Han visar väldigt mycket svaghet där.

 

AJ, (glömde skriva när) - I SB foldar du efter en limp och knappraise. Tror inte det är speciellt hemskt att folda och har inte några större invändningar egentligen, men jag trebetar väldigt ofta här. Är höjaren minsta lilla vettig höjer han hyfsat många händer för att isolera mot en trolig fisk (han limpar ju först in). Jag tror du leder tillräckligt mot fi's range här för att positionsnackdelen ska uppvägas. Även om han synar preflop får du potten väldigt ofta på flop.

 

9.30, AK - Jag är inte jätteglad för din turnhöjning här. Visst känns fi supersvag och impulsen att straffa såna äckliga fiskspel är ofta enorm, jag vet :D Du läser honom rätt som svag (hyfsat iaf), men problemet är att urusla fiskar av den typen väldigt ofta ändå synar ner fast de vet att de egentligen inte borde kunna leda.

Med så übersköna odds för syn försöker jag klonka ett av mina överkort eller hoppas på gratis showdown på river.

 

10.00, 88 - Ställer mot en shortstack här typ 9 ggr av 10. Visst, som du säger är det ofta en coinflip men de kan lika gärna ha A7 som 66 där (alla vet ju att shortstackar suger:D)

 

Drygt 10, AK - du höjer och blir återhöjd preflop. Fi sitter på ca 65 BB tror jag. Fyrbetar du någonsin här? Mot någon med den stacken tycker jag definitivt 4-bet är ett alternativ. Du leder sannolikt mot hans range.

Väl på flop känns det som man kan spela hursomhelst bara man får in pengarna :) Fördelen med att leda ut som du gör är fi inte kan checka bakom med marginella händer. Nackdelen är väl att man missar ett cb. Nu lyckades iofs fisken med bedriften att stacka av med KK mot bet/shove på A-hög flop vilket inte är helt illa pinkat :mrgreen:

(händerna i min dagbok där jag lirar sjukt vekt med AK är mot folk jag har note på som väldigt passiva. Antar att du inte hade några reads på fi i din hand eftersom du inte nämnde det. Det inverkar ju självklart väldigt mycket på beslutet)

 

14, JTs - Känns ungefär som EV+-0. Du får 3 mot 1 på pengarna men bör ha rätt stora implicita om fi är så dålig som du säger. Intressant läge tycker jag, men som sagt känns det som både fold och syn funkar. Du behöver få ut ca 30$ på river (tror jag) för att syn ska vara korrekt.

Fold lär minska variansen dock, så jag tror du gör rätt.

 

15, T9s - Vill se att du betar ut på flop här. Du har bara en person bakom dig vilket gör att chansen att någon betar åt dig är rätt liten. Din hand är för svag för att slowspela med. Visst, det är tråkigt när det blir rundfold men det finns rätt många kort som förstör din action på turn. Jag tror dessutom att chansen att få betalt av ett ess är större om du betar, eftersom de rimligtvis bör vara rädda för den enfärgade floppen och gärna checkar ner.

Du vill inte att bordet ska paras och du vill definitivt inte se ett fjärde klöver. Nu har du oturen att båda inträffar :D

 

18, 85s - Här har du action på ett annat bord samtidigt så jag vet inte riktigt hur det påverkar ditt beslut. Men du måste verkligen beta flop här som jag ser det. Du har noll showdownvärde och det är en rätt bra flop att slänga iväg ett CB på. Får du motstånd är det bara att ge upp direkt.

Sen vill jag faktiskt se att du skjuter en salva på river när du valt att beta turn. Just i detta fallet tror jag kanske fi hade synat med hjärter nio men så svagt som han spelat handen känns det inte som han kan ha såvärst mycket han orkar syna med. Ett riverbet runt 2/3, 3/4-pott tar ner potten rätt ofta.

 

Vad har du för stats förresten?

 

Kör hårt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tagit tid ur mitt extremt ansträngda schema (host host) och kollat på din film. Tar det dåliga direkt så är det avklarat: Ditt flåsande är lite irriterande ;) det visste du iofs redan men det måste sägas...

Ska du göra fler filmer tycker jag du antingen ska spela 2 bord eller fixa till upplösningen. Alternativ 2 kanske är svårt utan att lägga pengar på en ny skärm (hur tusan orkar du lira med sånt jobbigt överlapp???). Det blir bara rörigt och stressigt när det ser ut såhär iaf.

Så, nu har jag gnällt klart och ska kommentera ;)

 

Jag vet, flåsandet är riktigt irriterande. Köpte en sprillans ny mick för ett par dagar sedan men det hjälpte tydligen inte. Måste fixa en muff av något slag...

Har en 17'' skärm där jag tyvärr inte kan få högre upplösning så det blir överlapp eller miniview men hatar verkligen primas miniview. Planer på att köpa en till skärm är i full gång...

 

 

AJ, (glömde skriva när) - I SB foldar du efter en limp och knappraise. Tror inte det är speciellt hemskt att folda och har inte några större invändningar egentligen, men jag trebetar väldigt ofta här. Är höjaren minsta lilla vettig höjer han hyfsat många händer för att isolera mot en trolig fisk (han limpar ju först in). Jag tror du leder tillräckligt mot fi's range här för att positionsnackdelen ska uppvägas. Även om han synar preflop får du potten väldigt ofta på flop.

 

Jag brukar trebeta 3ggr av 5 här ungefär. Varför jag inte gör det nu är mest för att fi har 5% PFR på 296 händer.

 

9.30, AK - Jag är inte jätteglad för din turnhöjning här. Visst känns fi supersvag och impulsen att straffa såna äckliga fiskspel är ofta enorm, jag vet :D Du läser honom rätt som svag (hyfsat iaf), men problemet är att urusla fiskar av den typen väldigt ofta ändå synar ner fast de vet att de egentligen inte borde kunna leda.

Med så übersköna odds för syn försöker jag klonka ett av mina överkort eller hoppas på gratis showdown på river.

 

Den är otroligt kass. Får skylla på att det var en panik-klick-syn.

 

10.00, 88 - Ställer mot en shortstack här typ 9 ggr av 10. Visst, som du säger är det ofta en coinflip men de kan lika gärna ha A7 som 66 där (alla vet ju att shortstackar suger:D)

 

Här vet jag inte om jag kan hålla med. Fi limpar först in på knappen och trebetar min raise. Det känns verkligen som om det är coinflip som bäst vilket känns ovärt.

 

Drygt 10, AK - du höjer och blir återhöjd preflop. Fi sitter på ca 65 BB tror jag. Fyrbetar du någonsin här? Mot någon med den stacken tycker jag definitivt 4-bet är ett alternativ. Du leder sannolikt mot hans range.

Väl på flop känns det som man kan spela hursomhelst bara man får in pengarna :) Fördelen med att leda ut som du gör är fi inte kan checka bakom med marginella händer. Nackdelen är väl att man missar ett cb. Nu lyckades iofs fisken med bedriften att stacka av med KK mot bet/shove på A-hög flop vilket inte är helt illa pinkat :mrgreen:

(händerna i min dagbok där jag lirar sjukt vekt med AK är mot folk jag har note på som väldigt passiva. Antar att du inte hade några reads på fi i din hand eftersom du inte nämnde det. Det inverkar ju självklart väldigt mycket på beslutet)

 

Det här är riktigt intressant. Jag måste medge att jag har en läcka i mitt spel när det gäller att spela AK mot trebet. Jag 4-betar aldrig i stort sett, undantag kan vara om jag har jättebra read på fi eller om han är jättetomte. Det känns väldigt okomfortabelt att fyrbeta med AK faktiskt. C/r är väl standard på den floppen men mot denna fi så var jag ganska säker på att han skulle ställa om mot min bet.

 

14, JTs - Känns ungefär som EV+-0. Du får 3 mot 1 på pengarna men bör ha rätt stora implicita om fi är så dålig som du säger. Intressant läge tycker jag, men som sagt känns det som både fold och syn funkar. Du behöver få ut ca 30$ på river (tror jag) för att syn ska vara korrekt.

Fold lär minska variansen dock, så jag tror du gör rätt.

 

Stämmer som du säger, jag är nog till och med för att vika redan på flop. Ganska idiotiskt att spela den OOP, även fast jag vet att fi är fisk.

 

15, T9s - Vill se att du betar ut på flop här. Du har bara en person bakom dig vilket gör att chansen att någon betar åt dig är rätt liten. Din hand är för svag för att slowspela med. Visst, det är tråkigt när det blir rundfold men det finns rätt många kort som förstör din action på turn. Jag tror dessutom att chansen att få betalt av ett ess är större om du betar, eftersom de rimligtvis bör vara rädda för den enfärgade floppen och gärna checkar ner.

Du vill inte att bordet ska paras och du vill definitivt inte se ett fjärde klöver. Nu har du oturen att båda inträffar :D

 

Låter så självklart när andra påpekar det, men visst borde jag beta ut på flop och det brukar jag också göra oftast. Jag slowspelar aldrig i stort sett, men fick infall att göra det nu eftersom jag var med på tv :roll:

 

18, 85s - Här har du action på ett annat bord samtidigt så jag vet inte riktigt hur det påverkar ditt beslut. Men du måste verkligen beta flop här som jag ser det. Du har noll showdownvärde och det är en rätt bra flop att slänga iväg ett CB på. Får du motstånd är det bara att ge upp direkt.

Sen vill jag faktiskt se att du skjuter en salva på river när du valt att beta turn. Just i detta fallet tror jag kanske fi hade synat med hjärter nio men så svagt som han spelat handen känns det inte som han kan ha såvärst mycket han orkar syna med. Ett riverbet runt 2/3, 3/4-pott tar ner potten rätt ofta.

 

Vore sjukt idiotiskt att höja med den handen pre om jag inte tänker slänga iväg ett CB på en flop som denna. Jag missar helt enkelt att göra det eftersom jag glömmer helt att det var jag som höjde och inte checkade BB.

 

Vad har du för stats förresten?

 

Enligt PT så har jag följande stats på ungefär 40k händer: 21/14/5.

 

Måste dock säga att dom statsen är lite missvissande eftersom jag spelar tight på FTP mot alla uberaggressiva amerikaner vilket påverkar statsen. Annars så ligger jag oftast runt 19/17/3.

 

Tusen tack för att du tog tid att kommentera!! Uppskattas!! :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tagit tid ur mitt extremt ansträngda schema (host host) och kollat på din film. Tar det dåliga direkt så är det avklarat: Ditt flåsande är lite irriterande ;) det visste du iofs redan men det måste sägas...

Ska du göra fler filmer tycker jag du antingen ska spela 2 bord eller fixa till upplösningen. Alternativ 2 kanske är svårt utan att lägga pengar på en ny skärm (hur tusan orkar du lira med sånt jobbigt överlapp???). Det blir bara rörigt och stressigt när det ser ut såhär iaf.

Så, nu har jag gnällt klart och ska kommentera ;)

 

6.40, A9 - gillar ditt spel här. Äcklig flop att göra ett CB på, och fis stack är ju som du säger lite skum. När han sen checkar turn gillar jag att du gör ett försök. Han visar väldigt mycket svaghet där.

 

AJ, (glömde skriva när) - I SB foldar du efter en limp och knappraise. Tror inte det är speciellt hemskt att folda och har inte några större invändningar egentligen, men jag trebetar väldigt ofta här. Är höjaren minsta lilla vettig höjer han hyfsat många händer för att isolera mot en trolig fisk (han limpar ju först in). Jag tror du leder tillräckligt mot fi's range här för att positionsnackdelen ska uppvägas. Även om han synar preflop får du potten väldigt ofta på flop.

 

9.30, AK - Jag är inte jätteglad för din turnhöjning här. Visst känns fi supersvag och impulsen att straffa såna äckliga fiskspel är ofta enorm, jag vet :D Du läser honom rätt som svag (hyfsat iaf), men problemet är att urusla fiskar av den typen väldigt ofta ändå synar ner fast de vet att de egentligen inte borde kunna leda.

Med så übersköna odds för syn försöker jag klonka ett av mina överkort eller hoppas på gratis showdown på river.

 

10.00, 88 - Ställer mot en shortstack här typ 9 ggr av 10. Visst, som du säger är det ofta en coinflip men de kan lika gärna ha A7 som 66 där (alla vet ju att shortstackar suger:D)

 

Drygt 10, AK - du höjer och blir återhöjd preflop. Fi sitter på ca 65 BB tror jag. Fyrbetar du någonsin här? Mot någon med den stacken tycker jag definitivt 4-bet är ett alternativ. Du leder sannolikt mot hans range.

Väl på flop känns det som man kan spela hursomhelst bara man får in pengarna :) Fördelen med att leda ut som du gör är fi inte kan checka bakom med marginella händer. Nackdelen är väl att man missar ett cb. Nu lyckades iofs fisken med bedriften att stacka av med KK mot bet/shove på A-hög flop vilket inte är helt illa pinkat :mrgreen:

(händerna i min dagbok där jag lirar sjukt vekt med AK är mot folk jag har note på som väldigt passiva. Antar att du inte hade några reads på fi i din hand eftersom du inte nämnde det. Det inverkar ju självklart väldigt mycket på beslutet)

 

14, JTs - Känns ungefär som EV+-0. Du får 3 mot 1 på pengarna men bör ha rätt stora implicita om fi är så dålig som du säger. Intressant läge tycker jag, men som sagt känns det som både fold och syn funkar. Du behöver få ut ca 30$ på river (tror jag) för att syn ska vara korrekt.

Fold lär minska variansen dock, så jag tror du gör rätt.

 

15, T9s - Vill se att du betar ut på flop här. Du har bara en person bakom dig vilket gör att chansen att någon betar åt dig är rätt liten. Din hand är för svag för att slowspela med. Visst, det är tråkigt när det blir rundfold men det finns rätt många kort som förstör din action på turn. Jag tror dessutom att chansen att få betalt av ett ess är större om du betar, eftersom de rimligtvis bör vara rädda för den enfärgade floppen och gärna checkar ner.

Du vill inte att bordet ska paras och du vill definitivt inte se ett fjärde klöver. Nu har du oturen att båda inträffar :D

 

18, 85s - Här har du action på ett annat bord samtidigt så jag vet inte riktigt hur det påverkar ditt beslut. Men du måste verkligen beta flop här som jag ser det. Du har noll showdownvärde och det är en rätt bra flop att slänga iväg ett CB på. Får du motstånd är det bara att ge upp direkt.

Sen vill jag faktiskt se att du skjuter en salva på river när du valt att beta turn. Just i detta fallet tror jag kanske fi hade synat med hjärter nio men så svagt som han spelat handen känns det inte som han kan ha såvärst mycket han orkar syna med. Ett riverbet runt 2/3, 3/4-pott tar ner potten rätt ofta.

 

Vad har du för stats förresten?

 

Kör hårt!

Hade spelat dessa händer i stortsett precis som Metaddict har skrivt här.

 

AK - handen mot 1xbb bet på turn, höj inte, han synar med så många händer och du får bra odds, så syna bara.

 

T9s - ur BB, du tänkte höja pre, men gör inte det du spelar handen oop, iaf mot en spelare, och ta en gratis flop är så mkt bättre. Sen ska du betta ut när du floppar färgen, många turn kort blir äckliga och kan döda action.

 

88 - mot fiskig shortstack pusha 10/10 ggr här

 

Allt jag skrivit ovan har alla redan tagit upp i stortsett men men :P

 

Tittar gärna på fler filmer om du spelar in, du kan spela in flera åt gången i 20m snuttar så blir det lättare att kolla utan att det ska ta upp så mkt tid.

 

gl

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Har en 17'' skärm där jag tyvärr inte kan få högre upplösning så det blir överlapp eller miniview men hatar verkligen primas miniview. Planer på att köpa en till skärm är i full gång..."

 

Trevligt. Köpte själv rätt nyligen en maffig CRT. Grym upplösning men nu när man plötsligt börjat tokplussa börjar man ju känna för en TFT istället :D Vad har du siktat in dig på?

 

"Jag brukar trebeta 3ggr av 5 här ungefär. Varför jag inte gör det nu är mest för att fi har 5% PFR på 296 händer."

 

Det är just sånt du måste säga i filmen. Det påverkar ju extremt mycket och mot en fi med dem statsen hade jag också spelat som du. Måste säga att du verkade vara duktig på table selection, det enda bordet du gick igenom lite av statsen på var ju rätt jävla sjukt :D

 

"Här vet jag inte om jag kan hålla med. Fi limpar först in på knappen och trebetar min raise. Det känns verkligen som om det är coinflip som bäst vilket känns ovärt."

 

Oj, missade att han hade limpat. Då tar jag tillbaka min kommentar! Om jag får :D

 

"Det här är riktigt intressant. Jag måste medge att jag har en läcka i mitt spel när det gäller att spela AK mot trebet. Jag 4-betar aldrig i stort sett, undantag kan vara om jag har jättebra read på fi eller om han är jättetomte. Det känns väldigt okomfortabelt att fyrbeta med AK faktiskt. C/r är väl standard på den floppen men mot denna fi så var jag ganska säker på att han skulle ställa om mot min bet."

 

Det har definitivt varit (och är) en läcka för mig med. Har förbättrat det en hel del dock men har mycket kvar att lära. Just mot folk som inte sitter med fulla stackar fyrbetar jag numera nästan alltid med AK om jag inte har reads på dem som passiva. Säger inte att man alltid måste göra det självklart, var mest nyfiken på hur du spelade. Men det är ju definitivt en lucka om du bara fyrbetar AA och KK.

Annars är det ju såklart väldigt positionsberoende också. I handen i din film höjer du rätt tidigt har jag för mig och då blir det lite annorlunda. Om fi inte är helt korkad då såklart och inte fattat att du är tightare i tidig position. Men mot någorlunda aggro motståndare i typ lägena CO/knapp, knapp/blinds och i SB/BB tycker jag man måste fyrbeta med AK. Även QQ är standard. Sen får man väl sänka starthandskraven ju LAGigare fi är.

Har på senare tid varit all in preflop med JJ några gånger med, även TT tror jag, något jag aldrig var bara för någon månad sen :) Men då har det varit mot agressivt folk i krig om blindsen.

 

"Enligt PT så har jag följande stats på ungefär 40k händer: 21/14/5.

 

Måste dock säga att dom statsen är lite missvissande eftersom jag spelar tight på FTP mot alla uberaggressiva amerikaner vilket påverkar statsen. Annars så ligger jag oftast runt 19/17/3."

 

Ok, det är rätt tight (men 19/17/3 är bra tycker jag!). Det har tagit mig flera år att fatta att det faktiskt inte är något dåligt att vara tight :D Tror ärligt talat det är det jag fått jobba på mest av allt sen jag började med NL igen...

 

"Tusen tack för att du tog tid att kommentera!! Uppskattas!! :-D"

 

Sure thing 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

text...

 

Eftersom du håller med Metaddict så får du nöja dig med dom svar som han har fått :-P

 

Kul att filmen uppskattas. Jag kan verkligen tänka mig att spela in flera eftersom det hjälper mitt spel. Ska försöka fixa en icke-flåsande mick eller sluta andas så mycket.

 

 

Trevligt. Köpte själv rätt nyligen en maffig CRT. Grym upplösning men nu när man plötsligt börjat tokplussa börjar man ju känna för en TFT istället :D Vad har du siktat in dig på?

 

Har funderar på att köpa en 19'' av något slag och spela med två skärmar men har inte tittat närmare på modell och sånt. Vad pröjsade du för din?

 

 

Det är just sånt du måste säga i filmen. Det påverkar ju extremt mycket och mot en fi med dem statsen hade jag också spelat som du. Måste säga att du verkade vara duktig på table selection, det enda bordet du gick igenom lite av statsen på var ju rätt jävla sjukt :D

 

Eh, du får väl ta och titta på de osynliga statsen själv.

 

Det har definitivt varit (och är) en läcka för mig med. Har förbättrat det en hel del dock men har mycket kvar att lära. Just mot folk som inte sitter med fulla stackar fyrbetar jag numera nästan alltid med AK om jag inte har reads på dem som passiva. Säger inte att man alltid måste göra det självklart, var mest nyfiken på hur du spelade. Men det är ju definitivt en lucka om du bara fyrbetar AA och KK.

Annars är det ju såklart väldigt positionsberoende också. I handen i din film höjer du rätt tidigt har jag för mig och då blir det lite annorlunda. Om fi inte är helt korkad då såklart och inte fattat att du är tightare i tidig position. Men mot någorlunda aggro motståndare i typ lägena CO/knapp, knapp/blinds och i SB/BB tycker jag man måste fyrbeta med AK. Även QQ är standard. Sen får man väl sänka starthandskraven ju LAGigare fi är.

Har på senare tid varit all in preflop med JJ några gånger med, även TT tror jag, något jag aldrig var bara för någon månad sen :) Men då har det varit mot agressivt folk i krig om blindsen.

 

Jag kan tänka mig att fyrbeta oftare på sajter som FTP där spelarna, citat Juster; spelarna tittar på cardrunners och älskar att göra livet jävulskt för varandra preflop med trebet, men på Unibet och andra weak-täta områden så känns trebet från fi's som QQ+. Måste hur som helst verkligen förbättra mitt AK-spel mot trebet.

 

Vad ligger du själv på x/x/x-mässigt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går väl fixa i pt eller om det är i ace hud så statsen blir synliga på film? Du kan ju söka runt på poker trackers forum å ace hud.

 

Jag rekommenderar att du köper en 24" så kan du lira 4a bord på prima utan problem och 6 med lite överlapp. Själv tänker jag nog satsa på en 30" under hösten så man man lira 9e bord på prima utan problem. Sen håller jag med om att primas miniveiw är så sjukt jävla dålig, går inte att använda utan att bli spyfärdig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...