dlinder Postad 1 Juni , 2007 Rapport Postad 1 Juni , 2007 Jag skulle nog inte beta ut i det läget utan checka bakom. Varför? Dels för att slippa situationen som uppstår nu då vi i stort sett måste chansa om fi bluffar eller inte vilket oftast leder till vik från får sida. Är fi någorlunda kompetent och tänker logiskt så vet han att han kan check-raisa mig och ta potten många gånger oavsett vad han har. Och såvida jag inte har en J så hamnar jag i problem hur som helst. Andra anledningen är att jag får pottkontroll. Sant, det är ingen dum flopp att checka bakom alls. Citera
Kristoffer Postad 1 Juni , 2007 Författare Rapport Postad 1 Juni , 2007 Ja, på nätet skulle man kunna tänka sig en check bakom på floppen, av de anledningar du nämner. Men den typ av någorlunda avancerad icke-ABC-poker du pratar om här, spelas det mycket sällan på NL200 i Vegas. Normalt är det mycket enkelt att veta vad FI har: Höjer han, har han en färdig hand, synar han, har han ett drag, lägger han, har han ingenting (doh!). Kontexten är som sagt mycket viktig i handen. Citera
Recommended Posts