Gå till innehåll

Låst konto och verifiering


fozzilman88

Recommended Posts

Hej!

 

Denna fråga är ställd till Everestpokers ombud på forumet eller till någon annan som vet..

 

Det är så här att jag har blivit ombedd att verifiera kontot, bra tycker jag då det förhindrar fusk och dylikt.

 

Men, för ett halvår sedan när jag började spela använde jag mammas kontotkort för att sätta in $50, nu har jag efter hårt spel vunnit upp mig till några tusen dollar. Frågan är då om jag kan skicka in fotokopia på min mammas visakort, får man göra det eller räknas det som att man har använt någon annans visakort, vilket man väl inte får? det är ju ändå min mammas och vi är i samma familj, vad tror ni om detta? Hur ska jag lösa detta, kan mina pengar förverkas?

 

Tack på förhand / Bergheim

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Bergheim,

 

Skicka in kopia på betalkortet för att visa att det tillhör din mor samt ett inköpsattest för kortet som din mor skrivit under. Vad vi kommer att göra är att spärra kortet för användning eftersom det är förbjudet att använda sig av ett betalkort som inte tillhör dig. Om du förser oss med detta samt de andra dokumenten som efterfrågats ska det dock inte vara några problem att få ditt konto upplåst.

 

Du kan höra med spelarsupporten om de behöver något mer för att låsa upp kontot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Bergheim,

 

Skicka in kopia på betalkortet för att visa att det tillhör din mor samt ett inköpsattest för kortet som din mor skrivit under. Vad vi kommer att göra är att spärra kortet för användning eftersom det är förbjudet att använda sig av ett betalkort som inte tillhör dig. Om du förser oss med detta samt de andra dokumenten som efterfrågats ska det dock inte vara några problem att få ditt konto upplåst.

 

Du kan höra med spelarsupporten om de behöver något mer för att låsa upp kontot.

 

 

Tack för ett snabbt svar! jag blir dock inte mycket klokare då jag mailade samma fråga till Everest.. jag fick svaret:

 

Tack för ditt mejl. Som det står skrivet i vår allmänna villkor tillåts

spelare inte att använda sig av betalningsmetoder som tillhör någon

annan. Detta gäller alla betalningsmetoder och gäller även om du så

använder dig av exempelvis en familjemedlems Visa-kort.

 

I punkt 1.7 står att läsa följande:

 

1.7 Lagligt kapital. Kapitalet som Spelaren använder för insatser har ej

erhållits på ett illegalt sätt och kan rätteligen användas av Spelaren,

utan några restriktioner, förpliktelser eller hinder. Spelaren intygar

att de betalningssätt som spelaren använder är registrerade i dennes

namn, och att betalningssätten inte tillhör eller används av någon annan

spelare.

 

Så kan du vara snäll att reda ut detta för mig en gång för alla, jag antar att d u tycker ditt svar är rätt, men det har jag ingen nytta av om inte Everest tycker samma. Finns möjligheten att jag kommer förlora mina pengar (väldigt stora summor för mig), kan mina pengar förverkas? tack på förhand / Bergan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska du spela på mammas Visa, ska ju förstås hon öppna pokerkontot, dessutom ska hon ju vara medveten om att pokerbolag kan ringa o kolla upp.... om de sedan är du eller hon som spelar är ju en annan femma.

 

Har en polare som gjorde insättning med broderns kort, jag sa att de blir problem senare och det blev det också när han skulle casha ut...... han var tvungen att sända id och andra papper på båda inblandade, samt underskrift att han fick använda kortet av brodern... vet inte om det ordnat sig ännu.

 

Edit

Ska ju tillägga: Det är ju förstås väldigt bra att bolaget kollar upp noga när inte uppgifter på betalkort/pokerkonto stämmer överens. (Fast enligt reglerna är det ju tom förbjudet.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska du spela på mammas Visa, ska ju förstås hon öppna pokerkontot, dessutom ska hon ju vara medveten om att pokerbolag kan ringa o kolla upp.... om de sedan är du eller hon som spelar är ju en annan femma.

 

Har en polare som gjorde insättning med broderns kort, jag sa att de blir problem senare och det blev det också när han skulle casha ut...... han var tvungen att sända id och andra papper på båda inblandade, samt underskrift att han fick använda kortet av brodern... vet inte om det ordnat sig ännu.

 

Edit

Ska ju tillägga: Det är ju förstås väldigt bra att bolaget kollar upp noga när inte uppgifter på betalkort/pokerkonto stämmer överens. (Fast enligt reglerna är det ju tom förbjudet.)

 

Mm det verkar ju stå i reglerna att det är förbjudet, men på Everestkillen här på forumet verkar det ju som att jag ska kunna verifierakontot ändå, får hoppas han kan komma med ett slutgiltigt svar sen :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mm det verkar ju stå i reglerna att det är förbjudet, men på Everestkillen här på forumet verkar det ju som att jag ska kunna verifierakontot ändå, får hoppas han kan komma med ett slutgiltigt svar sen :-)

 

Jo, mena bara att det är ju som att tigga efter problem när man gör så där.

Det är väl fraud avdelningen som hanterar såna saker---hoppas de löser sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan inte vara några problem alls?

 

Jag spelar under min sambos och delar ett par konton med brorsan.

Kan inte vara olagligt på något sätt att låta någon spela på ens konto så länge alla parter är med på det?

Skulle vara väldigt märkligt isf...

 

Jag tycker många har haft problem med everest ...springer på inlägg titt som tätt ang. detta.

Är det så att när folk ska casha ut hela kontot bekymren kommer?

Vad är isf problemet?

...en sak om någon ändrar VISA kort och sedan cashar ut men on någon satt in pengar från samma kort som man ska casha ut till så finns väll inga problem?

 

Är det ett sätt för er på Everest att försöka hålla kvar en kund alt. jävlas för att dom inte ev. ska spela där något mer?

 

Jag har inga som hellst tankar på att testa everest efter dom bekymmer man hört ang. everest !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anledningen till att spelare inte tillåts att dela spelarkonton med andra eller att använda sig av andra personers betalkort är väldigt enkel. Vi kan med säkerhet inte veta att spelarens mor, bror, far, kusin, vän osv. har givit spelaren tillåtelse att använda sig av betalkortet. Om flera spelare finns registrerade på ett och samma konto kan det röra sig om att en spelare registrerat dessa namn och använder sig av deras betalkort olovligen.

 

Att man inte kan använda sig av sin mors betalkort i affären ses som självklart, och lika självklart är det att en spelare inte får använda sig av sin mors betalkort när han gör ett inköp hos Everest Poker.

 

Vi ger dock en spelare som använt sig av någons annans betalkort chans att verifiera sitt konto, och om han förser oss med de efterfrågade dokumentet kan vi aktivera kontot igen.

 

fozzilman88, hör med spelarsupporten igen om vad som behövs för att aktivera ditt konto.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att man inte kan använda sig av sin mors betalkort i affären ses som självklart, och lika självklart är det att en spelare inte får använda sig av sin mors betalkort när han gör ett inköp hos Everest Poker.

 

Jag ser det som självklart att man visst det kan använda sin mors betalkort i affären. Jag gör det ofta. puss // Erik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...