Gå till innehåll

Tight?


Bafucin

Recommended Posts

har spelat på svenskaspel ett bra tag sen innan och runt julas plussade jag ungefär 12 lax i månaden i snitt.

Slutade sen att spela på grund av olika orsaker men nu har börjat igen och tycker att spelet känns så mkt tightare.

inte ovanligt med flera stycken som sitter med runt 1500 på blinds 2,5 5 kronor.

Blir utdragen hela tiden hur agressivt jag än spelar så har nu tröttnat på svenska spel och undrar om det finns andra bra sidor där spelet inte är lika tight och tråkigt.

Eller har spelet tightat till sig så otroligt mkt?

Inte alls ovanligt att endast sb och bb är de som krigar om potten på denna skitnivå.

 

Eller är det helt enkelt jag som har blivit dålig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försökte bara vara koncis och saklig.

 

Men för att utveckla mig; jag tror det är för att Du blivit sämre.

 

För spelarna är fortfarande dåliga på den nivån. Mycket LAG-spelare som spelar för löst pre och post. Samt en del som donerar. Så jag vidhåller min första tråd. Eller mitt ord.

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...

Slutade sen att spela på grund av olika orsaker men nu har börjat igen och tycker att spelet känns så mkt tightare.

...

Blir utdragen hela tiden hur agressivt jag än spelar så har nu tröttnat på svenska spel och undrar om det finns andra bra sidor där spelet inte är lika tight och tråkigt.

 

Du får väl bestämma dig. Du kan ju inte klaga över att det är jättetight OCH du blir utdragen hela tiden när de synar ner dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför inte bara testa en annan sajt? Bland annat Betsson spelar jag själv på och där tycker jag inte att det är så himla tight spel. Men man får försöka anpassa sin spelstil till bordet man hamnar på. Känner man sig inte bekväm vid bordet då bör man byta. Den enda anledningen att stanna kvar är alltså inte för att tjäna pengar utan för att lära sig spela på sådana bord. Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det handlar inte om de andra spelarnas spelstil och kunskaper, ej heller om dina poker-skills.

 

Om man är vinnan de eller förlorande spelare beror helt och hållet på hur snygg man tycker klienten är. Du säger att du vann massor innan, men att du loosar nu. Det är för att du tröttnat på svenska spels pokerklient.

 

Byt klient så kommer du att vinna stålar igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag får också känslan av att SS har tightat till sig ordentilgt på sistone o det är nästan bara de som INTE spelar på SS som fortf. vidhåller att det fortf. e snortight...

 

Ok.

 

Du "får känslan av att SS har tightat till sig ordentilgt på sistone". Det betyder att det är tajtare.

 

Sedan: "o det är nästan bara de som INTE spelar på SS" <--- dom andra säger något.

 

Detta: "om fortf. vidhåller att det fortf. e snortight..."

 

Du tycker alltså att det tajtat till sig, men de som INTE spelar på SS tycker FORTFARANDE att det är snortajt. Betyder inte det att det numera är snortajtare enligt dem som inte spelar där? Förstår inte dagens svenska.

 

 

Till trådskaparen: Det är dig det sitter i till stor del. Alltid svårare när man börjar om. Jämför med träning. Sprang du 3km på 10min när du slutade tror din hjärna att du kan det fortfarande. Så enkelt är det inte. Du måste träna upp dig igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det handlar inte om de andra spelarnas spelstil och kunskaper, ej heller om dina poker-skills.

 

Om man är vinnan de eller förlorande spelare beror helt och hållet på hur snygg man tycker klienten är. Du säger att du vann massor innan, men att du loosar nu. Det är för att du tröttnat på svenska spels pokerklient.

 

Byt klient så kommer du att vinna stålar igen.

 

 

Du menar inte allvar?

 

EDIT: vid en läsning till ser jag ironin

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
har spelat på svenskaspel ett bra tag sen innan och runt julas plussade jag ungefär 12 lax i månaden i snitt.

Slutade sen att spela på grund av olika orsaker men nu har börjat igen och tycker att spelet känns så mkt tightare.

inte ovanligt med flera stycken som sitter med runt 1500 på blinds 2,5 5 kronor.

Blir utdragen hela tiden hur agressivt jag än spelar så har nu tröttnat på svenska spel och undrar om det finns andra bra sidor där spelet inte är lika tight och tråkigt.

Eller har spelet tightat till sig så otroligt mkt?

Inte alls ovanligt att endast sb och bb är de som krigar om potten på denna skitnivå.

 

Eller är det helt enkelt jag som har blivit dålig?

 

Hmm...

 

Hur agressivt du än spelar får du syn och givetvis drar alltid dessa supertighta calling stations ut dig på rivern?

 

Låter verkligen skittråkigt med så mycket action!!

 

Man måste vara 18 för att spela poker, borde väl även gälla forumet.

 

Man spelar bättre poker om man är nykter, borde även gälla på ett forum.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det handlar inte om de andra spelarnas spelstil och kunskaper, ej heller om dina poker-skills.

 

Om man är vinnan de eller förlorande spelare beror helt och hållet på hur snygg man tycker klienten är. Du säger att du vann massor innan, men att du loosar nu. Det är för att du tröttnat på svenska spels pokerklient.

 

Byt klient så kommer du att vinna stålar igen.

 

Trodde det berodde på hur snygg man är... ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

komik, 'plusade 12k i snitt per månad vid julas'... detta uttalande kan gälla endast november-december dvs 2 goodstreak månader, eller december-januari som också är 2 goodstreak månader, kan till och med gälla november-december-januari och fortfarande vara goodstreak månader, detta kan gälla hela året och vara goodstreak!

 

jag hehe'ar lite grann åt 12k i snitt uttalandet, du gick bra ett par månader, du får jobba mer nu för gratisdegen du fick innan genom att klonka nötstegen med 63s 3-bettet.

ta dig själv i kragen och fokusera på ditt spel istället för att tro att det stora kassaflödet som pokerboomen har gett många spelare är förbi.. kommer alltid att finnas tomtar på rookienivåer så det svämmar över.

sluta tjura, jobba lite hårdare eller ge upp det om du inte är beredd att jobba lite hårdare för att hitta dina luckor eller fi's.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...