frekje Postad 30 Maj , 2007 Rapport Postad 30 Maj , 2007 Jag letar efter ett fint backgammonbräde men har svårt att hitta något. Fint är ju ett subjektivt ord men för mig är det ett handgjort spel i mörkare träslag med vita inlägg (helst i ivory wood). Det finns säkert någon som har tips på en bra nätbutik eller vanlig butik. Jag var en sväng på stan (gbg) igår men utan tur. Jag vill inte ha något med plast, filtmatta eller fuskläder (sådana finns det gott om på ebay). Ungefär ett sånt här har jag tänkt mig (spelet på bilden är bara 15 cm, för litet för mig) http://i14.ebayimg.com/07/i/000/a1/b6/9fc2_1.JPG Citera
Sisko Postad 30 Maj , 2007 Rapport Postad 30 Maj , 2007 En snabb googling gav följande butik i Göteborg: Card Collector Prova annars att ställa frågan på svenska backgammonförbundets forum. En tråd där tipsade om Gammon.se, men jag vet inte om spelen där motsvarar din beskrivning direkt. Citera
Recommended Posts