Gå till innehåll

Hjälp mig! (får psykiska men)


Recommended Posts

Har tyvärr ingen hh att tillgå men jag ska beskriva en hand som utspelade sig i en 55$ turnering för ett par dagar sen och även beskriva hur jag tänkte i olika situationer. Kommentarer och analyser välkomnas mer än gärna för jag har grubblat oavbrutet över denna handen i 2 dygn! Avg stack ligger på 40k Jag ligger 3:a med 105k. Blinds är 2000/4000 och det är 44 personer kvar i turneringen. Spelet på bordet är passivt och jag har nyligen stulit mycket blinds.

 

Jag sitter i mellan position (fold fram till mig) och får :Kc::Jc:

 

 

Jag beslutar mig för att bara limpa in och kolla floppen. SB (108k) går med, BB(30k) check. Jag har ingen större info om någon av dem eftersom de var ganska nya på bordet.

 

Floppen kommer: :Qc::Qd::Ks: SB och BB checkar. Ganska bra flopp. Det ligger 12k i potten och jag bettar 6k för att kolla av läget. SB call, BB fold.

 

Turn kommer: :Ac:

 

Som ger mig stegdrag och färgdrag, t.o.m royal flush drag men är samtidigt ett skrämselkort då han lätt kan ha synat min bett med Ax eller J10. However SB checkar. Jag beslutar mig också för att checka och ta en gratis river när jag har så många outs för att få en stark hand. SB kan ju även sitta med ett Q på hand och någon fet check-raise ville jag inte ha i det läget. Jag hoppas på 10, K eller klöver och klickar på check.

 

River kommer: :5c:

 

 

Min färg är fullbordad men stöter på ett problem som satt griller i hjärnan på mig för alltid. 24k i potten och han blixtbettar ut 50 000! Vad kan han ha? den första tanken som slår mig är att han har en dålig hand med tanke på storleken på hans bet. Varför betta så mycket om man har en stark hand, bättre att få ut lagom än inget alls. En fullständig bluff är alltså ett hett tips. Min andra teori är att det är en tiltbett. Han kan ha floppat triss i Q eller fått stege på turn men klantat till det genom att ge mig en fri river och därför slänger iväg nästan hela sin stack. Jag utesluter att han har AA, KK, QQ. Hade han haft någon av dem så hade jag förväntat mig raise innan floppen och aggressivare spel från hans sida. KQ och AQ återstår som tänkbara händer men jag anser att chansen att han har någon av dem är minimal så jag går all in med mina resterande ca 90k. Han funderar länge, går med och vänder upp:

 

:Kd::Qs: floppad kåk och plats på finalbordet given! Jag tror inte att det är sant...

 

Hur tycker ni att jag spelade? Hur tycker ni att jag analyserade hans tänkbara händer? Hur tycker ni att HAN spelade?

 

Själv tycker jag att hans bet på river var riktigt idiotisk. Han kan ju omöjligt ha haft en aning om att jag fånga ett backdoor färgdrag på river. Jag visade ju dessutom svaghet på turn då jag checkade. Varför bettar man då ut 50k i en 24k pott? Gah hur som helst så förstörde han kvällen för mig men I´ll be back :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför har du ingen handhistorik att tillgå?

Och snälla, visa inte motståndarens hand.

 

Jag tycker väl i regel att stora överbet tyder på styrka, hade KQ och AQ som hans mest troliga händer, och i den ordningen. Q5 inte helt omöjlig.

 

Men jag lägger ju knappast, även om jag tror att den inte är omöjlig. Eller snarare...mot en känd motståndare kan jag absolut fundera på att lägga. Fast...vår hand är ju hyfsat underreppad. Vi bör ha Kx eller Qx i princip alltid.

 

Hmm...tror knappast att fi tror han kan beta av oss en Qx, vilket allt mer talar för kåk hos en tänkande fi. Ganska knepig hand.

 

Oh, jag hatar limpen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

KQ och AQ återstår som tänkbara händer men jag anser att chansen att han har någon av dem är minimal så jag går all in med mina resterande ca 90k.

 

KATASTOFSPEL! Du tror att han har stål eller luft och ställer? Har han luft kommer han inte syna din raise, har han stål kommer han syna. Klockrent sätt att maximera dina förluster de gånger du är slagen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Överbett tyder ju oftast på väldigt stark eller väldigt svag.

 

Jag vet att jag själv har gjort sådana bets ibland därför att rätt FI kan tolka det som en bluff och syna, eventuellt återbluffa.

 

Men som killen före skrev, om du sätter han på luft eller stål så ska du absolut inte rejjsa, bara syna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...