Gå till innehåll

NL100 - top2 på färgad bräda


Recommended Posts

PokerStars No-Limit Hold'em, $1.00 BB (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FCP)

 

CO ($82.25)

Button ($98.50)

SB ($115.90)

BB ($92.15)

Hero ($146.90)

MP ($108.90)

 

Preflop: Hero is UTG with A:spade: , J:diamond: .

Hero raises to $4, 2 folds, Button calls $4, 2 folds.

 

Flop: ($9.50) 6:spade: , 2:club: , 4:spade: (2 players)

Hero bets $6, Button calls $6.

 

Turn: ($21.50) J:spade: (2 players)

Hero checks, Button bets $13, Hero calls $13.

 

River: ($47.50) A:heart: (2 players)

Hero checks, Button bets $75.5 (All-In), Hero??

 

Button är 35/15/6 över c:a 100 händer, så väldigt aggresiv. Betar inte ut turn för potcontrol och för att slippa bli bortraisad. Träffar top2 på rivern och han ställer för lite drygt 1.5 gånger pot, hittar vi synen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade inte synat, men jag är lite av vektight atm då är jag inne i downswing.

 

Har killen ställt river innan med bluff?

Ställer killen bara med så gott som nöt?

 

Jag hade antagligen foldat.

Men känns ju som han borde slå om flopp om han har typ KQs eller dylikt i och med att han har 6 i agg factor..

Därav borde ju synen kunna gå?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle kört CB på turn för att se om han verkligen har färgen, skulle han re-raisa så e d ba o folda, synar han så e d ba o fortsätta beta på river, ställer han där, ja, då vet jag inte, men nu känns d som att han ställer då han kände lukten av svaghet i din hand.

Synen är väldigt frestande där, vet själv inte hur jag hade gjort, då ett sådant överbet antingen betyder nöt eller megabluff, men undrar varför han skulle ställa med en bra hand om han märkte att du har en svag hand, då borde han väl bara beta lite så du synar? så jag kanske hade blundat o tryckt på musknappen o se vart den hamnar, antingen blir d syn eller fold lol, nä men den handen va svår, skulle nästan syna där av nyfikenhet hehe, ja, nyfikenhet är farligt =)

 

edit: å andra sidan så kanske han har hög färg där och med tanke på att du synade på turn så kanske han tror att du tänker syna igen. Så det kanske är en fold trots allt. Känner mig så förvirrad =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle kört CB på turn för att se om han verkligen har färgen, skulle han re-raisa så e d ba o folda, synar han så e d ba o fortsätta beta på river, ställer han där, ja, då vet jag inte, men nu känns d som att han ställer då han kände lukten av svaghet i din hand.

Synen är väldigt frestande där, vet själv inte hur jag hade gjort, då ett sådant överbet antingen betyder nöt eller megabluff, men undrar varför han skulle ställa med en bra hand om han märkte att du har en svag hand, då borde han väl bara beta lite så du synar? så jag kanske hade blundat o tryckt på musknappen o se vart den hamnar, antingen blir d syn eller fold lol, nä men den handen va svår, skulle nästan syna där av nyfikenhet hehe, ja, nyfikenhet är farligt =)

 

edit: å andra sidan så kanske han har hög färg där och med tanke på att du synade på turn så kanske han tror att du tänker syna igen. Så det kanske är en fold trots allt. Känner mig så förvirrad =)

 

 

Det jobbiga med att betta ut turn är ju att jag måste släppa om han slår om, och då missar jag ju möjligheten att dra ut hans eventuella färg/set eller vad han kan tänkas ha, i och med att jag har spaderässet. Set känns ju i för sig inte så troligt då han antagligen slagit om redan på floppen.

 

Jobbig hand, hade han varit riktigt nitty hade det bara vara att kasta men nu...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...