Gå till innehåll

Ang MM, beroende, ekonomi


heddy

Recommended Posts

fick $200 som en skuld från en kompis iförrgår på FTP. slutade med att jag satt och lirade hela kvällen och natten, blandat med lite heroes och annat, 4 bord (utökade till 6 sen) plo och 2 headsup. började kl 22, körde med 5-inköpsregeln i princip heh, vid klockan 6 på natten hade jag $1250. slutade med att innen jag dragit till skolan kl 9 hade jag torskat allting, till följd av en 10 inköpspott på PLO100 och en hortight och rungood headsupspelare.

 

summa sumarum, jag önskar att kunna köpa kunskapen att kunna veta när man ska sluta spela. är ju trots allt nästan 10 000, kändes lite segt igår att gå till jobbet helt utan sömn (17-21 jobb bara) för att tjäna in 440 kr med en timlön på 110 kr.

 

mår fortfarande fan inte bra, för jag är gul och även så på kontot i princip. vad fan håller jag på med?

 

vet att jag har edge och är +ev på headsup med lite gameselection och det är inte första ggn jag stackar upp ordentligt på PLO. men kan jag inte hantera poker?

 

har fått avboka en sommarresa pga att jag inte har råd t.ex., pengarna hade kunnat finansierat den. hur ska jag någonsin lära mig spela poker på ett normalt sätt? tips? någon som känner igen sig någonstans?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag känner verkligen igen mig. Jag har gjort precis samma sak cirka 100 gånger. Jag suger fortfarande på mm, men det har förbättrats välldigt mycket.

Ju mer jag läst om mm ju mer har jag insett om jag någonsin vill bli någonting inom pokern så måste jag följa br krav och uppsatta regler.

Har nu levt på pokern i ca 5 månader. Så även en hopplös kan lära sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enkelt! Har du inte råd att sätta in nya pengar när du förlorar din onlinerulle så måste du börja köra med seriösa bankrullekrav. I snitt brukar man prata om 30 inköp för NLT och antar att det krävs nåt liknande för PLO. Heads-up spel kräver bra mycket mera rulle så där skulle jag tro du behöver bortemot 50 inköp. Personligen så har jag alltid haft ännu högre bankrullekrav och har på det viset sluppit gått ner i nivå de gånger jag tappat 20 inköp under mina sämre perioder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fick $200 som en skuld från en kompis iförrgår på FTP. slutade med att jag satt och lirade hela kvällen och natten, blandat med lite heroes och annat, 4 bord (utökade till 6 sen) plo och 2 headsup. började kl 22, körde med 5-inköpsregeln i princip heh, vid klockan 6 på natten hade jag $1250. slutade med att innen jag dragit till skolan kl 9 hade jag torskat allting, till följd av en 10 inköpspott på PLO100 och en hortight och rungood headsupspelare.

 

summa sumarum, jag önskar att kunna köpa kunskapen att kunna veta när man ska sluta spela. är ju trots allt nästan 10 000, kändes lite segt igår att gå till jobbet helt utan sömn (17-21 jobb bara) för att tjäna in 440 kr med en timlön på 110 kr.

 

mår fortfarande fan inte bra, för jag är gul och även så på kontot i princip. vad fan håller jag på med?

 

vet att jag har edge och är +ev på headsup med lite gameselection och det är inte första ggn jag stackar upp ordentligt på PLO. men kan jag inte hantera poker?

 

har fått avboka en sommarresa pga att jag inte har råd t.ex., pengarna hade kunnat finansierat den. hur ska jag någonsin lära mig spela poker på ett normalt sätt? tips? någon som känner igen sig någonstans?

 

Så länge du inte kan hantera dig själv så ska du stanna borta från pokerborden.

 

5-inköpsregeln? Aldrig hört talat om. För NL brukar man väl säga 30 inköp och då det är PLO ska man väl minst upp i 50 inköp. Spelar du dessutom HU skulle jag påstå att du ska upp i det dubbla, minst.

 

Du kanske är en vinnande spelare när du spelar bra. Men som det låter så är det inte första gången du rushar ett konto och torskar allt. Slår man ihop de två sakerna med varandra så är frågan om du verkligen är vinnande i dagsläget?

 

Om du nödvändigtvis ska spela igen så se till att göra ett seriöst försök på micromicrolimits.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...