Gå till innehåll

Djens, dagbok nerlagd.

Djens

Recommended Posts

• Svars 965
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

På tal om att riggen kanske har vänt lite:

** Game ID 1435496110 starting - 2007-06-10 22:17:38

** Tiberillus [Omaha] (2.00|4.00 Pot Limit - Cash Game) Real Money

- toggydoggy sitting in seat 1 with $335.94

- Mie1970 sitting in seat 2 with $261.28

- Djens83 sitting in seat 3 with $1326.90 [Dealer]

- KesacoPhedo sitting in seat 4 with $455.43

- Pot56 sitting in seat 5 with $780.97

- dwarfey1 sitting in seat 6 with $396.00

KesacoPhedo posted the small blind - $2.00

Pot56 posted the big blind - $4.00

** Dealing card to Djens83: King of Spades, 10 of Spades, 10 of Clubs, 8 of Clubs

dwarfey1 raised - $14.00

toggydoggy folded

Mie1970 called - $14.00

Djens83 called - $14.00

KesacoPhedo folded

Pot56 folded

** Dealing the flop: 5 of Spades, Jack of Spades, 7 of Diamonds

dwarfey1 checked

Mie1970 bet - $48.00

Djens83 raised - $192.00

dwarfey1 folded

Mie1970 called - $192.00

** Dealing the turn: King of Clubs

Mie1970 went all-in - $55.28

Djens83 called - $55.28

** Dealing the river: 9 of Clubs

Mie1970 shows: Ace of Diamonds, Ace of Spades, Ace of Clubs, 7 of Spades

Djens83 shows: King of Spades, 10 of Spades, 10 of Clubs, 8 of Clubs

Djens83 wins $539.56 from the main pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kommer ihåg i den förra dagbok så skrev gdaily att han inte tyckte om att ta coinflip sitatuioner i alltför stor usträckning. Däremot vad det gäller dig så tvekar du inte för sådana spel. Iaf det jag vill ha sagt är att variansen kan vara en MF och eftersom du för ett sådant spel där variansen kan visa sin MF-het så bör du kanske tänka om.

Antingen bör du ändra spelsätt eller så får du helt enkelt acceptera att variansen är ibland med dig och andra gånger inte. Det jag menar med att acceptera variansen innebär bl.a. att man INTE ska få depressioner och/eller att man ska gråta som flicka varje gång man har oflyt. Jag vet att talk is cheap och det är svårt att omsätta teorin i praktiken (very nice, fick med två klicheer) men ha det iaf i åtanke. För om jag ska vara ärlig så verkar du vara en riktig KERSTIN ( = gnällig, bitter etc.) när variansen skändar dig.

Självklart har jag ett val att inte läsa den här dagboken men normalt då du inte har oflyt så är den läsvärd bl.a. av de sexiga mattipsen. Så acceptera jiddret och var nöjd med att du får in pengarna när du är dominerande och sluta agera som kerstin

Länk till kommentar

Plus?

den var bra.

Självklart har jag ett val att inte läsa den här dagboken

Ja, och senast jag kollade så fick jag klaga så mycket jag ville i min egen dagbok när jag torskar veckans 5 största potter som 90/10.

Länk till kommentar

Plus?

den var bra.

Ja, och senast jag kollade så fick jag klaga så mycket jag ville i min egen dagbok när jag torskar veckans 5 största potter som 90/10.

Trodde faktiskt att du kunde ta åt dig konstruktiv kritik, men icke sa nicke.

Sedan är det inte underförstått att variansen medför att du även då och då förlorar 90/10 potter.

Aja, får hoppas att dagboken hör ditt klagande och säger till kortleken/pokerklienten att sluta dra ut dig.

Länk till kommentar

Sedan är det inte underförstått att variansen medför att du även då och då förlorar 90/10 potter.

Aja, får hoppas att dagboken hör ditt klagande och säger till kortleken/pokerklienten att sluta dra ut dig.

Dödarn har väl sveriges mest lästa dagbok och han gnäller rakt ut.

Länk till kommentar

Det är ju uppenbart att det finns många som vill läsa om hur dåligt det går för andra för att må bättre själva, och så brukar även dagböcker där någon är iskall för tillfället vara mer underhållande. Om Djens bara skrev "I dag plussade jag $xk och käkade två Piggelin" varje dag så skulle många tycka att det blev rätt avslaget efter ett tag.

De enda posterna i den här dagboken som känns lite "meh" är när Djens skriver saker som "fdfddhfgsdjhfgalkf adgaskldgaf asdajhfdjöhas", men vi har alla våra egna sätt att visa frustration på.

Angående icke-plusset hittills i juni: Sorry :-( , men det är så ruggigt svårt att hänga med i svängarna resultatmässigt så jag tyckte att det var lika bra att fråga.

Länk till kommentar

De enda posterna i den här dagboken som känns lite "meh" är när Djens skriver saker som "fdfddhfgsdjhfgalkf adgaskldgaf asdajhfdjöhas", men vi har alla våra egna sätt att visa frustration på.

Jag brukar roa mig med att lista ut hur folk som skiver så håller fingrarna och hur de rör dem under "skrivandet".

Hos dig noterar jag t ex att du enbart har skrivit på mittenraden av tangentbordet, vilket man får ta som ett tecken på att det inte är ett uttryck för äkta frustration. Dessutom är bokstäverna från vänstersidan mycket flertaligare än de på högersidan - är du vänsterhänt?

Länk till kommentar

Jag brukar roa mig med att lista ut hur folk som skiver så håller fingrarna och hur de rör dem under "skrivandet".

Hos dig noterar jag t ex att du enbart har skrivit på mittenraden av tangentbordet, vilket man får ta som ett tecken på att det inte är ett uttryck för äkta frustration. Dessutom är bokstäverna från vänstersidan mycket flertaligare än de på högersidan - är du vänsterhänt?

Nope, högerhänt. Dock kastar jag med vänsterhanden, men det är väl ganska vanligt?

Länk till kommentar

Vad ska jag skriva då?

Vi har ju redan kommit fram till att ingen vill kommentera PLO hh:s.

Länk till kommentar

Vad ska jag skriva då?

Vi har ju redan kommit fram till att ingen vill kommentera PLO hh:s.

Du får gärna slänga ut HH´s... Jag kommer kommentera om jag har något vettigt att komma med. Dock är du ju själv en mkt bättre PLO spelare än vad jag är =)

Länk till kommentar

Det är ju uppenbart att det finns många som vill läsa om hur dåligt det går för andra för att må bättre själva, och så brukar även dagböcker där någon är iskall för tillfället vara mer underhållande. Om Djens bara skrev "I dag plussade jag $xk och käkade två Piggelin" varje dag så skulle många tycka att det blev rätt avslaget efter ett tag.

Ungefär så som hände med Iremmats dagbok, gäsp.....

Länk till kommentar

Ok, jag åkte just på största IRL beaten jag någonsin åkt på.

Angående pokern, jag gjorde en av de största nånsin idag.

Dock är det LÅNGT ifrån utjämnat.

Och varför är inte nån av mina bästa vänner ute på msn så jag kan beklaga mig.

** Game ID 1436935058 starting - 2007-06-11 20:06:53

** Iago [Omaha] (2.00|4.00 Pot Limit - Cash Game) Real Money

- rnnr__rnnr sitting in seat 1 with $394.00

- Vildsint sitting in seat 2 with $533.60

- sleik sitting in seat 3 with $686.80

- vesap sitting in seat 4 with $396.00

- __Ugly1__ sitting in seat 5 with $376.10

- Djens83 sitting in seat 6 with $1027.12 [Dealer]

rnnr__rnnr posted the small blind - $2.00

Vildsint posted the big blind - $4.00

** Dealing card to Djens83: 8 of Hearts, 7 of Clubs, 8 of Diamonds, 9 of Diamonds

sleik called - $4.00

vesap folded

__Ugly1__ raised - $18.00

Djens83 called - $18.00

rnnr__rnnr folded

Vildsint folded

sleik called - $18.00

** Dealing the flop: 8 of Spades, Jack of Clubs, 4 of Clubs

sleik checked

__Ugly1__ bet - $60.00

Djens83 raised - $217.69

sleik folded