Gå till innehåll

Djens, dagbok nerlagd.


Djens

Recommended Posts

  • Svars 965
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

När jag vaknade imorse blev jag sjukt rädd. Det kan i runt 20 sekunder ha varit mitt livs värsta ögonblick.

 

Det har ju hänt mig minst 50 ggr... man är alltid lite orolig innan man får tillbaka känseln men man blir ju van...

 

Har däremot hänt mig en sak som är ganska mkt värre, 3-4 ggr har jag vaknat upp mitt i natten av att jag inte kan andas, då får man panik kan jag lova dig, hoppar upp ur sängen å springer runt å försöker få luft samtidigt som man försöker lista ut vad man skall göra för att överleva, man har ju en minut eller två innan man tuppar av, hur planerar man dom? :P Jag vet inte om jag kan prata men kan jag det så har man väl större chans... Aja, har iaf inte kommit så långt att jag ringt eller väckt upp någon eftersom jag alltid fått luft sisådär ~30 sekunder efter att jag vaknat... Men obehagligt är det..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har ju hänt mig minst 50 ggr... man är alltid lite orolig innan man får tillbaka känseln men man blir ju van...

 

Har däremot hänt mig en sak som är ganska mkt värre, 3-4 ggr har jag vaknat upp mitt i natten av att jag inte kan andas, då får man panik kan jag lova dig, hoppar upp ur sängen å springer runt å försöker få luft samtidigt som man försöker lista ut vad man skall göra för att överleva, man har ju en minut eller två innan man tuppar av, hur planerar man dom? :P Jag vet inte om jag kan prata men kan jag det så har man väl större chans... Aja, har iaf inte kommit så långt att jag ringt eller väckt upp någon eftersom jag alltid fått luft sisådär ~30 sekunder efter att jag vaknat... Men obehagligt är det..

 

 

Det där borde du verkligen gå till en doktor och snacka om!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gammal 2007-07-21, 17:41 #550

Djens

 

Djenss avatar

 

Reg.datum: Jan 2005

Ort: Linköping

Inlägg: 5 174

 

Standard

Baresi: Jag vann din tävling.

Gdaily: Skriv aldrig mer i denna tråd, tack.

 

Dock:

Har däremot hänt mig en sak som är ganska mkt värre, 3-4 ggr har jag vaknat upp mitt i natten av att jag inte kan andas, då får man panik kan jag lova dig, hoppar upp ur sängen å springer runt å försöker få luft samtidigt som man försöker lista ut vad man skall göra för att överleva, man har ju en minut eller två innan man tuppar av, hur planerar man dom? :P Jag vet inte om jag kan prata men kan jag det så har man väl större chans... Aja, har iaf inte kommit så långt att jag ringt eller väckt upp någon eftersom jag alltid fått luft sisådär ~30 sekunder efter att jag vaknat... Men obehagligt är det..

 

Ja, det låter så inibollen mycket värre, och du bör nog faktiskt kolla upp det?

Låter inte hälsosamt!

 

Detta påminner mig om en sjukhusepisod tagen ur mitt stackars liv:

Rysningar, rysningar och illamående.

 

Själv har jag faktiskt bara bra upplevelser av att ligga på sjukhus! Har gjort det två gånger för semiallvarliga saker.

 

Bilkrasch:

Småchockad fast egentligen knappt skadad, vad händer?

Jo, man får en ubersöt blond kvinnlig sommarjobbande läkarstudent som sjuksköterska första dagen av två. :-D:shock:8-)

Ingen som känner en Lina Kr*... som sommarjobbade i småland men som plugga®/(de) i Gbg för typ 3-4 år sen? :-D

 

Här är bilen:

ColinMcRay002.jpg

 

 

Halsoperation:

Nån timme efter uppvaket, börjar blöda och göra ont som sjutton, kallar till mig en sjuksköterska som sticker en nål i mig. Spenderar de närmaste timmarna lallandes och flygande på moln. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

** Game ID 1553555584 starting - 2007-08-14 00:48:17

** Julius Caesar [Omaha] (5.00|10.00 Pot Limit - Cash Game) Real Money

 

- ztorkiz sitting in seat 1 with $990.00

- yokomono sitting in seat 2 with $967.76 [Dealer]

- Huppy1 sitting in seat 3 with $928.56

- QUIDS sitting in seat 4 with $1023.00

- Ankan2k sitting in seat 5 with $3082.27 [sitting out]

- Djens83 sitting in seat 6 with $1935.00

 

Huppy1 posted the small blind - $5.00

QUIDS posted the big blind - $10.00

ztorkiz posted to play - $10.00

 

** Dealing card to ztorkiz: Ace of Hearts, Queen of Hearts, Queen of Clubs, Ace of Clubs

Djens83 raised - $20.00

ztorkiz raised - $75.00

yokomono folded

Huppy1 called - $75.00

QUIDS folded

Djens83 called - $75.00

 

** Dealing the flop: 10 of Clubs, Jack of Clubs, 7 of Diamonds

Huppy1 checked

Djens83 bet - $235.00

ztorkiz called - $235.00

Huppy1 went all-in - $858.56

Djens83 went all-in - $1625.00

ztorkiz went all-in - $690.00

 

** Dealing the turn: 4 of Diamonds

 

** Dealing the river: 9 of Hearts

Djens83 shows: 8 of Diamonds, 9 of Spades, Ace of Spades, King of Diamonds

ztorkiz mucks: Ace of Hearts, Queen of Hearts, Queen of Clubs, Ace of Clubs

Huppy1 shows: 2 of Clubs, 7 of Spades, 10 of Diamonds, Jack of Spades

Djens83 wins $2808.68 from the main pot

Djens83 wins $2941.56 from side pot 1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har ju hänt mig minst 50 ggr... man är alltid lite orolig innan man får tillbaka känseln men man blir ju van...

 

Har däremot hänt mig en sak som är ganska mkt värre, 3-4 ggr har jag vaknat upp mitt i natten av att jag inte kan andas, då får man panik kan jag lova dig, hoppar upp ur sängen å springer runt å försöker få luft samtidigt som man försöker lista ut vad man skall göra för att överleva, man har ju en minut eller två innan man tuppar av, hur planerar man dom? :P Jag vet inte om jag kan prata men kan jag det så har man väl större chans... Aja, har iaf inte kommit så långt att jag ringt eller väckt upp någon eftersom jag alltid fått luft sisådär ~30 sekunder efter att jag vaknat... Men obehagligt är det..

 

Efter att ha läst på lite i ämnet så tycker jag det låter som sömnparalys. Om så är fallet så känns det som att du inte kan andas, men du gör det i själva verket hela tiden.

 

Kan ju dock vara en bra idé att kolla upp saken för säkerhets skull ist för att lyssna på en wikipedia-doktor som jag själv.. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Avslutar dagens spel där, har gått helt okej även om jag inte har det där riiiiktiga flytet, dock känner jag att jag spelar praktiskt taget klanderfritt mestadels.

 

+$5k inatt

 

Största utköpet?

RR str8flush mot?

 

Största beaten?

Allin med AT9X på 9T6 floppen när jag blivit 3bettad pre.

Han har A555 , turn 5, river x. :shock:

 

Motståndet på 5/10 är verkligen dåligt, har träffat på en hel del uberfiskar inatt.

 

Fast det är så sjukt irriterande att man blir konstant hitnrunnad, tror aldrig jag blivit hitnrunnad så mycket som inatt! :S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Igår var jag och tjejen hemma hos päronen och åt tårta, fick även min födelsedagspresent då eftersom jag fyller år om några dagar. En kaffebryggare med tillbehör, äntligen kanske man kan få besök av sina kaffeälskande vänner ibland.

 

Sagt och gjort, skulle just göra tredje omgången medans jag och Kladdis tittade på WPT, behövde bli pigg tills nästa session. Så jag går ut, sätter i filtret, puffar i kaffepulver och trycker på bryggaren.

 

Går sedan tillbaka till vardagsrummet och tittar på tv, 10 minuter senare går jag tillbaka till köket då jag tänker att kaffet säkert är klart.

Kommer in i köket, kaffet är klart. Och det ligger på mattan, golvet, duken bryggaren samt att det är en liten sjö där filtret är.

 

Då inser jag att jag inte satt dit KAFFEKANNAN, den bruna sörjan hade runnit rakt igenom!!!! 1 toarulle och en hel del dammsugning senare så återstår bara ett gäng med gigantiska bruna fläckar, överallt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade inget för mig nu, så jag satte mig och skrev om en presentation på en av mina communitysidor, det tog lite tid och eftersom jag är så generös så tänkte jag att jag kunde dela med mig av den ifall ni skulle behöva hjälp att stöta på tjejer. Det är alltså fritt fram att kopiera, efter denna uppdatering anser jag ärligt talat att jag ligge rpå top20% inom den communityn...:-D

 

"

Hej!

 

Jag har ingen bild men jag är 1,64 cm lång och väger 97,48 kilo, jag är lite småmullig kan ske men jag är väldigt snäll.

Jag gillar mysiga hemma kvällar. Jag gillar snälla tjejer och anser att ut sidan på mig inte betyder något. Hela mitt liv har jag blivit retad för att jag har extremt stora öron, jag hoppas inte folk här har något emot personer med stora öron.

 

På min fritid gillar jag att göra ingenting, försöker undvika jobb och träning så mycket det går, dock tycker jag väldigt mycket om chips! Speciellt OLVs sourcream and Onion!! Och det ska vara med vitlöks dipp. Ibland kan jag äta upp ett helt paket med 500 gram. En annan sak jag gillar är wienerbröd, en gång åt jag upp 13 stycken på en dag! Ett dröm yrke för mig är att vara mat provare.

 

Eftersom jag aldrig jobbar så har jag inte några pengar men det är inga problem för mig, jag bor hemma hos min mamma. En av mina drömmar är att i fram tiden kunna flytta till en egen liten ettrummare!

 

En annan sak jag drömer om är att skaffa en flick vän, som jag skrev ovan så tycker jag inte att mitt eget ut seende har någon betydelse.

Däremot kräver jag att tjejerna jag träffar är smala, smarrta, helst ska de ha mycket pengar, min tjej ska vara kurvig fast hon är smal och vara jätte söt i ansiktet. Hon ska desssutom inte ha något emot att bo hemma hos min mamma i perioder.

 

En sak jag ochkso drömmer om är att skaffa ett kör kort så att jag kan köpa min dröm bil, en volvo 242, helst ska den vara svart. Men om det inte finns kan jag gärna tänka mig en grön, svart, röd, vit, gul, grå, orange, cendré, blå, marmorfärgad eller helt enkelt svart 242.

 

Angående tjejerna så träffar jag en bart blondiner. Och röd håriga tjejer, och kanske en brunett då och då.

Jag tycker egentligen att jag själv är en väldigt cool kille. Trots det har jag haft otur med tjejer hela mitt liv. De tycker helt enkelt så mycket om mig att de vill bli mina vänner istället!

(DET HAR DE SJÄLVA SAGT!)

 

Med andra ord är jag en riktig STUD som jag brukar säga när jag pratar ENGELSKA. Kom hit och ta mig tjejer! Jag kanske inte finns kvar så länge till!!!!!

"

 

Glöm inte att tacka mig när du får ligga med den där heta blondinen du hittade på nätet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu börjar den här dagboken bli intressant.

 

Ett tips är att korrekturläsa presentationen och fixa till lite grammatiska fel. I övrigt är presentationen kanon och jag tycker den verkar beskriva dig som person ganska bra. Att du skriver att du enbart träffar blondiner, rödhåriga och brunetter gör att du känns lite picky ändå när du väljer bort svarthåriga och rakade brudar. Jag tror det spelar till din fördel då du känns väldigt selektiv!

 

Lycka till Djens!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag saknade ett avsnitt om nattskräck och sexuell fobi, vilket kan ge tjejerna uppfattningen om att det är ett äventyr och en utmaning att spendera en natt med dig. I övrigt var det bra.

 

:club: :club: :club: :club:

 

Angående diskussionen om sömn och sömnparalys o.dy., kolla denna tråd:

 

http://pokerforum.nu/forum/off-topic/39128-lucid-dreams.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt seriöst, om det värsta som hänt dig i ditt liv, består av 20 sekunders somnad arm.... hrm.. Då måste jag tamifaan utnämna dig till världens lyckligaste människa :mrgreen: Det finns Ilandsproblem och sen finns det Ilands problem:-)

 

GG

 

Ja, om det är ens värsta ögonblick i livet har man aldrig vaknat dagen efter en kräftskiva och insett att man slitit av sig alla kläder, discodansat näck i typ 15-20 minuter och gjort helikoptern inför femton nära vänner och femton främlingar. Tio år senare är det komiskt, men då var det rätt...jobbigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, om det är ens värsta ögonblick i livet har man aldrig vaknat dagen efter en kräftskiva och insett att man slitit av sig alla kläder, discodansat näck i typ 15-20 minuter och gjort helikoptern inför femton nära vänner och femton främlingar. Tio år senare är det komiskt, men då var det rätt...jobbigt.

 

Standard :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Heh! Sjukheter.

 

Idag slutar jag -$2k.

Lite surt efter att ha legat +2k ett tag men ingenting alls stämde på session 2!

Spelade dessa potter över $200.

 

992x mot 3356 på 249r brädan, torsk, 2,2k pott.

4567ds emot AhAxhx på 4h5Th brädan, torsk 1,2k pott

589Tds emot AA4x på JT23ds brädan allin turn, 1,3k pott torsk.

JJT7 allin mot KJxx med fd på KxxJx brädan där han färgar rivern efter allin turn 800 pott. torsk

KQT9ds allin pre i en 5vägspott :shock:

Hade runt 25% equity emot AAxxr, AQQ2x, KT89r, 582xss då mina båda fd levde. 5k pott, torsk.

 

Jao, det var alla stora potter denna session :-D

Men nån gång ska väl variansen vända...satt på 17 PTBB/100 innan denna session de senaste 6k händerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dock fick denna favorithanden stå för en gångs skull.

 

Game #5421558174: Omaha PL ($5/$10) - 2007/08/15 - 01:28:41 (CET)

Table "Mindgames" Seat 5 is the button.

Seat 1: Miltifrix ($1769.50 in chips)

Seat 2: Ant160325 ($526 in chips)

Seat 3: Monty999 ($811.50 in chips)

Seat 4: Unbreakib ($542.15 in chips)

Seat 5: BEThoven ($5068 in chips)

Seat 6: djens007 ($925.50 in chips)

djens007: posts small blind $5

Miltifrix: posts big blind $10

----- HOLE CARDS -----

dealt to djens007 Jack of Diamonds8 of Hearts9 of Diamonds7 of Spades

Ant160325: folds

Monty999: calls $10

Unbreakib: calls $10

BEThoven: raises to $55

djens007: calls $50

Miltifrix: calls $45

Monty999: calls $45

Unbreakib: calls $45

----- FLOP ----- 10 of Clubs7 of DiamondsAce of Spades

djens007: checks

Miltifrix: checks

Monty999: checks

Unbreakib: checks

BEThoven: bets $130

djens007: raises to $665

Miltifrix: raises to $1714.50 and is all-in

Monty999: is all-in $756.50

Unbreakib: folds

BEThoven: folds

djens007: is all-in $205.50

Returned uncalled bets $844 to Miltifrix

----- TURN ----- 10 of Clubs7 of Diamonds Ace of SpadesKing of Diamonds

----- RIVER ----- 10 of Clubs7 of DiamondsAce of Spades King of DiamondsQueen of Hearts

----- SHOW DOWN -----

Miltifrix: shows 10 of Diamonds4 of ClubsAce of Diamonds7 of Clubs (Two Pairs, Aces and Tens, King high)

Monty999: shows 10 of Spades10 of Hearts9 of ClubsQueen of Clubs (Three of a kind, Tens, Ace high)

djens007: shows Jack of Diamonds8 of Hearts9 of Diamonds7 of Spades (A Straight, King high)

djens007 collected $228 from Side pot #1

djens007 collected $2671.50 from Main pot

 

Kör de där händerna på twodimes/propokertools.

med 3 decimaler, minst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det e verkligen sjukt vad jag e motriggad idag :-( :-( :-(:twisted::evil: :evil: :roll::oops:

 

 

** Dealing card to Djens83: Ace of Hearts, King of Diamonds, 10 of Diamonds, King of Spades

WillWinWell called - $10.00

yokomono folded

Djens83 raised - $45.00

Huppy1 called - $45.00

AutoPilot raised - $165.00

WillWinWell went all-in - $45.00

Djens83 called - $165.00

Huppy1 called - $165.00

 

** Dealing the flop: 3 of Clubs, Queen of Diamonds, 5 of Diamonds

Huppy1 checked

AutoPilot bet - $250.00

Djens83 raised - $500.00

Huppy1 folded

AutoPilot raised - $750.00

Djens83 raised - $1000.00

AutoPilot went all-in - $164.23

 

** Dealing the turn: 4 of Spades

 

** Dealing the river: King of Hearts

AutoPilot shows: Ace of Diamonds, 6 of Clubs, Ace of Clubs, 6 of Diamonds

Djens83 shows: Ace of Hearts, King of Diamonds, 10 of Diamonds, King of Spades

WillWinWell mucks: 7 of Hearts, 8 of Hearts, Jack of Clubs, 8 of Clubs

Djens83 wins $218.00 from the main pot

Djens83 wins $2376.46 from side pot 1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...