Gå till innehåll

2 st svenska spel händer... 25/50 kr


Recommended Posts

Min image förtillfället bör vara tight-aggro för båda händerna.

 

 

Hand #1

Inga speciella reads på fi, ej sett så många händer, men verkar vara en ganska standard TAG lirare..

 

 

***** Hand 334917660 *****

25.00/50.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 27 maj 2007 23:35:21

Julia 9 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: mjukost (10125.55)

Plats 2: -xxx- (26404.46)

Plats 3: BIF11GA (8912.50)

Plats 4: Einstein (10624.40)

Plats 5: Elize (1277.70)

Elize lägg LM 25.00

mjukost lägg SM 50.00

** Giv **

mjukost [N/A, N/A]

-xxx- [N/A, N/A]

BIF11GA [N/A, N/A]

Einstein [Knk], [10k]

Elize [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

-xxx- Syna 50.00

BIF11GA Lägg

Einstein Syna 50.00

Elize Syna 50.00

mjukost Passa

*** Flop(Board): *** : [10r, 10h, 3r]

*** Bet Runda 2 ***

Elize Passa

mjukost Passa

-xxx- Passa

Einstein Satsa 150.00

Elize Lägg

mjukost Syna 150.00

-xxx- Lägg

*** Turn(Board): *** : [10r, 10h, 3r, 3s]

*** Bet Runda 3 ***

mjukost Passa

Einstein Satsa 350.00

mjukost Syna 350.00

*** River(Board): *** : [10r, 10h, 3r, 3s, 7k]

*** Bet Runda 4 ***

mjukost All-in 9575.55

 

 

Syna eller lägg?

 

 

 

Hand #2

Fi verkar vara en rätt duktig regular men ganska lös och sett honom gå i döden med ganska spekulativa händer..

 

 

***** Hand 334932934 *****

25.00/50.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 27 maj 2007 23:48:08

Julia 7 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: toniie (17426.40)

Plats 2: hutch1 (8675.00)

Plats 3: Einstein (16565.05)

Plats 4: Mertaja (6000.00)

Plats 5: mabo (7002.70)

mabo lägg LM 25.00

toniie lägg SM 50.00

** Giv **

toniie [N/A, N/A]

hutch1 [N/A, N/A]

Einstein [5r, 6r]

Mertaja [N/A, N/A]

mabo [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

hutch1 Höj till 200.00

Einstein Syna 200.00

Mertaja Lägg

mabo Lägg

toniie Syna 200.00

*** Flop(Board): *** : [6h, Knk, 5s]

*** Bet Runda 2 ***

toniie Passa

hutch1 Satsa 400.00

Einstein Höj till 1200.00

toniie Lägg

hutch1 Höj till 2400.00

 

 

Vad är eran plan här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1: fold, hand 2: ställ känns väl som ganska självklara val?

 

Fi checkade i BB i hand 1 och din hand ser verkligen ut som en tia, han har nog 33 eller T7 här rätt ofta.

 

Hand 2 måste väl vara en nobrainer eller? Har han JJ så får du väl betala av...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 2 är överpar 80 % av gångerna och övriga får du betala av mot JJ/66/55. Finns såklart chansen att han sätter dig på bluff, så vi kan lägga till inget alls/QJ,KJ,AJ. Normalt är de händerna inte troliga men du säger ju att han är lös. Jag antar att det inte finns särskilt många spelare på 25/50 som höjer J5/J6 utg, ge mig gärna namnen isf. Tycker det är klart ställ.

 

EDIT: iofs kanske det är bättre att bara kallsyna då han han 5 outs med QQ+. Skulle du säga att det är troligare att han ställer med överpar på en blank turn än att han synar all-in på floppen?

 

Hand 1 är meh. Om han är tight nog att aldrig ställa en 3a eller bluffa så spelar du för split här oftast. Tycker din tia är ganska uppenbar. Lägg eller syna och sparka dig själv i baken som limpar JT pre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur tänker ni när ni vill folda hand 1? är det 4talet ni är rädda för? nyfiken, eller är det bara för det råkar bli en stor pott där vi har "nöten" typ... ;) ?

 

Potten måste bli splittad 17ggr för varje gång vi förlorar. Med tanke på överbettet så tror jag han har T7 eller 33 oftare än så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Given fold på hand1, precis som flera innan påpekat så riskerar vi 10k för att få en split om ca 1k. Given fold. Jag sätter han på given T7, han slår om på turn med 33 skulle jag gissa då han sätter dig på en tia och vet att du synar turn. Genom att bara syna turn så förlorar han grymt mycket värde med en bra hand eller vill hålla potten nere med sin tia då han vet att han spelar för split.

 

Mycket intressant att se att det är många som förespråkar syn i hand 1, vissa t.om. "given syn". Hur ressonerar ni?

 

2an säger som ampixo helt klart, varierar mellan push flop eller syn och pushturn. Vad sätter ni fi på för händer i Hand 2?

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad är det 10k in i typ 1k ? syna 10k för att splita 1k eller förlora 10k känns verkligen inte hett. instafold.

 

2an vet jag ej. foldar nog mot många regs där.

 

ähh va inte så neggo, vinna 11k menar vi väl?? ;) hmm verkar dock va ganska ensam om o pusha hand 1 iofs..

 

står dock fortf. fast vid min tanke, ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lol, sköna analyser..

 

Mina tankar för de olika händerna är;

 

 

Hand #1

Som flera har påpekat, är det väldigt mycket pengar för att vinna väldigt lite. Fi måste ju seriöst va dum i huvet om han pushar någonting sämre än en 10a här, med tanke på att jag mycket väl kan ha en. Att syna för split känns inte så hett med tanke på att han säkert har T7, 33 en god portion av gångerna. Skulle jag gissa, med tanke på den linje han tagit, har han nog mig slagen nästan alltid här. Varför pusha en med endast en T?

 

Well, jag folda ganska snabbt men ville bara kolla läget. Inte varje dag man foldar en toppkåk. Jag ville också belysa det faktum att dessa lägen är utmärkta att överbet valuepusha om man har en uppenbart stark hand slagen, för folk foldar förvånansvärt sällan så pass bra händer.

 

 

Hand #2

Denna hand är lite intressantare imo. Jag är förvånad över hur många som sätter fi på ett överpar? Tänk lite nogrannare på vad som har hänt. När jag slår upp hans bet på floppen, med en till spelare kvar i potten, måste han förstå att jag har en bra hand. Finns det någon anledning för honom att fortsätta raisa på flop här med ett överpar? Brädan är ganska torr, nästan inga drag ute. Förväntar han sig att jag stackar av nästan 200 BB's med exempelvis AJ/KJ? Lol... visst har jag sett han göra en del konstiga saker men han är inte dum. Ju mer jag tänker på det ju mer tror jag att han har en stark hand som bara tigger om att få in pengarna. Hans min-raise känns ju extra lurig. Eller så kanske han bara tror att jag muckar med honom och försöker köpa ut mig billigt med ingenting. Men det är nog mindre troligt...

 

Känns lite vekt o folda här, men vad tror ni han spelar så på floppen, som jag slår, och som dessutom synar en push? Syna flop och omvärdera turn skulle väl vara en bättre linje i såna fall..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand #2

Denna hand är lite intressantare imo. Jag är förvånad över hur många som sätter fi på ett överpar? Tänk lite nogrannare på vad som har hänt. När jag slår upp hans bet på floppen, med en till spelare kvar i potten, måste han förstå att jag har en bra hand. Finns det någon anledning för honom att fortsätta raisa på flop här med ett överpar? Brädan är ganska torr, nästan inga drag ute. Förväntar han sig att jag stackar av nästan 200 BB's med exempelvis AJ/KJ? Lol... visst har jag sett han göra en del konstiga saker men han är inte dum. Ju mer jag tänker på det ju mer tror jag att han har en stark hand som bara tigger om att få in pengarna. Hans min-raise känns ju extra lurig. Eller så kanske han bara tror att jag muckar med honom och försöker köpa ut mig billigt med ingenting. Men det är nog mindre troligt...

 

Känns lite vekt o folda här, men vad tror ni han spelar så på floppen, som jag slår, och som dessutom synar en push? Syna flop och omvärdera turn skulle väl vara en bättre linje i såna fall..

 

Så du sätter honom på enbart JJ?

 

Hade fått för mig att spelet i allmänhet blir mer aggro på högre nivåer, men om bordet/du/han är vektight så är det klart att han inte kommer stacka av med QQ+. Ser inte nån direkt skillnad i att syna och få in degen på turn ändå, tycker att han visar att hans HD är JJ+ här och du krossar den HDn. Känns också som att en syn av dig här känns starkare än ett ställ eftersom du skulle kunna ställa som en semibluff med OESD medan en syn här alltid är ett set eller tvåpar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så du sätter honom på enbart JJ?

 

Hade fått för mig att spelet i allmänhet blir mer aggro på högre nivåer, men om bordet/du/han är vektight så är det klart att han inte kommer stacka av med QQ+. Ser inte nån direkt skillnad i att syna och få in degen på turn ändå, tycker att han visar att hans HD är JJ+ här och du krossar den HDn. Känns också som att en syn av dig här känns starkare än ett ställ eftersom du skulle kunna ställa som en semibluff med OESD medan en syn här alltid är ett set eller tvåpar.

 

Visst är spelet aggro, men det finns i mitt tycke ingen anledning för honom att slå flop en gång till med ett överpar... hans hand är ju inte så sårbar på den brädan och bättre att hålla potten nere? Jag skulle nog tro att han har 55/66/JJ ganska ofta här.. har han någonting annat lär han ju slowa ner på turn eftersom, precis som du säger, en flopsyn från mig bör skrika styrka. Fortsätter han att bomba på turn bör ja tryggt kunna lägga mig, checkar han bör jag kunna anta att jag leder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1: Oavsett om Fi har en tom tia, T7 eller 33 så måste ju en push vara idealiskt i det läget. Han får tänkande spelare att lägga deras tia och är som värst uppe mot en split.

 

Hand 2: Synar jag och utvärderar turn. Tycker vi har fått reda på för lite i den handen hittills.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vissa regs på 25/50 har typ noll game i sig och bluffar alldrig i hand 2. Vet ej vilken kategori spelare mjukost tillhör. Fortsätter jag så beror det lite på spelare vad jag sätter dom på. En del har luft här. En del har aldrig luft här men vill kolla vart dom står med KJ (muppspel och inte så vanligt längre)och så finns det dom som spelar stål så här.

 

Vår hand spelar inte så stor roll annat än att det blir mer troligt att dom har luft istället för träffat set och vi kan använda hand som något slags tröskelvärde för vilka händer vi ska syna här med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ähh va inte så neggo, vinna 11k menar vi väl?? ;) hmm verkar dock va ganska ensam om o pusha hand 1 iofs..

 

står dock fortf. fast vid min tanke, ;)

 

Som är? Du har inte skrivit mer än att det är given push.

 

Fi lär i stort sett aldrig bluffa här och bör ha 33/T7 mer än en gång av 17.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kan man inte folda hand 1?????

 

Om motståndaren bettar 10k för att vinna 1k med en Tx varsågod o ta potten, mkt troligt att han gör det med. Men jag skulle aldrig vilja syna ned så mkt pengar för en sådan liten pott för en split. ENKEL FOLD.

 

Hade jag själv haft T7 i det läget hade jag ställt, hade jag 33. hade jag ställt. Men om du suttit med JT o agerat först, hade man ställt då? knappast eftersom man bara kan få syn av en hand som slår en(eller splittar). Nu är detta SS så allt kan vara möjligt men fortfarande med de oddsen finns det inte en chans till syn enligt mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ang hand 2

 

Här kommer ju readen in. Om man sett denna gubbe comitta sin stack med överpar o TPTK förut så måste man våga överväga push. Vet vi att FI är en kompetent spelare som bara comittar sin stack med riktigt vassa händer måste vi överväga fold. Detta beslut är otroligt read baserat enligt mig, hur han spelat förut är det klart viktigaste.

 

Om man skall spela stora potter bör man ha mkt info på sin gubbe eller väldigt stark hand enligt mig, bottom 2 är marginellt i denna handen. Dock skulle jag tippa att du är upp emot ett stort pocket här o hade nog trots allt pushat (vilket motsäger min egen uppfattning), men mkt klurig hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...