Gå till innehåll

Parallels och poker. Erfarenheter?


fucktard

Recommended Posts

Jag har xp installerat på parallels för att lira lite på Bodog. Tyvärr så krashar hela parallels totalt sådär en gång i timmen. Inget felmeddelande eller något annat som säger vad som hänt.

 

Så, är det bara hos mig felet ligger eller vad? Vill inte använda bootcamp nämligen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har xp installerat på parallels för att lira lite på Bodog. Tyvärr så krashar hela parallels totalt sådär en gång i timmen. Inget felmeddelande eller något annat som säger vad som hänt.

 

Så, är det bara hos mig felet ligger eller vad? Vill inte använda bootcamp nämligen.

 

kolla med utvecklarna. lär ju finnas en crashlog någonstans.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har samma problem med mitt parallels. Stänger ner sig själv efter ett tag ibland men sen startar man det igen så flyter det på utan problem. Spelar på UB men kan va något med BoDog för när jag spelade där kraschade det 1 gång i timmen. Funkade perfekt innan jag uppdaterade det. Men som sagt ta en titt på hemsidan i deras faq finns säkert något där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
Jag har en macbook 2,16 Ghz, 1 Gb Ram.

Ska installera windows xp på den. Kommer använda windows enbart för pokerklienter, PT och PA Hud.

Någon som vet om Parallels kommer flyta bra på min dator eller om jag behöver uppgradera till 2 Gb (alternativt köra Boot Camp istället)?

 

installera bootcamp. kör sedan bootcamp-disken i parallell. antagligen kommer du vilja köra nativt när du grindar seriöst, det går såpass mycket slöare och datorn blir varmare när man emulerar. duger för att se cardrunnersfilmer, raila något bord, göra bankärenden, men blir otympligt om man ska dataminea, grinda många bord etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, tackar för svaret.

Tog för givet efter att ha sett dina bilder att du grindade i Parallels.

 

ville bara kolla om det funkade. kan hända att jag kommer grinda i parallells, men ska man köra en lång seriös session blir det rätt skönt att boota om. så slipper man msn etc och det blir mindre slösurf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ville bara kolla om det funkade. kan hända att jag kommer grinda i parallells, men ska man köra en lång seriös session blir det rätt skönt att boota om. så slipper man msn etc och det blir mindre slösurf.

 

fisk. köp en ordentlig dator så går det utmärkt att grinda. var inte dumsnål.

 

jag har inga problem att grinda iPoker i parallels med PT och PAHud igång. dock inte cp-norton utan nod32 istället.

 

jag upplever lite buggighet när jag växlar mellan fullskärm, fönster och det sista (som jag inte kommer ihåg vad det heter), men det har aldrig stängt ner sig själv utan vidare så det kanske är mongo-bodog.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...