brainslicer Postad 28 Maj , 2007 Rapport Postad 28 Maj , 2007 Hehe, tror nog dom flesta av oss nångång börjat vår karriär med överlappande bord...undra hur många som kan tänka sig byta tillbaka när dom väl investerat i skärmar och provat spela oöverlappande Citera
Frenter Postad 28 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 28 Maj , 2007 kan tänka mig att många e grymma o klarar av det men jag tycker det är svårt med mina 1280:800 och mina snabba short handed sit n goes Citera
Jackrabbit Slim Postad 28 Maj , 2007 Rapport Postad 28 Maj , 2007 Jag har hängt på Ongame och grindat SnG ett tag nu och ja, deras klienter är de sämsta jag nånsin använt. Mitt max har hamnat på 6 turneringar samtidigt och för att slippa överlapp och att klienten ska dö av överbelastning kör jag med 4 icke överlappande på skärmen och två minimerade som poppar upp när det händer något. Har fungerat ganska bra, men jag vågar inte köra med PT eller liknande då jag misstänker att klienten skulle dö permanent då, så jag kommer förmodligen överge nätverket snart. Använder 1600x1200 upplösning. Citera
pellepackad Postad 28 Maj , 2007 Rapport Postad 28 Maj , 2007 [QUOT]Liknande problem med PO eller PT? Kan ju vara värt att köpa PT och Ace Hud om problemet inte finns där. Detta undrar jag också! multitablar 4 bord NL Cash, men det funkar oftast bara med ett par bord åt gången, ibland INGET. Blir förbannat less på PO. Vore kul & höra hur folk som kör me PT klarar sig! Citera
brainslicer Postad 28 Maj , 2007 Rapport Postad 28 Maj , 2007 Jag har hängt på Ongame och grindat SnG ett tag nu och ja, deras klienter är de sämsta jag nånsin använt. Mitt max har hamnat på 6 turneringar samtidigt och för att slippa överlapp och att klienten ska dö av överbelastning kör jag med 4 icke överlappande på skärmen och två minimerade som poppar upp när det händer något. Har fungerat ganska bra, men jag vågar inte köra med PT eller liknande då jag misstänker att klienten skulle dö permanent då, så jag kommer förmodligen överge nätverket snart. Använder 1600x1200 upplösning. Töm klientens databas med jämna mellanrum Citera
Pedroboy Postad 28 Maj , 2007 Rapport Postad 28 Maj , 2007 Värst vilket whine det var om överlappning. Jag brukar köra 4st 5max CG + 2 sitngo samtidigt på SvS med 95% överlappning och klarar det utmärkt. LoL Jag spelar 18 bord på upplösningen 800*600, alltså 100% överlappning på en gammal 13 tums crt skärm. Citera
DaPine87 Postad 28 Maj , 2007 Rapport Postad 28 Maj , 2007 LoLJag spelar 18 bord på upplösningen 800*600, alltså 100% överlappning på en gammal 13 tums crt skärm. gillar att plåga dig själv? Citera
Neophron Postad 28 Maj , 2007 Rapport Postad 28 Maj , 2007 Jag tycker det räcker med 2 bord, men det kanske är för att jag är trög Om man kör fler blir det ju bara abc poker och utrymme för lite mer finessrikt spel försvinner ,eftersom det är svårare att hålla koll på motståndet. Jag vinner mer på 2 än på 4 , men som sagt, jag kanske är lite defekt Citera
brainslicer Postad 28 Maj , 2007 Rapport Postad 28 Maj , 2007 Detta undrar jag också! multitablar 4 bord NL Cash, men det funkar oftast bara med ett par bord åt gången, ibland INGET. Blir förbannat less på PO. Vore kul & höra hur folk som kör me PT klarar sig! Ingen erfarenhet av PO, men har inga problem med varken PT+PokerAce Hud eller PT+GT+, upp till 9 bord oövelappade på mitt system innan nedanstånde händer(har ju dock inget att göra med PO eller PT) en "bugg"/begränsing i OnGame klinten verkar vara om man har ett grafikkort med fler GPU alternativt flera grafikkort i datorn. Då börjar det slå svart över borden när dom hamnar på skärmar som sköts av andra GPU:n *GPU = Graphics processing unit Har många fler detta problem med PO? om inte kanske det bara är nån inställning det är frågan om? Kanske deras support forum har tips, man brukar ju inte vara ensam om sådana problem. Edit: kan börja gå tungt om man inte tömmer ongame klienters databaser(efter händer är importerade till PO/PT kan man tömma klientens databas) Sedan vet jag inte riktigt med prestanda och så, men jag har operativ systemet och dess cahce på en disk, poker klienter o deras databaser på en, PT och Huds på en tredje disk för att minska belastningen på en o samma hårddisk. Citera
Frenter Postad 28 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 28 Maj , 2007 Har äntligen besämt mig för att köpa en ny skärm p.g.a. överlappande. Funderar på följande skärm och vill veta vad ni skärmkunniga tycker om den: Följ länken http://www.prisjakt.nu/produkt.php?r=95051 Jag kommer lira mellan 4-6 bord och det lär väl gå bra med denna skärm?? Sedan undrar jag ifall ni tycker 24 tum är för stort? Har ni andra förslag (prisklass under 8000)-plattskärm-wide samt minimum pixl 1920-1200 (skall endast användas till pokern) Citera
brainslicer Postad 28 Maj , 2007 Rapport Postad 28 Maj , 2007 Har äntligen besämt mig för att köpa en ny skärm p.g.a. överlappande. Funderar på följande skärm och vill veta vad ni skärmkunniga tycker om den: Följ länken http://www.prisjakt.nu/produkt.php?r=95051 Jag kommer lira mellan 4-6 bord och det lär väl gå bra med denna skärm?? Sedan undrar jag ifall ni tycker 24 tum är för stort? Har ni andra förslag (prisklass under 8000)-plattskärm-wide samt minimum pixl 1920-1200 (skall endast användas till pokern) (fan det vattnas i munnen när jag tänker på den) tjaa, som jag ser det finns det 2 vägar att gå, 30" som tex heltok http://pokerforum.nu/forum/658139-post484.html (9 bord, var väl ca 15-17K?) ...eller flera mindre skärmar, men då föreslår jag 20" inge widescreen utan 1600x1200, väljer du wide eller större skärmar så blir ju avståndet från kant till kant längre på hela "skärm-raden", vilket ju inte är så bra kanske. ett bord är 800 x 600, så 4 får du ju på den du länkade till, o några få pixlar över på kanten... du gör ju inget med wide om det endast är för poker... du får tex 2st såna för samma pris (ca 7k) http://www.webhallen.com/prod.php?id=52980 http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=328476 då har du 8 oöverlappade bord, medans dellen du länkade till har 4 oöverlappade till samma pris... Citera
Frenter Postad 28 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 28 Maj , 2007 Menar du att det kommer att överlappa på den skärmen jag föreslog? ilr bara att proportionerna blir dåliga? Går det att lira 4-6 bord på en 20tum 1600-1200 utan någon överlappning? Om inte så menar du att det bör fungera på 30 tum med ökad pixel? Jag vill inte ha två skärmar då mitt skrivbord inte är anpassat till det. Citera
brainslicer Postad 28 Maj , 2007 Rapport Postad 28 Maj , 2007 Menar du att det kommer att överlappa på den skärmen jag föreslog? ilr bara att proportionerna blir dåliga? Går det att lira 4-6 bord på en 20tum 1600-1200 utan någon överlappning? Om inte så menar du att det bör fungera på 30 tum med ökad pixel? Jag vill inte ha två skärmar då mitt skrivbord inte är anpassat till det. Skärmen du förslog hade ju upplösningen 1920 x 1200, fyra standard bord är 4x(800x600) => 1600 x 1200 , dvs du har 320 pixlar över på bredden(1/3 bord extra), så nej mer än 4 får du inte. På 20":arna jag föreslog får du exakt 4 bord(inget över) 30"arn i heltoks bild har högre upplösning, så den klarar 9(3 på höjden, 3på bredden) bara ha en skärm o den ska klara 6 bord så måste de ju bli 30", eller större databord 2560 x 1600 har den tex: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=331811 antar att heltoks apple är samma upplösning, o ligger i ca samma prisklass. OBS För att en skärm har flera tum betyder det inte automatiskt den har högre upplösning. Tex dellen du länkade till o dom jag länkade till har i stort sätt samma, bara att dellen är widescreen(320pixlar extra på bredden). Finns många olika 20", dom billigaste klarar inte av 1600x1200. Citera
Frenter Postad 28 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 28 Maj , 2007 Oki så i princip kommer Wide screen funktionen bara skapa lite extra onödigt utrymme och oproportion, så wide screen är inte att föredra? Nemen då får vi börja kolla in 30 tummare med högre pixel då Citera
brainslicer Postad 28 Maj , 2007 Rapport Postad 28 Maj , 2007 Oki så i princip kommer Wide screen funktionen bara skapa lite extra onödigt utrymme och oproportion, så wide screen är inte att föredra? Nemen då får vi börja kolla in 30 tummare med högre pixel då borden är rätt proportioner, det bara lämnar dom där 320pixlarna över efter du lagt ut 4 bord på skärmen. tjaa, som sagt, beror på: endast för poker, så är de ju onödigt... särskilt när man sitter med tex 4st 20" framför sig....då blir de ju en nackdel att dom är widescreen. det är endera 1600x1200 för 4 bord...ska man ha fler "hela" bord på samma skärm så får man gå till en som klarar minst 2400 x 1600 dvs 9 bord(i dagens läge dom där 30":arna). Citera
Duddis Postad 28 Maj , 2007 Rapport Postad 28 Maj , 2007 LoLJag spelar 18 bord på upplösningen 800*600, alltså 100% överlappning på en gammal 13 tums crt skärm. Hehe kan du inte slänga upp en printscreen Citera
Frenter Postad 28 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 28 Maj , 2007 Kan man hoppas finna någon under 13000 kr? Citera
Frenter Postad 28 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 28 Maj , 2007 Måste jag även beakta mitt grafikkort när jag köper en 30 tumare? Citera
brainslicer Postad 28 Maj , 2007 Rapport Postad 28 Maj , 2007 13k? jag är skeptisk, men kolla, jag har inte kikat vad dom kostar....men kom ihåg att kolla upp att det verkligen är 2560x1600, bara för at det är 30" behöver den inte klara den upplösningen. ja grafikkortet bör ju klara av att visa den upplösningen också, jMax Resolution Up toi 2560 x 1600 typ ska de stå på det, du får kolla va kortet du har i nu klarar. edit: fanns ju en knapp på prisjakt att ställa in, där är dom 4 modellerna som klarar 2560x1600, rätt nära 13k den billigaste, alla är 30" http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=v213#rparams=k=s6185843 Citera
Frenter Postad 28 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 28 Maj , 2007 k och det skall gå att fixa nytt grafikkort till en hyfsat ny, bärbar acer. Grafikkort snittar runt säg 1000? Ursäkta mina newbie frågor men jag vill vara 100% för att jag kommer nog köpa en 30a Tack för hjälpen iaf Citera
brainslicer Postad 28 Maj , 2007 Rapport Postad 28 Maj , 2007 doh, herreguud...ska du spela på en bärbar? jadu jag vet inte, du får kolla med tillverkaren, prylar till bärbara är special och betydligt dyrare än standard grafikkort(ställer mig tveksam att såna kort finns till bärbara, åtminstone inte för hemma användare, det är inte precis meningen man ska koppla i en 2560x1600 skärm i en bärbar) !!! köp en stationär burk !!! edit kollade just dells dyraste bärbara för skojjs skull: Max. External Monitor Resolution 1600 x 1200 Citera
Frenter Postad 28 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 28 Maj , 2007 Haha jag kände din chock där. doooh!!!. Som tur har jag en bra stationär också så no worries :) Haha Citera
HookaHey Postad 28 Maj , 2007 Rapport Postad 28 Maj , 2007 jaha kul för dig, du måste vara riktigt skön. Men kom igen berätta mer, vad mer kan du som inte andra kan? Kan du jonglera? Det kan inte jag iaf. Måste folk hävda sig på diverse forum? Ifall folk har svårt att köra när borden överlappar så hjälper det väl inte om du kommer och säger att de whinar?? Vad tror du?? Jag tror säkert att de klarar det utan problem, men är lite bortskämda. Kan någon förklara för mig varför det är svårt med överlapp på texas eller omaha? Man ser ju all action som gjorts innan man själv ska agera. Svårt är att köra överlapp på SH mörkpoker där man hela tiden måste se hur många kort folk byter. Då kan det vara jobbigt när borden poppar fram övervarandra i fel tillfälle. Svårt med SH 7CS också när man behöver se vilka kort som kastats. och ja, jag kan jonglera Citera
brainslicer Postad 28 Maj , 2007 Rapport Postad 28 Maj , 2007 Jag tror säkert att de klarar det utan problem, men är lite bortskämda. Kan någon förklara för mig varför det är svårt med överlapp på texas eller omaha? Man ser ju all action som gjorts innan man själv ska agera. Svårt är att köra överlapp på SH mörkpoker där man hela tiden måste se hur många kort folk byter. Då kan det vara jobbigt när borden poppar fram övervarandra i fel tillfälle. Svårt med SH 7CS också när man behöver se vilka kort som kastats. och ja, jag kan jonglera Svårt är de väl inte, men nog e de ju både bättre uppsikt och bekvämare iaf. Särskilt för en som jag som tittar på tv ibland medan jag pokrar Viktigast för bekvämligheten: - bra skärmar utan överlapp på borden. - en bekväm direktörs stol - kaffetermos - tysta databurkar - tv kort i burken Citera
Frenter Postad 28 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 28 Maj , 2007 Det är inte så att jag menar att jag inte kan lira när det överlappar. Det jag menar är att då och då kan det vara så att man inte hinner man agera optimalt på ett och annat bord. Det är ju det som är bekymret, alltså att inte agera optimalt vid de gånger det händer att man kanske får tidsbrist.. Så jaaaa jag kan lira med overlapped men jag tror ändå att jag skulle gynnas iaf lite av att inte ha overlapped. Så jag tror den där jonglerarkillen och du inte hajar att ni missgynnas av att köra overlapped då ni tror att bara för att ni hinner agera på alla bord så betyder det att det funkar lika bra som när det inte är overlapped. Så det är lite dumt och komma och säga ehhh jag kan köra 10 overlapped när man kanske skulle tjäna mer ifall man körde lika många bord fast utan overlap Måste ändå medge att jag kan ha fel och vissa kanske verkligen trivs med overlapped, men jag tror ändå man bör missgynnas av att inte ha det. Damn kan du jonglera, You got me there Citera
Recommended Posts