Gå till innehåll

Multitabling-ongames?


Frenter

Recommended Posts

Hej jag har nyligen börjat köra 4 st 50 dollars short handed sit n goes samtidigt. Förr körde jag bara två åt gången.

 

Hursomhelst har jag har märkt att jag får svårt att hänga med och analysera spelet när jag kör 4 åt gången. Detta förvärras självklart p.g.a ongames sugiga tables som inte förminskas. Min fråga är hursomhelst: Multitablar ni på ongames??? Hur funkar det, hinner ni med allting?? Blir man bättre på det efter ett tag eller borde jag gå ner till 2-3 bord.

´

Jag vet att vissa av er kör 10 bord åt gången och kommer tycka att det här låter amatörmässigt men det är faktist svårt att spela flera bord på ongames samtidigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 51
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hej jag har nyligen börjat köra 4 st 50 dollars short handed sit n goes samtidigt. Förr körde jag bara två åt gången.

 

Hursomhelst har jag har märkt att jag får svårt att hänga med och analysera spelet när jag kör 4 åt gången. Detta förvärras självklart p.g.a ongames sugiga tables som inte förminskas. Min fråga är hursomhelst: Multitablar ni på ongames??? Hur funkar det, hinner ni med allting?? Blir man bättre på det efter ett tag eller borde jag gå ner till 2-3 bord.

´

Jag vet att vissa av er kör 10 bord åt gången och kommer tycka att det här låter amatörmässigt men det är faktist svårt att spela flera bord på ongames samtidigt.

 

Har du skärm så du får 4 bord utan att överlappa? Tycker du 4 är för mycket , så är de ju för mycket..., med tiden märker man ju själva när tex 3 känns tråkigt och man har mycket tid över mellan action, då kanske man kan testa öka... om du kört 2 förut, så prova dig fram med 3 först...innan du ens funderar på 4.

 

Själv tycker jag ongames klienten är en av dom bättre att mulittabba på, men då e de ju säkert en vanesak, det jag ogillar är stepsen i raise slidern, skulle dom va bättre planerade skulle man klara sig enbart med mus, nu får man manuellt skriva in raisen många gånger.

Istället för att förminska borden kan man ju köpa mera skärmar :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet är att mina bord överlappar varandra jättemycket- kör på en liten laptop (fast borden bör väl öka i storlek i proportion till antal tum så detta borde inte spela nån roll). Jag kan i princip bara se korten på det ena bordet. Kan du multitabla på en skärm utan att de överlappar :shock: :shock: ??? Jag förmodar dock att du inte kan förminska borden

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet är att mina bord överlappar varandra jättemycket- kör på en liten laptop (fast borden bör väl öka i storlek i proportion till antal tum så detta borde inte spela nån roll). Jag kan i princip bara se korten på det ena bordet. Kan du multitabla på en skärm utan att de överlappar :shock: :shock: ??? Jag förmodar dock att du inte kan förminska borden

 

Har man en större skärm så har den oftast högre upplösning detta innebär att allt på skärmen tar mindre plats. Du måste ha en skärm som klarar upplösningen 1600 x 1200 pixlar om du vill kunna köra 4 bord utan överlapp på ongame.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som struve säger, du behöver 1600*1200 resolution på skärmen för att klara fyra "standard" bord på en skärm oöverlappade. För laptop innebär det tex en 17" WUXGA-skärm(1920*1200). För stationär dator minst en 20":are. Hur stor skärmen är och hur stor resolution den kan visa är två skilda saker.

 

Och som dlinder säger, det är stor skillnad på fullring / shorthanded. Dom som spelar 10 bord spelar knappast shorthanded.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som struve säger, du behöver 1600*1200 resolution på skärmen för att klara fyra "standard" bord på en skärm oöverlappade.

 

Jag ska också köpa ny skärm snart hade jag tänkt. Vad tror du om en 22" widescreen? Det är väl 1680*1024 eller nåt liknande. Blir det sämre?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska också köpa ny skärm snart hade jag tänkt. Vad tror du om en 22" widescreen? Det är väl 1680*1024 eller nåt liknande. Blir det sämre?

två bord har ju en höjd på 2 x 600 = 1200... så de blir ju till att överlappa lite då, bättre/sämre?... va vet jag vad du har nu :), beror väl på vad datan är till i huvudsak kankse, är de i huvudsak poker föreslår jag ju en som helt "anpassad" till pokerbord

finns några trådar om pokerskärmar nånstans här

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

två bord har ju en höjd på 2 x 600 = 1200... så de blir ju till att överlappa lite då, bättre/sämre?... va vet jag vad du har nu :), beror väl på vad datan är till i huvudsak kankse, är de i huvudsak poker föreslår jag ju en som helt "anpassad" till pokerbord

finns några trådar om pokerskärmar nånstans här

 

Menade bättre/sämre än 1600*1200 :-) men jag ska kolla in tråden, tack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En annan sak som hindrar mig från att multitabla ongame är att om jag spelar mer än 2 bord börjar PO att tjafsa.

När jag spelare 4 bord är det nästan hela tiden ett bord som statsen försvinner permanent från tills jag stänger ner livetrackern och startar om.

 

Någon som vet om även pokertracker har detta problemet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En annan sak som hindrar mig från att multitabla ongame är att om jag spelar mer än 2 bord börjar PO att tjafsa.

När jag spelare 4 bord är det nästan hela tiden ett bord som statsen försvinner permanent från tills jag stänger ner livetrackern och startar om.

 

Någon som vet om även pokertracker har detta problemet?

Det är ju inte PT som lägger stats på bordet, utan GameTime+ eller PokerAce Hud tillsammans med PT. Nej inga problem här inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En annan sak som hindrar mig från att multitabla ongame är att om jag spelar mer än 2 bord börjar PO att tjafsa.

När jag spelare 4 bord är det nästan hela tiden ett bord som statsen försvinner permanent från tills jag stänger ner livetrackern och startar om.

 

Någon som vet om även pokertracker har detta problemet?

 

Jag har liknande problem faktiskt. Det lustiga är att "rubriken" på bordet står kvar, dvs den där statsen förklaras.

 

Sen går det också sinnessjukt trögt med PO på Ongame.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har liknande problem faktiskt. Det lustiga är att "rubriken" på bordet står kvar, dvs den där statsen förklaras.

 

Sen går det också sinnessjukt trögt med PO på Ongame.

 

Liknande problem med PO eller PT?:-)

 

Kan ju vara värt att köpa PT och Ace Hud om problemet inte finns där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hehe tack för råden, p.g.a de måste jag göra av med ett par tusenlappar på en ny skärm 8-) .

 

om du inte tycker det är värt med ett par tusenlappar för en plattskärm finns ju alltid möjligheten att köpa en gammal tjockskärm. iomed att alla köper plattskärmar nu för tiden finnns det ju för en 500ing på blocket.

 

+ att dom har mycket bättre upplösning än plattskärmar.

 

en gammal 19" har väl 1600x1200 tror jag (dom flesta)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo för att byta graffe på 3k kr väger mest i diskutionen om man ska köpa en skärm för 17k ? :shock:

hehe :) fast vill man nu spara nån tusing på graffekort så går de bra de me, så länge man inte ska spela senaste spelen/se på hd-dvd/blue ray, finns många prisvärda som duger till poker.

 

men rekomenderar nog ett bra kort med hdmi 1.3 ändå, det är ju så liten del av priset

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Värst vilket whine det var om överlappning. Jag brukar köra 4st 5max CG + 2 sitngo samtidigt på SvS med 95% överlappning och klarar det utmärkt.

 

jaha kul för dig, du måste vara riktigt skön. Men kom igen berätta mer, vad mer kan du som inte andra kan? Kan du jonglera? Det kan inte jag iaf.

 

Måste folk hävda sig på diverse forum? Ifall folk har svårt att köra när borden överlappar så hjälper det väl inte om du kommer och säger att de whinar?? Vad tror du??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...