Gå till innehåll

Yone testar lyckan i limitträsket på SvS


yone

Recommended Posts

Hej allesammans! Nu är jag trött på alla tiltsessioner och tänker börja från djupaste botten av svenskaspel och jobba mig upp till skyarna.

 

Jag är en arbetslös pojke på 21 år som inte rör sig med alldeles för stora summor dagligen. Har tidigare nästan uteslutande bara spelat MTT:s men eftersom variansen är alldeles för stor där tänker jag nu börja spela cashgames. Därför är spelet som kommer gälla för mig till att börja med NL 0,5/1kr SH men kommer kanske gå över till FR. Sen ska jag jobba mig upp nivå för nivå. Jag spelar i regel med halva inköp på hundra kronor.

 

Jag ska börja med 500 kr på kontot som jag ska spela upp till åtminstone några miljoner.

 

Just nu har jag gått över till FL 5/10 kr. Det verkar som om det finns fina pengar att hämta där. Rapporterar om hur det går så ofta jag kan.

 

 

Mina pokerkunskaper tror jag är lite över medel och när jag lyckas hålla koncentrationen uppe så brukar det gå väldigt bra. Syftet med denna dagbok är i första hand samma som jag tror det är för de flesta andra som skriver dagbok. Att jag ska kunna behärska mig från att tilta, men även för att få kommentarer/tips på hur jag ska spela. Tack på förhand!

 

Då kör vi!

 

 

 

Sammanfattning av dagboken:

 

Började med SH NL 0,5/1kr och var nere i 15 kr innan jag ändrade mitt spelsätt.

 

Gick över till FR på samma nivå vilket var betydligt lättare. Mer standardspel, mindre idioter. Spelade upp mig till ca 2000 kr.

 

Har nu gått över till SH/FR Limit 5/10 kr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 184
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Nu har jag precis spelat klart min första session. Spelade två stycken 5 pers bord och det gick väldigt bra i början då jag i tredje handen på ena bordet lyckades dubbla mot nån stolle.

 

På andra bordet gick det sämre då jag efter en kvart hamnade i denna situationen. Skulle jag kanske höjt mer innan floppen?

 

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 26 maj 2007 18:32:33

Anna 40 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: baris (26.00)

Plats 2: Yone (93.60)

Plats 3: M-Link (131.12)

Plats 4: Sabbe (221.05)

Plats 5: Meepo (63.50)

baris lägg LM 0.50

Yone lägg SM 1.00

** Giv **

baris [N/A, N/A]

Yone [Dh, Dk]

M-Link [N/A, N/A]

Sabbe [N/A, N/A]

Meepo [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

M-Link Syna 1.00

Sabbe Lägg

Meepo Syna 1.00

baris Syna 1.00

Yone Höj till 5.00

M-Link Syna 5.00

Meepo Lägg

baris Lägg

*** Flop(Board): *** : [5h, 2s, 2h]

*** Bet Runda 2 ***

Yone Satsa 10.00

M-Link Höj till 20.00

Yone Höj till 50.00

M-Link All-in 126.12

Yone All-in 88.60

*** Turn(Board): *** : [5h, 2s, 2h, Ks]

*** River(Board): *** : [5h, 2s, 2h, Ks, 7h]

*** Showdown *** : Rake: 4.70 Totalpott: 184.50

baris Lägger mig Vinst: 0.00

Yone [Dh, Dk] Två par, damer och tvåor Vinst: 0.00

M-Link [2r, 2k] Fyrtal i tvåor Vinst: 184.50

Sabbe Lägger mig Vinst: 0.00

Meepo Lägger mig Vinst: 0.00

 

Satte honom på ett lägre överpar än mig men jag antar att det inte är mycket att göra.

 

Framåt slutet spelade jag denna handen helt fel men med lyckad utgång.

 

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 26 maj 2007 19:45:45

Anna 40 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: jåp (192.15)

Plats 2: Yone (113.36)

Plats 3: CWH (63.55)

Plats 4: Johnny Roc (178.29)

Plats 5: Gert52 (112.25)

Yone lägg LM 0.50

CWH lägg SM 1.00

** Giv **

jåp [N/A, N/A]

Yone [9h, Kh]

CWH [N/A, N/A]

Johnny Roc [N/A, N/A]

Gert52 [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Johnny Roc Lägg

Gert52 Syna 1.00

jåp Lägg

Yone Höj till 4.00

CWH Syna 4.00

Gert52 Lägg

*** Flop(Board): *** : [Kk, 5s, 9k]

*** Bet Runda 2 ***

Yone Satsa 5.00

CWH Syna 5.00

*** Turn(Board): *** : [Kk, 5s, 9k, Dr]

*** Bet Runda 3 ***

Yone Satsa 12.00

CWH Syna 12.00

*** River(Board): *** : [Kk, 5s, 9k, Dr, 8k]

*** Bet Runda 4 ***

Yone Satsa 15.00

CWH Höj till 38.00

Yone Syna 38.00

*** Showdown *** : Rake: 2.95 Totalpott: 116.05

jåp Lägger mig Vinst: 0.00

Yone [9h, Kh] Två par, kungar och nior Vinst: 116.05

CWH [10s, 7s] Högsta kort kung Vinst: 0.00

Johnny Roc Lägger mig Vinst: 0.00

Gert52 Lägger mig Vinst: 0.00

 

Jag sa till mig själv när jag betade på rivern att jag lägger mig om han ställer. Men jag lyssnar inte på mig själv utan synar. Är det fel av mig att tänka att jag ska lägga där om han ställer?

 

Resultat:

 

+319kr på bord 1

-69kr på bord 2

 

Totalt:

 

+250kr

=750 kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Session 2:

 

Gick inte alls lika bra denna gång. Mitt spel har inte alls funkat på kvällarna den senaste tiden. Vet inte om det är motståndet förändras eller om det är jag själv. Antagligen lite av båda. Jag ska inte spela senare än halv tolv har jag bestämt mig för. Har inte vänt dygnet tillräckligt för att kunna spela bra efter det.

 

Backade 137 kr efter att en väldigt o-bra spelare lyckades träffa gång på gång på ett av mina bord. Han synade potbetar på turn med färgdrag osv osv.

 

Saken var ju inte att han vann mina pengar utan saken var att han lämnade när han hade samlat ihop några hundra från mig och några andra som råkade ut för honom. Blir förvånad när folk skriver att det var skönt att han lämnade. Jag sa att om de inte gillar dåliga spelare så kommer de aldrig att tjäna några pengar.. Så det var dagens lektion från mig till mina motspelare.

 

Resultat:

 

-137 kr

 

Total br:

 

613 kr

 

 

 

 

Nu blir det kvällsunderhållning med sista avsnittet av Lost. Hej så länge!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Session 3

 

Gick inge vidare denna gången heller. Eller rättare sagt rent åt helvetet imo Körde två bord som vanligt men jag glömde att följa den så kallade H.A.L.T regeln. Att man inte ska spela när man är Hungrig, Arg, Ledsen eller Trött. Arg och ledsen kvalificerar jag mig inte precis för men jag var hungrig och det gjorde mig trött o slö.

 

Sure, i början kändes det bra när man var lite uppe i varv o taggad men efter ett tag när jag började komma in i grindandet så blev jag tiltad alldeles för lätt. Det börjar kännas som om alla försöker bluffa mot mig och jag synar alldeles för mycket med draghänder.

 

Hade det inte varit för min sjuka bluff i slutet av sessionen så hade jag väl slutat 160 kr back. Nu blev det lite mindre iaf.

 

 

Det blir iaf inge mer poker för idag.

 

Resultat:

 

-102 kr

 

Total br:

 

511 kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Session 4

 

Jag inser att jag egentligen behöver betydligt större br för att klara svängingarna även på lägsta nivån som jag spelar på. Maxinköpet på 0,5/1kr är ju 200 kr. Så att börja med 500 kr i br är alldeles för lite. Jag säger inte detta för att jag har gulat ännu men jag säger det för att det verkligen inte krävs många händer som går fel för att du ska ha tappat flera hundra kronor.

 

Gick inge vidare denna sessionen heller även fast jag spelade väldigt bra nästan hela tiden. I början sket det sig total och jag förlorade ett inköp på 100 kr. Men på andra bordet fortsatte jag att spela stabilt. Men vad lönar det till när de andra små typerna är fullt förvissade om att de ska hitta sin sista hjärter på rivern.. Som sagt så behövs mer rulle för svängningarna. Men jag klarade mig någorlunda iaf.

 

Resultat:

 

-76 kr

 

Total br:

 

435 kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Session 5

 

Äntligen gick det lite bättre. Mitt spel funkar helt klart bättre mot spelare som är vakna på vad de gör känns det som. Många spelare spelar helt irrationellt på kvällarna och synar med alla drag de har och lägger sig så fort jag träffar på riktigt. Spelare är mer lättlästa på dagen imo.

 

Spelade två bord som alltid. Jag spelade avvaktande i början för att se om det fanns nån med svagheter på bordet och efter ett tag så satte det sig en spelare som bluffade alldeles för ofta och synade omslag utan nånting i tron att han kunde bluffa på senare gator. Jag väntade tålmodigt på en hand och efter ett tag hittade jag AT utg som jag höjde med. Han synade såklart på bb och med ett ess på floppen kände jag mig säker på att jag hade honom. Han betade potten och jag synade. På turn betade han potten igen och jag dubblade. Han synade o på rivern checkade han och jag betade halvpott. Han synade och visade 37 med träffat bottenpar. Man tackar! Ca 180 kr blev potten på.

 

Även på andra bordet gick det fint när jag med A8 i ruter floppade en färg. Fi betade ut och jag synade bara. På turn gick han allin och jag plockade hem en fin pott på ca 120 kr.

 

Förlorade ca 50 kr i en pott mot galningen i första exemplet precis innan jag slutade. Han var shortstackad med 45 kr i stacken. Jag hade AQ utg och höjde upp. Han ställde i bb och jag kunde inte göra annat än att syna och se mig slagen när hans KJ träffade. Men jag läste honom rätt och kände mig nöjd i vilket fall som helst.

 

Resultat:

 

+200 kr

 

Total br:

 

635 kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Session 6

 

Körde en till session nu då den förra gick såpass bra. Det började inte alls lika bra denna gången och jag var snabbt back 100 kr. Men jag tänkte att jag inte skulle ge upp och efter ett tag så började oflytet försvinna. Jag var som mest back 150 kr men lyckades sakta ta mig tillbaka.

 

Jag lyckades inte få fram några HH men hade några nyckelhänder som den när jag hade JJ på T hög bräda. Fi hade höjt till 7 innan floppen o jag var den enda som stannade kvar i handen. Jag checkade och Fi betade 15. Jag synade igen med tanken att om jag höjer tillbaka så får jag bara syn/omslag av ett högre par men om jag bara synar så finns det en chans att Fi försöker bluffa till sig potten på turn med ett bra ess. Turn kom lågt kort och jag checkade igen. Potten är nu på ca 45 kr. Som jag tänkte så ställde nu Fi med sina sista slantar. Det kändes betydligt bättre att syna nu än vad det hade känts om Fi gått all-in efter att jag checkraisat.

 

Fi hade AQ och när rivern var blank så vann jag en finfin pott.

 

Resultat:

 

+91 kr

 

Total br:

 

726 kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Session 7

 

Tänkte att jag skulle göra ett till försök att överlista riggen såhär på kvällskvisten. Men det gick ju inte alls. Blir riktigt förbannad på svenska spels klient när den hakar upp sig hela tiden. Först kunde jag inte komma in på något bord. Fönstret kom upp men det var bara helt svart och gick inte att stänga ner. O sen när man väl lyckas starta ett bord så är det helt sjukt segt och laggigt.

 

Lyckades dock starta två turbo bord efter att jag startat om klienten. Men spelet gick skit. Vet inte vad som gick fel och orkar inte tänka på det. Hann väl spela en kvart innan ena bordet helt plötsligt stannade upp helt och sen försvann. Lysande!

 

Klarar inte deras servrar 6500 spelare som spelar samtidigt så får de väl ta o uppgradera dem med miljonerna de tjänar på oss spelare. Ingen rakeback, inga bonusar och nu inte heller en laggfri klient. Tack som fan.

 

Resultat:

 

-113 kr

 

Total br:

 

613 kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Session 8

 

Det sket sig hårt denna gången. Större bankrulle behövs helt klart att börja med. Ska nog ta o tömma nån annan sida o sätta in pengarna på SvS istället. För motståndet är inte precis av nån hög kvalite måste jag säga.

 

 

Resultat:

 

-235 kr

 

BR:

 

378 kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Session 9

 

Tog paus från cashgames igår efter att det bara gått neråt de senaste sessionerna. Det kändes betydligt bättre att spela nu än vad det gjort innan. Det gäller att alltid ha balansen och inte göra några dumheter.

 

Låg bra plus ett tag men på slutet tappade jag det mesta. T.ex. så hade jag AQ på floppen Q48 när motståndaren hade 88. Men jag spelade bra genom hela sessionen och därför är jag nöjd!

 

Resultat:

 

+12 kr

 

BR:

 

390 kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Session 10

 

Om jag inte gick så mycket plus i förra sessionen även fast jag körde bra så gick det desto bättre denna gången. Förlorade dock ett inköp (100 kr) på ena bordet, men eftersom det gick så bra på det andra så struntade jag i att ladda om på det bordet och satsade helt på bordet där det gick bra.

 

Hade två stycken nyckelhänder där jag hade turen att kunna undvika oturen. Känns bra med lite medvind för en gångs skull.

 

Här kommer den första handen.

 

 

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 1 juni 2007 22:06:06

Anna 67 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: Yone (147.85)

Plats 2: prut (288.00)

Plats 3: x_man (0.00)

Plats 4: Åggha (14.05)

Plats 5: MGU (201.70)

Åggha lägg LM 0.50

MGU lägg SM 1.00

** Giv **

Yone [Er, Ek]

prut [N/A, N/A]

Åggha [N/A, N/A]

MGU [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Yone Höj till 3.00

prut Lägg

Åggha All-in 14.05

MGU Syna 14.05

Yone Höj till 25.10

MGU Syna 25.10

*** Flop(Board): *** : [4s, Ks, 8s]

*** Bet Runda 2 ***

MGU Passa

Yone Satsa 50.00

MGU Syna 50.00

*** Turn(Board): *** : [4s, Ks, 8s, Knr]

*** Bet Runda 3 ***

MGU Passa

Yone All-in 72.75

MGU Syna 72.75

*** River(Board): *** : [4s, Ks, 8s, Knr, Kr]

*** Showdown *** : Rake: 7.70 Totalpott: 302.05

Yone [Er, Ek] Två par, ess och kungar Vinst: 302.05

prut Lägger mig Vinst: 0.00

x_man [N/A, N/A] Högsta kort kung Vinst: 0.00

Åggha [9r, 4h] Två par, kungar och fyror Vinst: 0.00

MGU Lägger mig Vinst: 0.00

 

 

Det kom tre spader på floppen, men eftersom MGU passar på både floppen och turn så tänker jag att han antingen bara har högst färgdrag eller nått annat halvbra. Har även sett att han gjort en hel del tveksamma syner tidigare.

 

Men om han har färgdraget så vill jag inte att det ska bli billigt för honom så jag pangar på.

 

Frågade honom efteråt vad han hade. "färgdrag" sa han och för en sekund tyckte jag synd om honom att han spelade så dåligt.

 

Men den handen där det hände riktigt mycket och där potten blev riktigt stor var denna:

 

***** Hand 340000630 *****

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 1 juni 2007 23:19:35

Anna 67 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: Yone (300.32)

Plats 2: herrsvin (190.90)

Plats 3: hasseing (260.85)

Plats 4: Eggis (96.40)

Yone lägg LM 0.50

herrsvin lägg SM 1.00

** Giv **

Yone [6h, 5r]

herrsvin [N/A, N/A]

hasseing [N/A, N/A]

Eggis [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

hasseing Syna 1.00

Eggis Syna 1.00

Yone Syna 1.00

herrsvin Passa

*** Flop(Board): *** : [4h, 7h, 8r]

*** Bet Runda 2 ***

Yone Satsa 3.00

herrsvin Syna 3.00

hasseing Höj till 6.00

Eggis Syna 6.00

Yone Höj till 25.00

herrsvin Syna 25.00

hasseing Höj till 44.00

Eggis Lägg

Yone All-in 299.32

herrsvin Lägg

hasseing All-in 259.85

*** Turn(Board): *** : [4h, 7h, 8r, 6s]

*** River(Board): *** : [4h, 7h, 8r, 6s, Dr]

*** Showdown *** : Rake: 13.85 Totalpott: 540.85

Yone [6h, 5r] Stege med högsta kort åtta Vinst: 540.85

herrsvin Lägger mig Vinst: 0.00

hasseing [9h, 8h] Par i åttor Vinst: 0.00

Eggis Lägger mig Vinst: 0.00

 

 

Blev riktigt glad när båda två ville spela. Kanske inte var helt rätt att ställa, men jag vill inte gärna ha två spelare mot mig om det skulle gå till showdown. Tänkte att båda har väl tvåpar/färgdrag/triss och om jag skulle hamna mot både ett färgdrag och en triss så är chansen stor att bli utdragen.

 

Och som det visade sig så hade motståndarna i båda ovanstående exempel drabbats av färg-sjukan.

 

 

Resultat:

 

+375 kr

 

BR:

 

765 kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Session 11

 

Körde några korta sessioner idag. Nån vid ettiden, nån vid tretiden o så. I början gick det bra när det var många shortstackar som bestämt skulle ställa hela tiden o jag lyckades få JJ vid rätt tillfälle o A9 på 9 hög bräda osv.

 

Sen gick det sämre. Fortsatte spela även fast jag var hungrig o då gjorde jag genast en del småmisstag. Men jag slutade innan jag gått back allt för mycket o gick till pizzerian o tog en parmarulle med sallad, ost, ägg o skinka. Mums!

 

Blev inte mycket mer poker idag eftersom jag åkte in till stan o skrek mig hes på Sverige - Danmark matchen på en bar. Slutade bra iaf o jag är nöjd! :D

 

Resultat:

 

-51 kr

 

BR:

 

714 kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Session 12

 

Hade inge mycket tid att spela idag. Gick upp tidigt för att åka o hälsa på släkt. Kom inte hem förrän sent. Men körde en liten session som gick bra. Inte mycket att säga. Träffade på floppen när jag hade bra kort. Det kommer man långt på!

 

 

 

Resultat:

 

+108 kr

 

BR:

 

822 kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Session 13

 

Testade att köra ett pass på morgonen för att se hur motståndet känns då. Det var inte särskilt imponerande. Gick ganska bra i början men sedan tappade jag det som jag vunnit. Låg i princip +-0 innan sista handen. Båda motspelarna har jag sett göra ett flertal dumma syner som alla andra på denna nivån.

 

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 4 juni 2007 11:03:19

Anna 20 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: Morten82 (136.02)

Plats 2: Linn19 (222.70)

Plats 3: Yone (80.55)

Plats 4: okeyk (221.67)

Plats 5: Norsken79 (163.45)

Yone lägg LM 0.50

okeyk lägg SM 1.00

** Giv **

Morten82 [N/A, N/A]

Linn19 [N/A, N/A]

Yone [Er, Dh]

okeyk [N/A, N/A]

Norsken79 [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Norsken79 Syna 1.00

Morten82 Syna 1.00

Linn19 Lägg

Yone Höj till 5.00

okeyk Syna 5.00

Norsken79 Syna 5.00

Morten82 Syna 5.00

*** Flop(Board): *** : [Es, 9k, 7h]

*** Bet Runda 2 ***

Yone Satsa 12.00

okeyk Syna 12.00

Norsken79 Lägg

Morten82 Syna 12.00

*** Turn(Board): *** : [Es, 9k, 7h, Ds]

*** Bet Runda 3 ***

Yone Satsa 20.00

okeyk Syna 20.00

Morten82 Syna 20.00

*** River(Board): *** : [Es, 9k, 7h, Ds, Kk]

*** Bet Runda 4 ***

Yone All-in 43.55

okeyk Syna 43.55

Morten82 Lägg

*** Showdown *** : Rake: 5.05 Totalpott: 198.05

Morten82 Lägger mig Vinst: 0.00

Linn19 Lägger mig Vinst: 0.00

Yone [Er, Dh] Två par, ess och damer Vinst: 0.00

okeyk [Kns, 10r] Stege med ess i topp Vinst: 198.05

Norsken79 Lägger mig Vinst: 0.00

 

 

Tycker själv att min satsning på floppen är alldeles för mesig, men när Q kommer på turn är jag säker på att jag har den bästa handen. De enda korten jag egentligen inte vill se på rivern är en till 9 eller 7. Det kommer en K och eftersom AK inte är en han jag är rädd för så hoppas jag att det ska syna med sin AX alternativt A7/A6.

 

Men JT? Okej, han hade hålstege på floppen och jag antar att det var alldeles för svårt för honom att lägga sig med öppet stegdrag på turn, om han nu ens såg att han hade det..

 

Var jag alldeles för naiv på turn? Men det fanns ju inga färgdrag att vara rädd för..

 

 

Resultat:

 

-113 kr

 

BR:

 

709 kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Session 14

 

Kom hem idag efter en kryssning till Finland. Hade fint väder och åt trevlig mat så jag kände mig riktigt välmående när jag kom hem o satte mig ner för att spela. Bara för att märka att motriggen var sjukt hård.

 

Vet egentligen inte om det är nått seriöst fel jag gör när jag spelar på svenska spels lägsta nivå. Jag vet att jag aldrig ska försöka bluffa, men för mig är det även så att de sitter o synar alla mina betar även med nöttern eller det som ska bli nötterna.

 

Men jag tror faktiskt inte att jag spelar fel. Om det finns nån speciell tråd eller om ni har några tips på hur man ska spela min nivå på shorthanded bord som jag spelar så är ni mer än välkommna att skriva en rad!

 

Måste dock skriva av mig lite om de beats jag åkte på. Synade en 40 kr all-in från en tomte när jag hade AK. Han hade A6 i ruter o träffade färgen. Hade även denna roliga handen:

 

Plats 1: Potee (345.86)

Plats 2: Vinreol (97.07)

Plats 3: Yone (40.96)

Plats 4: Cujo 1 (53.40)

Plats 5: pilkocken (71.67)

Vinreol lägg LM 0.50

Yone lägg SM 1.00

** Giv **

Potee [N/A, N/A]

Vinreol [N/A, N/A]

Yone [10k, 9r]

Cujo 1 [N/A, N/A]

pilkocken [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Cujo 1 Lägg

pilkocken Lägg

Potee Lägg

Vinreol Syna 1.00

Yone Passa

*** Flop(Board): *** : [2s, 4s, 9h]

*** Bet Runda 2 ***

Vinreol Passa

Yone Satsa 2.00

Vinreol Syna 2.00

*** Turn(Board): *** : [2s, 4s, 9h, 4r]

*** Bet Runda 3 ***

Vinreol Passa

Yone Satsa 4.00

Vinreol Syna 4.00

*** River(Board): *** : [2s, 4s, 9h, 4r, 9k]

*** Bet Runda 4 ***

Vinreol Satsa 10.00

Yone Höj till 25.00

Vinreol Höj till 40.00

Yone All-in 33.96

*** Showdown *** : Rake: 2.00 Totalpott: 79.92

Potee Lägger mig Vinst: 0.00

Vinreol [4k, 4h] Fyrtal i fyror Vinst: 79.92

Yone [10k, 9r] Kåk Vinst: 0.00

 

Kändes inte som om det var mycket att göra där precis.

 

Sen även denna handen som jag gärna tar emot synpunkter på om jag spelar fel vid nått tillfälle.

 

Plats 1: striker6 (151.45)

Plats 2: J Persson (108.50)

Plats 3: Yone (93.00)

Plats 5: kikki (7.00)

kikki lägg LM 0.50

striker6 lägg SM 1.00

** Giv **

striker6 [N/A, N/A]

J Persson [N/A, N/A]

Yone [Ks, Es]

kikki [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

J Persson Syna 1.00

Yone Höj till 4.00

kikki Lägg

striker6 Syna 4.00

J Persson Lägg

*** Flop(Board): *** : [7k, Eh, 2r]

*** Bet Runda 2 ***

striker6 Satsa 7.00

Yone Syna 7.00

*** Turn(Board): *** : [7k, Eh, 2r, Dk]

*** Bet Runda 3 ***

striker6 Satsa 7.00

Yone Höj till 17.00

striker6 Syna 17.00

*** River(Board): *** : [7k, Eh, 2r, Dk, 5r]

*** Bet Runda 4 ***

striker6 Satsa 15.00

Yone Syna 15.00

*** Showdown *** : Rake: 2.15 Totalpott: 85.35

striker6 [Er, 5h] Två par, ess och femmor Vinst: 85.35

J Persson Lägger mig Vinst: 0.00

Yone Lägger mig Vinst: 0.00

kikki Lägger mig Vinst: 0.00

 

 

 

Hoppas detta inlägg inte lät alldeles för tjatigt och klagande, för jag kände mig ändå nöjd efteråt eftersom jag inte vid något tillfälle tiltade och gjorde nån dum syn (förutom två eller tre onödiga limpar preflopp med 86 o händer i den stilen)

 

Resultat:

 

-400 kr

 

 

BR:

 

309 kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Plats 1: Potee (345.86)

Plats 2: Vinreol (97.07)

Plats 3: Yone (40.96)

Plats 4: Cujo 1 (53.40)

Plats 5: pilkocken (71.67)

Vinreol lägg LM 0.50

Yone lägg SM 1.00

** Giv **

Potee [N/A, N/A]

Vinreol [N/A, N/A]

Yone [10k, 9r]

Cujo 1 [N/A, N/A]

pilkocken [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Cujo 1 Lägg

pilkocken Lägg

Potee Lägg

Vinreol Syna 1.00

Yone Passa

*** Flop(Board): *** : [2s, 4s, 9h]

*** Bet Runda 2 ***

Vinreol Passa

Yone Satsa 2.00

Vinreol Syna 2.00

*** Turn(Board): *** : [2s, 4s, 9h, 4r]

*** Bet Runda 3 ***

Vinreol Passa

Yone Satsa 4.00

Vinreol Syna 4.00

*** River(Board): *** : [2s, 4s, 9h, 4r, 9k]

*** Bet Runda 4 ***

Vinreol Satsa 10.00

Yone Höj till 25.00

Vinreol Höj till 40.00

Yone All-in 33.96

*** Showdown *** : Rake: 2.00 Totalpott: 79.92

Potee Lägger mig Vinst: 0.00

Vinreol [4k, 4h] Fyrtal i fyror Vinst: 79.92

Yone [10k, 9r] Kåk Vinst: 0.00

 

Kändes inte som om det var mycket att göra där precis.

 

Sen även denna handen som jag gärna tar emot synpunkter på om jag spelar fel vid nått tillfälle.

 

Plats 1: striker6 (151.45)

Plats 2: J Persson (108.50)

Plats 3: Yone (93.00)

Plats 5: kikki (7.00)

kikki lägg LM 0.50

striker6 lägg SM 1.00

** Giv **

striker6 [N/A, N/A]

J Persson [N/A, N/A]

Yone [Ks, Es]

kikki [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

J Persson Syna 1.00

Yone Höj till 4.00

kikki Lägg

striker6 Syna 4.00

J Persson Lägg

*** Flop(Board): *** : [7k, Eh, 2r]

*** Bet Runda 2 ***

striker6 Satsa 7.00

Yone Syna 7.00

*** Turn(Board): *** : [7k, Eh, 2r, Dk]

*** Bet Runda 3 ***

striker6 Satsa 7.00

Yone Höj till 17.00

striker6 Syna 17.00

*** River(Board): *** : [7k, Eh, 2r, Dk, 5r]

*** Bet Runda 4 ***

striker6 Satsa 15.00

Yone Syna 15.00

*** Showdown *** : Rake: 2.15 Totalpott: 85.35

striker6 [Er, 5h] Två par, ess och femmor Vinst: 85.35

J Persson Lägger mig Vinst: 0.00

Yone Lägger mig Vinst: 0.00

kikki Lägger mig Vinst: 0.00

 

 

 

 

 

 

Varför lägger du upp dessa händer ?

Finns ju inget som du gör fel, du har nötkåken på river, klart att pengarna åker in.

 

Din AK blir utdragen, hur ska du spela den fel ? Du slår om på turn men han synar, vilket inte är så konstigt på de nivåer du spelar.

 

GL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför lägger du upp dessa händer ?

Finns ju inget som du gör fel, du har nötkåken på river, klart att pengarna åker in.

 

Din AK blir utdragen, hur ska du spela den fel ? Du slår om på turn men han synar, vilket inte är så konstigt på de nivåer du spelar.

 

GL

 

 

Nötkåken var bara whine från min sida, men AK kände jag att jag kanske skulle ha höjt redan på floppen och även betat saftigt på turn.. Men även om han redan haft A2/A7 så finns det väl inget han gör som kan få mig att lägga mig antar jag.

 

Bara att fortsätta nöta och kanske fylla på BR utifrån om det skulle behövas. Det är ju så fina svängningar här nere.

 

Ha det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår mig verkligen på dem som säger att SvS är riggat, för det krävs verkligen en annorlunda spelstil för att kunna slå spelare som inte har någon aning om vad de håller på med.

 

Men jag tror det är så att jag äntligen insett hur det är man ska spela på min nivå. Hittills har jag spelat fegt, men jag märker att man måste spela OTROLIGT fegt för att lyckas.

 

Tyvärr så har denna erfarenhet (om det nu stämmer) nästan kostat mig hela min BR (var nere på 15 kr). Men det gäller att checka och hålla potterna låga ända tills du är i princip helt säker på att du har bästa handen. Först då ska du skjuta skarpt.

 

För det spelar ingen roll om du har AK och höjer 5Xbb innan floppen. Du blir ändå synad av 58, Q7 och 93. Alla suited såklart. Och hur floppen än blir så om du inte träffar esset eller kungen så ska det mycket till för att du ska slänga in mer pengar. För om du inte träffat och nån har andraparet så synar de till dödsdag, medans när man har träffat är det nästan så att de lägger sig på direkten.

 

Så om du har träffat ett andrapar själv eller en hand som du inte är säker på är den bästa så checka och se om motspelaren betar och avgör då om det är styrka bakom hans bet eller om det är en bluff. För om du betar så får du syn av alla händer som är lite sämre än din till stål. Du vet helt enkelt inte vart du står efter en bet om du får syn. Ska du fortsätta beta på nästa gata? Ska du checka? Ska du syna om han betar efter att du checkat?

 

Checka på gatan innan och ta chansen att han träffar sitt guldkort och betar eller att han betar helt tom och du kan syna med en halvbra hand och vinna mot en bluff. Så om du betar och får syn så står du inför många olika alternativ på vad du ska göra på nästa gata, medans om du checkar och han också checkar (de checkar ofta efter dig även med bra händer då de tror att de trappar dig) så står du bara inför alternativen om han bluffar eller inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var roligt å läsa din dagbok skaru fortsätta lira?

Gl

 

Absolut. Jag ger inte upp efter lite motgångar ;)

 

Som jag skrev så var jag nere på 15 kr men just nu är jag tillbaka på 160 kronor igen efter att ha använt mig av den spelstilen som jag skrev om i mitt förra inlägg. Och om det nu mot all förmodan skulle bli så att jag förlorar mina sista ören så lovar jag att sätta in och köra igen. Man ska aldrig ge upp! (om man inte är skitdålig vill säga)

 

Ha det! /Y

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Session 15

 

Så var dagens pokerspelande över. Körde väl ungefär sammanlagt tre timmar på svs och det gick verkligen i vågor. Som jag skrev tidigare var jag nere på 15 kr men jag lyckades komma tillbaka och hämta upp en del av det jag förlorade tidigare under dagen.

 

Det var så sjukt mycket utdragningar i början så att jag emellanåt fick spader (dock inte fem av dem) och när jag var nere i tjugokronorstrakten så bestämde jag mig för att böra spela som de andra på denna nivån gör. Nämligen som passiva synstationer, men med den vesäntliga skillnaden att jag höjer/betar när jag säkert har den bästa handen! För det är patetiskt hur många nötter jag har sett som checkats på rivern eller så har de synat små satsningar och inte höjt.

 

Spelade även gnufs egypten-race i vilken jag kom trea och vann 60$. Det var en hel del nya spelare med som inte sågs till under NY-racet och många av dem kändes riktigt fiskiga shorthanded. Men jag gjorde mitt eget lilla fiskiga spel när jag ställde med AT på låg flopp och blev synad av JJ men lyckades klonka in ett A på rivern. Men vet man om att man har riggen på sin sida så är det ju bara att köra!

 

Resultat(på svs):

 

-106 kr

 

BR:

 

203 kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Session 16

 

Körde en session med min nya taktik nu och jag måste säga att det gick ganska bra. Det var egentligen bara en stor hand som jag förlorade (hade AA och nån jeppe träffade tvåpar med T4) men desto fler som jag vann!

 

Om en motspelare på min nivå synar så har han i 99% av fallen träffat något. Det kan vara allt från bottenpar, färgdrag eller stegdrag till triss, kåk och fyrtal. Men om en spelare checkat och du checkar efter honom (eller tvärtom) och han sedan satsar så är det mycket enklare att sätta honom på en hand.

 

Här kommer ett exempel på en hand som jag precis spelade. Här synar jag en misstänksam pottsatsning på floppen och det visade sig på turn att han hade missat helt och det var bara att plocka hem potten.

 

Anna 2 (Vanlig/Cash Game)

Plats 2: Haakana (228.92)

Plats 3: Yone (385.54)

Plats 4: hobski (122.35)

Plats 5: Srstar (108.81)

Yone lägg LM 0.50

hobski lägg SM 1.00

** Giv **

Haakana [N/A, N/A]

Yone [Ek, 10k]

hobski [N/A, N/A]

Srstar [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Srstar Lägg

Haakana Höj till 3.00

Yone Syna 3.00

hobski Syna 3.00

*** Flop(Board): *** : [7r, Dk, 10h]

*** Bet Runda 2 ***

Yone Passa

hobski Passa

Haakana Satsa 9.00

Yone Syna 9.00

hobski Lägg

*** Turn(Board): *** : [7r, Dk, 10h, 5r]

*** Bet Runda 3 ***

Yone Passa

Haakana Passa

*** River(Board): *** : [7r, Dk, 10h, 5r, 3s]

*** Bet Runda 4 ***

Yone Satsa 10.00

Haakana Lägg

*** Showdown *** : Rake: 0.65 Totalpott: 26.35

Haakana Lägger mig Vinst: 0.00

Yone Vinner potten Vinst: 52.70

hobski Lägger mig Vinst: 0.00

Srstar Lägger mig Vinst: 0.00

 

 

Om jag däremot hade satsat på floppen med min träffade tia så hade han antingen lagt sig och jag hade vunnit en liten pott eller så hade han synat och jag hade inte vetat om han hade träffat eller inte. Eller så hade han helt enkelt höjt tillbaka och jag hade haft en svår syn att göra och svåra beslut att fatta på alla kommande gator.

 

Resultat:

 

+383 kr

 

BR:

 

586 kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...