Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

T37 4,5$ - 97 of 180

----------------------

Så här kan det gå när man e stor favorit. (Typ likadan jag åkte på i näst senaste live turnering)

PokerStars Game #29804489228: Tournament #174819973, $4.00+$0.40 Hold'em No Limit - Level III (25/50) - 2009/06/26 19:11:52 CET [2009/06/26 13:11:52 ET]

Table '174819973 19' 9-max Seat #6 is the button

Seat 1: Nordq (1025 in chips)

Seat 2: framepro (1770 in chips)

Seat 3: SCAMPOLI (2830 in chips)

Seat 4: steph38xx (1605 in chips)

Seat 5: potted palms (1405 in chips)

Seat 6: Jazzer99 (3130 in chips)

Seat 7: alieboumayer (2555 in chips)

Seat 8: petermtv (2560 in chips)

Seat 9: Striker1359 (525 in chips)

alieboumayer: posts small blind 25

petermtv: posts big blind 50

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Nordq King of ClubsKing of Diamonds

Striker1359: folds

Nordq: raises 100 to 150

framepro: calls 150

SCAMPOLI: folds

steph38xx: raises 100 to 250

potted palms: folds

Jazzer99: folds

alieboumayer: folds

petermtv: folds

Nordq: raises 775 to 1025 and is all-in

framepro: folds

steph38xx: calls 775

*** FLOP *** 9 of Diamonds6 of SpadesQueen of Hearts

*** TURN *** 9 of Diamonds6 of SpadesQueen of HeartsJack of Spades

*** RIVER *** 9 of Diamonds6 of SpadesQueen of HeartsJack of Spades7 of Clubs

*** SHOW DOWN ***

Nordq: shows King of ClubsKing of Diamonds (a pair of Kings)

steph38xx: shows 10 of HeartsKing of Hearts (a straight, Nine to King)

steph38xx collected 2275 from pot

*** SUMMARY ***

Total pot 2275 | Rake 0

Board 9 of Diamonds6 of SpadesQueen of HeartsJack of Spades7 of Clubs

Seat 1: Nordq showed King of ClubsKing of Diamonds and lost with a pair of Kings

Seat 2: framepro folded before Flop

Seat 3: SCAMPOLI folded before Flop (didn't bet)

Seat 4: steph38xx showed 10 of HeartsKing of Hearts and won (2275) with a straight, Nine to King

Seat 5: potted palms folded before Flop (didn't bet)

Seat 6: Jazzer99 (button) folded before Flop (didn't bet)

Seat 7: alieboumayer (small blind) folded before Flop

Seat 8: petermtv (big blind) folded before Flop

Seat 9: Striker1359 folded before Flop (didn't bet)

T38 12$ 1st of 31

Sunday Million kval med 2 garanterade seats. Såg den när det var 2 minuter kvar tills start å insåg att det skulle bli övervärde i denna shootout turnering.

Fösta bordet endast 3 spelare på som jag körde över på 20 minuter. Kunde varit 10 min om inte fi träffat sin 3 outare när vi fick in det på floppen.

Andra bordet (finalbordet) nu hela 10 pers. Fick inte direkt några bra kort i början så tog det lugnt å höll mig runt startstack. Vi var 7 pers väldigt länge å folk spelade ganska passivt så jag uttnyttjade detta med lite fler steals än vad jag borde fått. Sen fick jag nu senare i turneringen lite bättre kort också. Men var sällan till showdown. Å kunde till slut ta hem ett av sätena. Och hade störst stack av de två vinnarna. 10K drygt å den andre som vann seat knappt 5K.

Vinst 215T$.

Kommer förmodligen avregga mig, å ta T$.

• Svars 222
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Ja har tydligen ett fint ROI på 173% enligt opr.. Hoppas bara jag kan överföra det fina online spelet till live. Kan visserligen säkert ta några CC turneringar innan jag vant mig vid allt det handlar om.

Postad
fa vad nice att kunna klonka in 215$ genom att bli bäst av 3 och sen ta ett säte i en 10-bordare. Saweet

Jepp det var fint. Normalt går dessa med drygt 60 pers varje gång å bara två seats i potten å kanske lite dollar till trean

Postad

T39 12$ - 3 of 38

Bubblan FACKKK!

T40 4,5$ - ? of 180

On going playing on the bubble

PokerStars Game #29989044238: Tournament #176071802, $4.00+$0.40 Hold'em No Limit - Level X (300/600) - 2009/07/01 21:38:44 CET [2009/07/01 15:38:44 ET]

Table '176071802 18' 9-max Seat #6 is the button

Seat 2: b0mb_78 (4237 in chips)

Seat 3: powerpokerBR (9030 in chips)

Seat 4: Bisztray (8522 in chips)

Seat 6: the analyzer (18103 in chips)

Seat 8: Nordq (15615 in chips)

Seat 9: Bajnep (11375 in chips)

b0mb_78: posts the ante 50

powerpokerBR: posts the ante 50

Bisztray: posts the ante 50

the analyzer: posts the ante 50

Nordq: posts the ante 50

Bajnep: posts the ante 50

Nordq: posts small blind 300

Bajnep: posts big blind 600

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Nordq [8h 8s]

b0mb_78: folds

powerpokerBR: folds

Bisztray: folds

the analyzer: folds

Nordq: raises 1200 to 1800

Bajnep: calls 1200

*** FLOP *** [7s 3c 2s]

Nordq: checks

Bajnep: bets 2550

Nordq: raises 11215 to 13765 and is all-in

Bajnep: calls 6975 and is all-in

Uncalled bet (4240) returned to Nordq

*** TURN *** [7s 3c 2s] [6c]

*** RIVER *** [7s 3c 2s 6c] [Jh]

*** SHOW DOWN ***

Nordq: shows [8h 8s] (a pair of Eights)

Bajnep: shows [Js Qs] (a pair of Jacks)

Bajnep collected 22950 from pot

*** SUMMARY ***

Total pot 22950 | Rake 0

Board [7s 3c 2s 6c Jh]

Seat 2: b0mb_78 folded before Flop (didn't bet)

Seat 3: powerpokerBR folded before Flop (didn't bet)

Seat 4: Bisztray folded before Flop (didn't bet)

Seat 6: the analyzer (button) folded before Flop (didn't bet)

Seat 8: Nordq (small blind) showed [8h 8s] and lost with a pair of Eights

Seat 9: Bajnep (big blind) showed [Js Qs] and won (22950) with a pair of Jacks

Han tänkte sjukt länge på floppen... arrgh.. nu nära att åka på bubble här med

Busted at 8th, slogs vilt å fick chips igen. tyvärr klonkar(runner runner flush) mr från ovan igen å jag är låg när vi går ft.

Vinst 19$

Postad

T41 12$ - 37 of 61

Realizade inte att det var en turbo. Vilket sabba mitt spel.

T42 11$ - 26 of 971

KUK JÄVEL ställer var tredje hand preflop å jag får in det mot honom med KK å han drar in sitt jävla ess.

33$?....

Postad

Kan u säga att det inte var lite chips heller, typ runt avg. å 35bb...

satte ju upp honom för det... visste att hans push sannolikhet var stor om någon limpa så jag limpar mina KK i tidig pos å han ställer i sen.... autocall!

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Postad

TL2 - 37 of 80

Spelade en 6-hundring på CC idag. Spelade bra men hade inte korten riktigt med mig genom t. Dåligt dålig kortsnitt, bästa handen pocket 8, sista handen ställde jag från bb mot button-stealer med 98s, fi tänker tänker visar sig att han har i princip exakt samma stapel som jag ca 8bb på 200/400 nivån när han tillslut synar med 67 annan suit.

Floppar K85 två i min suit.

Turn 9.

Så nu får han stege men jag har outs till flush och kåk men blankar ut. Ciao!

Postad

1. Tror du han kan lägga den?

2. Buffe tyckte det kanske var läge för stopngo? Kan hålla med. De funkar inte på cosmopol för jag gjorde en där och åkte mot en snubbe som hade träffat. De träffar alltid!

Postad
1. Tror du han kan lägga den?

2. Buffe tyckte det kanske var läge för stopngo? Kan hålla med. De funkar inte på cosmopol för jag gjorde en där och åkte mot en snubbe som hade träffat. De träffar alltid!

Läste fel på hans stapel trodde han hade något mer marker kvar och därför kunde tänka sig lägga handen. Å jag gick ju på min read att han inte hade så stark hand å han borde ju kunna lägga då. Visade ju sig att jag var favorit tillslut.

Han kommenterade efter handen att han endast synade för att han tänkte "joina sin kompis" vid sidan av railen, så han hade kanske ännu mer sannolikt lagt sig om hans poolare inte väntade på honom.

Postad

Jaha då jag typ har bränt de dollar jag hade på ps. Så satte jag in en slant på SvS.

1:a turneringen jag deltar i är en 240+10 kr turnering med 201 deltagare. Jag slutar 3:a å klonkar in 5500 sek. Alltid nått efter en tid dryspell.

Sjukt många AA hade jag, men hade fanemej aldrig gott om marker ändå. Hade bla de knäckt av K6 preflop all in nära bubblan å trodde jag skulle åka men sen vann jag nåra flips å kom tillbaka i spelet.

Jahopp så va det, inte mkt spel på finalbordet... sjukt långsam turnering i början kvick i slutet av nån underlig anledning. SÅ det var ju bara att stoppa in markerna med QJ på J hög flop, tyvärr autosynade fi med AJ å jag var väldigt short men höll nästan på att komma tillbaka där med med några all ins i rad men fick till slut syn av 77 som höll.

Postad

Fan va arg man blir när man inte vinner finalbordet... slutade just två i en shorthand turbo turre på svs med 326 spelare a 55kr.

Cash in 2900 riksdaler.

Hm weird 2 å 3:a i de enda två turrar jag lirat på svs denna sommar.

Postad

Nice ändå! Det verkar som att det nätverket passar din stil bättre än ps kanske? Eller så var det sannolikheten som slog till igen...

Hur upplever du motståndet? (Och strukturen?)

Postad
Nice ändå! Det verkar som att det nätverket passar din stil bättre än ps kanske? Eller så var det sannolikheten som slog till igen...

Hur upplever du motståndet? (Och strukturen?)

Kanske än aningens mer rädda att skyffla sina marker, åtminstone preflop. Fast det borde dem ju inte vara i en turbo viket iofs märktes om man jämför den här och den förra.

Stukturen är bra, iaf i sverige rankingtävlingarna, kanske att de borde lägga in några mer levels i slutet på den. men inte så mycket att klaga på egentligen. Alltså t.ex. så är jump mellan 1K/2K -> 4K/8K inte så många.

Sb goes: 1K, 1,5K, 2K, 3K, 4K.

Skulle kunna vara: 1K, 1.5K, 2K, 2.5K, 3K, 3.5K, 4K.

Postad

Eh... har aldrig spelat en turre där hoppet var större än en dubbling i blindsen, så 1K/2K-->4K/8K låter helt absurt. Annars ser det ju rätt normalt ut.

Hmm. så de är fega preflop alltså?

Postad
Eh... har aldrig spelat en turre där hoppet var större än en dubbling i blindsen, så 1K/2K-->4K/8K låter helt absurt. Annars ser det ju rätt normalt ut.

Hmm. så de är fega preflop alltså?

hmm uttryckte mig nog dåligt. menade att därimellan går det lite snabbt, den hoppar inte så mycket :)

Annars får man ju lite mer självförtroende iaf, får äntligen bekräftelse att jag kan placera mig väl om jag har lite medflyt.

Fega. nja. inte så skyfflings villiga som på ps åtminstone

Postad

hmmm

Undrar om man lurar sig lite när man är en online räv... Man får ju faktiskt inte se så många händer live som online. Det enda rätta kanske är att försöka aggra sönder motståndarna på Cosmopol?