firs Postad 24 Maj , 2007 Rapport Postad 24 Maj , 2007 Jag skulle vilja ha snabbknappar för olika betstorlekar. BetPot/AutoHotkey finns inte för Everest men jag skulle tro att det är ganska lätt att skriva ett skript för någon som vet hur man gör. Jag har sökt men inte hittat nåt. Tips? Citera
firs Postad 24 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 24 Maj , 2007 *bumpelibump* Ingen som vet nåt enkelt sätt att binda några få tangenter på Everest? Typ "Win+P" för pottbet, "Win+H" för halvpott etc. Citera
butcha Postad 24 Maj , 2007 Rapport Postad 24 Maj , 2007 Nu vet jag inte hur mycket tekniskt krafs du är intresserad av att lyssna på, så det korta svaret blir att det inte är så enkelt att skriva ett script för de funktioner du tänker på. Problemet ligger i att Everest inte använder controller som Ahk kan identifiera och på så sätt läsa in. Innan de kom med uppdateringen för ett par veckor sedan så kunde man läsa chat-rutan, vilket gjorde det rätt mycket enklare, men det är tyvärr borttaget. Vad man får göra är att läsa texten på bordet via nån slags OCR-funktion. Jag har skrivit dessa till Everest, men då utgår det från att borden har en viss storlek, annars hittas inte texten. Jag skulle säkert kunna skriva ett program som fungerar med alla slags storlekar på fönstret, men om jag orkar göra det gratis vet jag inte. Inte så länge jag själv spelar så lite på Everest. Jag gjorde exempelvis ett betpot-script till iPokers-klient med samma teknik, fast där fick jag betalt. Kanske lite snålt i vissas ögon, men tid är pengar och när det inte är lika lätt, som för exempelvis fulltilt där du kan göra ett betpot-script på 3 raders kod, så tycker jag man ska få nåt för arbetet. /butcha Citera
firs Postad 24 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 24 Maj , 2007 butcha, tack för ett utförligt svar, även om det var dåliga nyheter. Jag hoppades, tekniskt okunnig som jag är, att det skulle vara en smal sak att fixa ett par keybinds. Nå, man får väl stå ut med att beta manuellt ett tag till... Citera
Recommended Posts