sulla Postad 13 Juni , 2007 Rapport Postad 13 Juni , 2007 Bra att du lugnade ner dig:-DNej, jag har aldrig menat att man ska vara inne för mesta möjliga pengar. Standard i rebuy-turrar för mig är att starta med dubbelt inköp och sedan avgör bordet om det blir "maniac-spel". Om jag har +4 inköp är jag nöjd och vill inte ta för stora risker med den stacken. En normal rebuy-turre gör jag 3-7 inköp (inkl add-on). Så angående rulle tycker jag att man kan behandla en rebuy som en 5ggr så hög freezeout. Men alla är olika. Ladbrokes $100 rebuy är nog den turren som har flest "anti-rebuy anhängare". Spelar precis som du, lirar prima och brukar stanna vid 8-10K och bara ta de absolut givnaste lägena om de bjuds efter det. För att senare göra min addon och lira freezeout efter pausen. Fördelen du har att då starta med större stack gentemot resten av bordet är långt större än de extra pengar du lagt i gemensamma potten. Citera
sulla Postad 13 Juni , 2007 Rapport Postad 13 Juni , 2007 Ligger man under snittinköpen så har man ju övervärde i turneringen. Nja... får ju samma funktion som en sattelit på ett sätt. Du spelar med mindre marker och kommer vinna för en mindre peng om du vinner men måste å andra sidan vinna mycket mer potter och slantinglingar än de som har flerdubbelt mer marker än dig. Citera
MarcusK Postad 19 Juni , 2007 Rapport Postad 19 Juni , 2007 själva principen var ju dock att han som ej gör rebuy inte alls behöver spela tight utan spelar exakt lika aggressivt med den skillnaden att han gör sitt "rebuy" i en turnering där han får lika mycket marker som de andra, inte mindre Man betalar ju ingen avgift på rebuyen. Om den är 10% så är det väl grovt räknat till fördel att göra en rebuy när det är mer än 90% av spelarna kvar. Då uppväger den mindre avgiften den mindre markerstapeln. Citera
Recommended Posts