Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Mm, och säg att du spelar en 0.5+.2 turre, du har AA och Bill Gates hoppar fram och erbjuder dig en miljard för att vika. Det kan vara rätt att folda då ju!

Kan aldrig va +EV att spela en 0.5+.2-turre.

Postad
Intressant scenario!

Ett annat är där motståndaren pushar, du har AKs, och så har ni skrivit kontrakt på att han ska logga av och bli Away efter den handen. Då lär man ju inte syna!!!1

Beror på om man ligger plus eller minus eller om han e plus/minus.

Postad
Säg att du spelar Pokerstars HU turnering för $10 000+300.

Du möter en så sjukt weak spelare! Han har gett dig walk varje gång du har big blind och lagt sig mot en miniraise varje gång när han sitter på big blind, sammanlagt har ni spelat 200 händer. Du har förstås vunnit varje hand och hans markerstapel börjar sina.

Du hittar A-Ks på big blind, plötsligt istället för att lägga sig trycker fi all in med 50 big blinds. Hittar du folden?

Absolut!

Varför ta en i bästa fall coinflip om du kan nöta ner honom så som tidigare?

Går ju att ta exempel som är ännu extremare, tex om man spelar live med 100000 big blinds i stackarna och han har lagt 1000 händer i rad, och plötsligt går all in. Eller att han går all in, råkar lägga upp sina A-A eller K-K och hans hand döms som levande, och du får ta ditt beslut.

I en typ turbo $20 Heads up sng lägger jag nog inte A-Ks preflop mot en "normal" fi.

hahahahahahaha

• 1 year later...
Postad

Tycker inte man kan vika för 100bb, men när man börjar bli 200bb+ så finns det självklart fold i vissa, väldigt få, fall. Dock med bra read, att säga att man ALDRIG lägger den pre känns väldigt dumt

Postad

Jag förstår mig inte riktigt på tråden. Det går ju inte att säga "Nej! Det går inte att vika" eftersom man alltid kan hitta undantag.

Jag skulle kunna vika AA pre också om jag snor Hjorts exempel och spelar en $0,7 HU SNG och jag får $1 miljard för att vika. Sådana svar kommer ju att prägla diskusionen.

• 1 year later...